تایید خودکشی یکی از کارمندان فیسبوک پس از اعتراضات - تکفارس 
تایید خودکشی یکی از کارمندان فیسبوک پس از اعتراضات - تکفارس 
تایید خودکشی یکی از کارمندان فیسبوک پس از اعتراضات - تکفارس 

تایید خودکشی یکی از کارمندان فیسبوک پس از اعتراضات

سجاد اسدی
۶ مهر ۱۳۹۸ - 19:30
تایید خودکشی یکی از کارمندان فیسبوک پس از اعتراضات - تکفارس 

فیسبوک مرگ یکی از کارمندانش در ۱۹ سپتامبر به دلیل خودکشی را تایید کرد.

یکی از سخنگویان شرکت فیسبوک در مصاحبه‌ای گفت:

از شنیدن خبر ناگوار فوت یکی از کارمندان شرکت بسیار ناراحت شدیم. تلاش می‌کنیم تا تمام تلاش خود را برای حمایت از خانواده و کسانی که او را دوست داشته‌اند به کار گیریم. تمام اقدامات ما توسط یکی از متخصصین جلوگیری از خودکشی هدایت می‌شوند. به شدت به افرادی که برای ما کار می‌کنند اهمیت می‌دهیم و قرار است تا مشاوره‌ای اینترنتی برای کسانی که با فیسبوک قرارداد کاری دارند، ارائه شود. در این مشاوره قرار است تا حمایت‌های لازم برای جلوگیری از خودکشی صورت گرفته و همچنین بحث سلامت روان نیز پشتیبانی شود. در آخر، به دنبال این هستیم تا با کنار هم آوردن اعضای جامعه خود محیطی امن را به وجود بیاوریم تا افراد بتوانند آزادانه در گروه‌ها احساسات و درونیات خود را به اشتراک بگذارند.

پس از تجمیع تعداد زیادی از افراد در روز پنج شنبه خارج از دفتر مرکزی این شرکت که خواستار اجرای عدالت برای کین -کارمند فیسبوک- بودند، فیسبوک این بیانیه را صادر کرد.

بیل یانگ، یکی از افراد حاضر در اعتراضات گفت:

فیسبوک باید به ما توضیح دهد که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است، وقتی او [کین] سر کار بود چه اتفاقی افتاد، یک هفته قبل تر از آن چه اتفاقی رخ داده؟ فیسبوک همه اینها را می‌داند. البته شایعاتی وجود دارد که کین ممکن است تحت تاثیر شرایط زورگویی بوده باشد.

البته باید اشاره کرد که این معترض و بسیاری دیگر از معترضین از کارمندان شرکت فیسبوک نیستند.

یکی از سخنگویان شرکت فیسبوک به صفحه سیاست‌های این شرکت در رابطه با آزار و اذیت‌های موجود در محل کار اشاره کرده است. در این صفحه آمده:

فیسبوک تحمل هیچگونه رفتار سوءاستفاده گرانه، زورگویی یا سایر رفتارهای ارعاب آور میان کارمندان و سایر افرادی که با سیاست‌های فیسبوک فعالیت می‌کنند را ندارد، خواه زیرمجموعه‌ای از دسته محافظت شده باشد یا نه. اگر متوجه شویم که کسی از میان کارمندان ما رفتاری ناشایست در پیش گرفته، به سرعت وارد عمل شده تا این گونه رفتارها را متوقف کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید