بیانیه آمازون در رابطه با مواضع مخالف این شرکت - تکفارس 
بیانیه آمازون در رابطه با مواضع مخالف این شرکت - تکفارس 
بیانیه آمازون در رابطه با مواضع مخالف این شرکت - تکفارس 

بیانیه آمازون در رابطه با مواضع مخالف این شرکت

مسلم رفیعی
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - 10:00
بیانیه آمازون در رابطه با مواضع مخالف این شرکت - تکفارس 

در آمریکا، حمایت از شرکت‌ها پدیده‌ای بسیار جدی است و شرکت‌ها به‌اندازه شهروندان حق بازی در زمینه‌های سیاسی را دارند. آمازون هدف مبارزات انتخاباتی تعداد زیادی از سیاستمداران دموکرات و جمهوری‌خواه بوده است. این شرکت در حال حاضر یک سند را منتشر کرده‌ که مواضع خود را در تعدادی از مسائل موردبحث نشان می‌دهد.

برخی از آن‌ها مانند «قوانین مالیاتی باید سرمایه‌گذاری در اقتصاد و ایجاد شغل را تشویق کنند» به نفع خود این شرکت هستند. این موضوع درواقع به کاهش مالیات بر درآمد آمازون اشاره دارد، اگرچه که این شرکت از فعالیت‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) برای بازبینی سیستم مالیاتی بین‌المللی حمایت می‌نماید.

برخی دیگر از جواب‌های این شرکت مستقیماً به انتقادهایی از وضعیت کارگران می‌پردازند که در آن‌ها از آمازون خواسته‌شده تا حداقل دستمزد خود در ایالات‌متحده را از ۷.۲۵ دلار فراتر ببرد. در این رابطه، این شرکت ادعا می‌کند که حداقل دستمزد آن، ۱۵ دلار در ساعت بوده و این قضیه برای تمامی کارگران تمام‌وقت، نیمه‌وقت، پیمانی و فصلی در سرتاسر آمریکا یکسان است.

این بیانیه همچنین به موضوعات دیگری مانند کار با دولت نیز اشاره می‌کند. آمازون نیز مشابه مایکروسافت اشاره می‌کند و می‌گوید که دولت‌ها سزاوار دسترسی به بهترین فناوری‌ها هستند. مشابه مایکروسافت، آمازون نیز خواستار تنظیم مقررات مربوط به فناوری تشخیص چهره است و می‌گوید که این موضوع می‌تواند هم خوب و هم بد باشد. البته این شرکت‌ها در هر دو موضع، تصمیم درباره مسائل اخلاقی را به قانون‌گذاران واگذار می‌کنند. به نظر می‌رسد که این دو شرکت آمریکایی بدین شیوه قصد دوری از انتقادات فعالان را دارند.

سایر موقعیت‌ها روشن‌تر هستند. آمازون از تنوع، حقوق +LGBTQ، اصلاح مهاجرت و حفاظت از حریم خصوصی پشتیبانی می‌کند و همچنین از تلاش‌های مرتبط با کاهش تغییرات آب‌وهوایی نیز حمایت به عمل می‌آورد. بااین‌حال، این اعلامیه به سایر موضوعات داغ در مورد آمازون مانند اتوماسیون، و تخریب بخش خرده‌فروشی و مشاغلی که ارائه می‌دهند، اشاره‌ای نمی‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید