احتمالاً زمین توسط سیاه‌چاله‌ها بلعیده نخواهد شد - تکفارس 
احتمالاً زمین توسط سیاه‌چاله‌ها بلعیده نخواهد شد - تکفارس 
احتمالاً زمین توسط سیاه‌چاله‌ها بلعیده نخواهد شد - تکفارس 

احتمالاً زمین توسط سیاه‌چاله‌ها بلعیده نخواهد شد

مسلم رفیعی
۸ مهر ۱۳۹۸ - 12:00
احتمالاً زمین توسط سیاه‌چاله‌ها بلعیده نخواهد شد - تکفارس 

همه سیاه‌چاله‌ها را دوست دارند. آن‌ها عجیب و مرموز هستند، همه ما وقتی که اولین تصویر یک سیاه‌چاله را در فروردین‌ماه (آوریل) دیدیم، به‌نوعی دیوانه شدیم. کارشناسان سیاه‌چاله ناسا در روز جمعه در Reddit به سوالاتی پیرامون این پدیده مرموز پاسخ دادند. اطلاعات بسیار جالبی در این بحث وجود دارند، اما بهترین خبر این است که احتمالاً یک سیاه‌چاله، سیاره ما را نخواهد بلعید. اظهارنظرهای دانشمندان ناسا با این عبارت شروع شد:

ما دانشمندانی هستیم که با استفاده از مأموریت‌های ناسا و داده‌های آن سازمان، سیاه‌چاله‌ها را مطالعه می‌کنیم، هر چیزی را که می‌خواهید از ما بپرسید.

واروجان گورجیان (Varoujan Gorjian) ستاره‌شناس ناسا، در پاسخ به این سوال که پرسید شد: چگونه ممکن است که سیاره ما توسط یک سیاه‌چاله بلعیده شود، پاسخ داد:

احتمالش زیاد نیست. فضا بسیار بزرگ است و احتمال اینکه یک سیاه‌چاله از نزدیکی ما عبور کند، بسیار بعید است، به‌خصوص که خود سیاه‌چاله‌ها نیز پدیده‌های نادری هستند.

یک دقیقه صبر کنید. از کنار ما عبور کنند؟ بله، برخی از این حفره‌های سیاه می‌توانند حرکت نمایند. وب‌سایت NASA Chandra در سال ۲۰۱۱ نوشت:

سیاه‌چاله‌های بسیار بزرگ در مرکز کهکشان‌ها، در همان‌جا باقی خواهند ماند مگر اینکه یک فاجعه کیهانی رخ دهد. سیاه‌چاله‌های بسیار کوچک‌تر، از انفجارات ستارگان به‌وجود آمده‌اند، بنابراین هنگامی که یک لگد را از انفجاران ستاره‌ای دریافت کنند، آنگاه می‌توانند به سرعت حرکت نمایند.

ناسا این هفته یک ویدیو را در رابطه با ایمنی سیاه‌چاله‌ها منتشر کرد، که در آن به اصول این این پدیده‌های نجومی پرداخته شده بود. بحث‌های علمی پرسش و پاسخی Reddit ادامه یافتند اما همه آن‌ها به یک نتیجه می‌رسند: شما نمی‌خواهید که به شخصه، به یک سیاه‌چاله نزدیک شوید. داریل هاگارد (Daryl Haggard) فیزیکدان فضایی دانشگاه مک‌گیل نوشت:

احتمالا تبدیل به تکه‌های بسیار ریزی خواهید شد.

این چیز خوبی است که ما انتظار نداریم که یک سیاه‌چاله به زمین نزدیک شود. با این حال، قضیه شهاب‌سنگ‌ها متفاوت است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید