چندین پیمایش فضایی در ذیل برنامه‌های ناسا - تکفارس 
چندین پیمایش فضایی در ذیل برنامه‌های ناسا - تکفارس 
چندین پیمایش فضایی در ذیل برنامه‌های ناسا - تکفارس 

چندین پیمایش فضایی در ذیل برنامه‌های ناسا

سجاد اسدی
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - 10:17
چندین پیمایش فضایی در ذیل برنامه‌های ناسا - تکفارس 

ناسا قرار است تا در سه ماه آتی فضاپیمایی‌های جدیدی داشته باشد. این آژانس هوایی فعالیت‌های آتی ایستگاه فضایی بین المللی تا روز دوشنبه را اعلام کرد.

شبکه تلویزیونی ناسا اعلام کرد که پخش زنده “آنچه ممکن است تبدیل به رکورد سرعت انجام ۱۰ فضاپیمایی پیچیده شود”، از روز یکشنبه یعنی ششم اکتبر آغاز خواهد شد. این تعداد فضاپیمایی از زمان تکمیل شدن ISS (ایستگاه فضایی بین المللی) در سال ۲۰۱۱ بی‌سابقه بوده است.

این فضاپیمایی ها بیشتر بر روی فعالیت‌های حفظ و نگهداری این ایستگاه تمرکز دارند. نیمه اول این ماموریت شامل جایگزینی‌های خورشیدی به عنوان بخشی از فرایند ارتقاء است. در ماه مارچ بود که ماموریت فضاپیمایی جایگزینی باتری را شاهد بودیم. این پروژه از ابتدای سال ۲۰۱۷ در جریان است.

انتظار می‌رود که پنج پیمایش بعدی در فضا در ماه نوامبر آغاز شود که قرار است تا بازسازی طیف سنج مغناطیسی آلفای ایستگاه انجام گرفته و یک ردیاب ذرات فیزیکی به قسمت بیرونی ایستگاه فضایی متصل گردد. این وسیله قرار است تا به دانشمندان کمک کند تا درباره ذرات سنگین موجود در فضا مانند ماده تاریک و ضدماده تحقیق کنند. ناسا باور دارد که این پروژه قرار است تا توصیف کند که جهان از چه چیزی ساخته شده و آغاز آن چگونه بوده است.

اگر شما هم علاقه دارید تا این پیمایش‌ها را به تماشا بنشینید، روز یکشنبه ساعت ۴:۳۰ بامداد به وقت آمریکا، اولین جایگزینی باتری در فضا صورت می‌گیرد. تلویزیون ناسا نیز این واقعه را از ساعت ۳:۳۰ بامداد به صورت زنده پخش می‌کند.

ناسا همچنین اعلام کرده است که با نزدیک شدن به زمان آغاز این فرایندها، اطلاعات و جزئیات بیشتری در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید