هشدار اپل به کاربران آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو - تکفارس 
هشدار اپل به کاربران آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو - تکفارس 
هشدار اپل به کاربران آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو - تکفارس 

هشدار اپل به کاربران آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو

بهنام خدابخشی
۵ مهر ۱۳۹۸ - 18:29
آیفون ۱۱

کمپانی اپل اکنون یک سند پشتیبانی جدید منتشر کرده است که می‌گوید اگر صفحه‌نمایش آیفون‌های ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس را تعویض کنید (توسط تعمیرکاران غیر رسمی) در صفحه‌ی اصلی دستگاه شما یک پیغام هشدار نمایش داده خواهد شد. در صفحه‌ی رسمی کمپانی اپل گفته شده است که اگر لازم بود تا نمایشگر آیفون خود را تعویض نمایید، حتما به تعمیرکاران معتبر کمپانی اپل مراجعه کنید تا از قطعات اصلی این کمپانی بر روی دستگاه شما استفاده نمایند. قطعاتی که تعمیرکاران غیر مجاز بر روی گوشی شما استفاده می‌کنند احتمال دارد که اصلی نبوده و سبب گردد تا سیستم ایمنی دستگاه با مشکل روبرو شود و میزان کیفیت دستگاه کاهش پیدا کند.

کمپانی اپل در خصوص مشکلات و مسائلی که ممکن است در اثر تعمیر نادرست نمایشگر سری آیفون ۱۱ پیش بیاید، لیستی منتشر نمود که شامل مشکلات چند لمسی، مشکلاتی در خصوص میزان دقت و صحت رنگ صفحه‌نمایش و عدم وجود عملکرد صحیح می‌باشد. علاوه بر این موارد، در صورتی که قطعات فیزیکی صفحه‌نمایش نظیر پیچ‌های دستگاه به درستی بسته نشوند، می‌تواند به بخش‌های سست دستگاه نظیر باتری آسیب رسانده و سبب گرم شدن بیش از حد آن شود که می‌تواند خطرات جدی را در پی داشته باشد.

این کمپانی از ترساندن مشتریان خود در این زمینه نیز هیچ نگرانی ندارد. اپل در این مورد می‌گوید پس از اولین‌باری که مشکل تشخیص داده می‌شود، به مدت ۴ روز در قالب یک نوتیفیکیشن در صفحه‌ی قفل دستگاه نمایش داده می‌شود، پس از گذشت این مدت، یک پیغام در منوی تنظیمات به مدت ۱۵ رو برای کاربران به نمایش در می‌آید. پس از تمامی این فرآیندها دائما کاربر را به سمت مسیر Settings -> General -> About سوق می‌دهد.

بر اساس گفته‌های این کمپانی، این مسئله تنها مربوط به سری جدید آیفون‌های اپل می‌باشد و شامل مدل‌های قبلی نمی‌شود. البته این موضوع لازم به ذکر است که اگر نتوانستید حتی قطعات اصلی را پیدا کنید، روند عملکرد دستگاه iOS شما مختل نخواهد شد. این پیغام خطای مربوط به تعویض صفحه‌نمایش از هشدار مربوط به شناسایی باتری غیرمجاز در سایر آیفون‌ها نشات گرفته است و سعی دارد تا به مشتریان اعلام کند که از قطعات اصلی و اورجینال اپل استفاده کنید.

سخنگوی اپل در مورد اعلان تعویض باتری گفت:

ما ایمنی مشتریان را بسیار جدی می‌گیریم و می‌خواهیم مطمئن شویم که هرگونه تعویض باتری به درستی انجام شده است. اکنون بیش از ۱۸۰۰ ارائه‌دهنده‌ی خدمات مجاز اپل در سراسر ایالات متحده وجود دارد، بنابراین مشکلات کاربران راحت‌تر از قبل برطرف می‌گردد و میزان دسترسی به نمایندگی‌های مجاز نیز بیشتر شده است.

مطرح نمودن مسئله‌ی ایمنی باتری کاملا منطقی است. باتری‌ها می‌توانند خطرناک باشند. اما آیا این شرکت باید نسبت به نمایشگر‌های تعویضی نیز حساس باشد؟ از طرفی دیگر، این موضوع یک روش کاملا مستقیم و کارآمد برای افرادی است که قصد خرید گوشی‌های کارکرده‌ی اپل را دارند، زیرا به راحتی می‌توانند بدون داشتن تخصصی خاص در زمینه‌ی تعمیرات گوشی‌های موبایل، تشخیص دهند که گوشی خریداری شده‌ی توسط آن‌ها آیا از قطعات اصلی برخوردار می‌باشد یا قطعات تعویضی بر روی آن استفاده شده است.

با تمامی این تفاسیر، یک مشکل بزرگ در این زمینه وجود دارد، آن هم این است که اگر شما دستگاه خود را برای تعمیر ببرید و قطعه‌ی مورد استفاده نیز اصل باشد، ممکن است این پیغام بر روی دستگاه شما نمایش داده شود و اپل توانایی برطرف نمودن این پیغام را بر روی گوشی شما ندارد.

احتمال دارد که یک اعلان اضافی نیز مشاهده کنید که می‌گوید، اپل اطلاعات دستگاه را برای این آیفون بروز کرده است.

به طورکلی این موضوع هم معایب خاص خود را دار و هم مزایای بسیار! اما به طورکلی در زمان تعویض قطعات دستگاه‌های اپلی باید سعی کنید تا حتما به سرویس‌دهندگان مجاز این کمپانی در سراسر دنیا مراجعه نموده تا با خیال راحت و اطمینان کامل از دستگاه خود پس از انجام تعمیرات استفاده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید