گوگل مپ، ویز و پاندورا اکنون به صورت پیش‌فرض با Siri در iOS 13 کار می‌کنند - تکفارس 
گوگل مپ، ویز و پاندورا اکنون به صورت پیش‌فرض با Siri در iOS 13 کار می‌کنند - تکفارس 
گوگل مپ، ویز و پاندورا اکنون به صورت پیش‌فرض با Siri در iOS 13 کار می‌کنند - تکفارس 

گوگل مپ، ویز و پاندورا اکنون به صورت پیش‌فرض با Siri در iOS 13 کار می‌کنند

بهنام خدابخشی
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - 22:59
iOS 13

انتشار سیستم‌عامل جدید اپل امروز به این معناست که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌‌توانند اپلیکیشن‌هایی طراحی کنند که به دستیار صوتی سیری دسترسی داشته باشند و نیازی نیست که تنظیماتی را از قبل در این سیستم‌عامل اعمال کنند. پیش از ارائه‌ی iOS 13 توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث باید از یک سری اپلیکیشن‌های غیر اپلی استفاده می‌کردند تا سیری یک میانبر در خصوص آن اپلیکیشن ایجاد می‌کرد که حتی در بسیاری از موارد به درستی با این دستیار صوتی هماهنگ نمی‌شدند.

در حال حاضر کاربران iOS 13 می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های پیش‌فرض سیری به امکانات بسیار مفیدی دسترسی پیدا کنند. یکی از امکاناتی که اکنون به شدت افراد به آن نیاز دارند این است که در زمان رانندگی توجهشان به مسیر جلب باشد تا آیفونشان! امروز تعدادی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای نسخه‌ی iOS نرم‌افزار خود بروزرسانی‌هایی را منتشر کردند که با استفاده از سیری در هنگام رانندگی، می‌توانید تجربه‌ای بسیار بهتر و ایمن‌تر در استفاده از اپلیکیشن داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از اپلیکیشنی به غیر از Apple Maps برای مسیریابی استفاده کنید، می‌توانید از سیری بخواهید تا از Google Maps یا Waze برای راهنمایی شما بر روی نقشه استفاده نماید. این موضوع فوق‌العاده به نظر می‌رسد اما در آزمایش‌هایی که انجام دادیم آنقدرها هم یکپارچه مشاهده نشدند. زمانی که مسیرهای پیش‌فرض را درخواست کردیم، دستیار صوتی سیری Google Maps را با مسیرهای از پیش‌ تعیین شده برای ما باز کرد و همچنین مجبور شدیم تا بر روی دکمه‌ی شروع بر روی آیفون کلیک کنیم تا فرآیند مسیریابی آغاز گردد که این موضوع نشان از این دارد که هنوز آنقدرها هم هماهنگی میان سیری و Google Maps انجام نشده است که نیازی به استفاده از دست نباشد.

همچنین زمانی که سعی کردیم چندین آدرس مختلف را با استفاده از سیری در Google Maps باز کنیم، آیفون به جای مسیریاب گوگل وارد Apple Maps شد. به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث اگر می‌خواهند از سیری در نرم‌افزار موبایلی خود بهره ببرند کمی بیشتر برای الگوریتم‌های نسخه‌ی iOS وقت بگذارند. با این حال یکی دیگر از قابلیت‌هایی که اپل در iOS 13 ارائه نموده است پخش موسیقی با استفاده از پاندورا می‌باشد. ما از سیری درخواست کردیم تا یک آهنگ را با استفاده از پاندورا پخش کند و هر بار این درخواست را تکرار کردیم کاملا بدون عیب و نقص آن را اجرا نمود.

در آینده‌ای نزدیک به احتمال زیاد این قابلیت فراهم شود که برای پخش آهنگ‌ها از سیری بخواهید تا از Spotify استفاده کند، زیرا در شبکه‎ی اجتماعی ردیت برخی از کاربران گزارش داده‌اند که نسخه‌ی آزمایشی Spotify امکان فران‌پذیری از دستیار صوتی اپل را دارد ولی هنوز ما نتوانستیم به این قابلیت دسترسی پیدا کنیم. ما همچنین امیدواریم که اپلیکیشن‌های پخش پادکست و کتاب‌های صوتی به زودی با Siri همگام‌سازی شوند.

یک نکته‌ی اساسی: در تمامی این اپلیکیشن‌ها شما باید به سیری در دستورات صوتی خود بگویید که کدام اپلیکیشن را جهت انجام فرآیند استفاده نماید. اکنون در iOS 13 می‌توانید دستیار صوتی غیر اپلی را به عنوان دستیار صوتی پیش‌فرض تعریف کنید، به عنوان مثال به جای سیری، دستیار صوتی الکسا یا گوگل اسیستنت را انتخاب کنید. اکنون می‌توانیم بگوییم که به طورکلی تا به این لحظه اپل کمی از محدودیت‌های خود دست کشیده و به خواسته‌های کاربرانش برای دستیار صوتی عمل کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید