پیشرفت های آیفون ۱۱ نسبت به آیفون ۶ اس - تکفارس 
پیشرفت های آیفون ۱۱ نسبت به آیفون ۶ اس - تکفارس 
پیشرفت های آیفون ۱۱ نسبت به آیفون ۶ اس - تکفارس 

پیشرفت های آیفون ۱۱ نسبت به آیفون ۶ اس

پیشرفت های آیفون ۱۱ نسبت به آیفون ۶ اس - تکفارس 

اگر صاحب آیفون ۶ اس یا آیفون ۶ اس پلاس هستید، مطمئناً متوجه شده‌اید که گوشی‌تان دیگر قدیمی شده و در مقابل موبایل‌های جدید حرف چندانی برای گفتن ندارد. در واقع، در طی این چهار سالی که از معرفی و عرضه این آیفون محبوب گذشته، امکانات زیادی به گوشی‌ها اضافه شده‌اند. این دستگاه نسبتاً قدیمی علی‌رغم اینکه می‌تواند به جدیدترین ورژن سیستم عامل محصولات اپل یعنی iOS 13 آپدیت شود ولی از نظر کارایی نمی‌تواند امکانات آیفون‌های سری ۱۱ را در اختیارمان قرار دهد.

البته چنان‌چه وجود سنسور اسکنر اثر انگشت، تکنولوژی لمس سه بعدی و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری برایتان اهمیتی ندارد، بد نیست به فکر تعویض آیفون خود باشید بنابراین باید بدانید اگر آیفون ۶ اس را فروختید، چه امکاناتی دریافت خواهید کرد.

آیفون ۱۱ باارزش‌تر از آیفون ۶ اس است

بهتر است بحث خود را با قیمت شروع کنیم. در سال ۲۰۱۵، یک آیفون ۶ اس با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی ۶۴۹ و مدل دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی ۷۴۹ دلار ارزش‌گذاری می‌شد اما آیفون ۱۱ با ظرفیت حافظه ۶۴ گیگابایتی در حال حاضر ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسد. ضمن اینکه گفته می‌شود اگر آیفون ۶ اس یا آیفون ۶ اس پلاس را بدهید و به جای آن آیفون ۱۱ را خریداری کنید، به ترتیب ۱۰۰ و ۱۲۰ دلار تخفیف می‌گیرید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که گوشی باید ظاهر تمیزی داشته باشد. لازم به ذکر است که اگر توانستید آیفون قدیمی‌تر خود را به یک فروشگاه مستقل بفروشید، احتمالاً پول بیشتری دریافت خواهید کرد.

دو دوربین در عقب و دوربین سلفی باکیفیت‌تر

زمانی که آیفون ۶ اس معرفی شد، ویژگی‌های مهمی در دوربین عقب تک لنزی خود داشت که ثابت‌سازی اپتیکال تصاویر، فناوری ثابت‌سازی سینمایی و ضبط ویدیوهای ۴K از آن جمله بودند.

در سمت دیگر، دوربین آیفون ۱۱ تقریباً از هر نظری نسبت به دوربین آیفون ۶ اس سرتر است به طوری که در قاب پشتی آن دو لنز وجود دارد که یکی اصلی و دیگری زاویه گسترده با قابلیت زوم ۲ برابری است. در ادامه نیز گزینه‌های متعدد عکسبرداری مانند پرتره و حالت شب به چشم می‌خورند که وقتی از آنها استفاده می‌شود، کیفیت خود را به خوبی نشان می‌دهند.

آیفون ۱۱ لنز دوربین جلو را به‌گونه‌ای قرار داده که شباهت زیادی به دوربین عقب دارد به همین دلیل بسیار باکیفیت است. این سنسور از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و توانایی ضبط ویدیوهای عریض‌تر و اسلوموشن را دارد.

باتری قوی‌تر جدید در برابر باتری ضعیف قدیمی

اگر آیفون ۶ اس خود را چهار سال پیش خریداری کردید، یعنی باتری آن حالا چهارساله است بنابراین احتمالاً دیگر مانند گذشته یعنی وقتی نو بود، دوام نمی‌آورد. بر اساس آزمایشات انجام شده روی باتری این گوشی قدیمی در سال ۲۰۱۵، در صورتی که این محصول را روی حالت پرواز قرار می‌دادید و با آن فیلم تماشا می‌کردید، دوام باتری آن به ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه می‌رسید.

اپل مدعی شده که باتری آیفون ۱۱ در مقایسه با منبع نیروی آیفون XR که ۱۹ ساعت و ۵۳ دقیقه دوام می‌آورد، یک ساعت بادوام‌تر شده است. با این تفاسیر، بدون شک دوام باتری آیفون سال ۲۰۱۹ اپل در مقایسه با باتری سال ۲۰۱۵ این شرکت حداقل دو برابر خواهد بود.

پردازنده A9 Bionic در برابر پردازنده A13 Bionic

چیپ‌ست‌های سری A اپل همواره جزو قدرتمندترین پردازنده‌های بازار بوده‌اند که تا کنون در گوشی‌ها به کار رفته‌اند. این قطعات نه تنها شما را صاحب یک گوشی سریع و توانمند می‌کنند بلکه ضمانت اجرای نسخه‌های بعدی سیستم عامل iOS را نیز به وجود می‌آورند.

پردازنده A9 که در آیفون ۶ اس وجود داشت، تقریباً چهار ساله است اما همچنان سیزدهمین نسخه iOS را اجرا می‌کند ولی پردازنده A13 Bionic که در آیفون ۱۱ وجود دارد قطعاً هم سریع‌تر است و هم کم‌مصرف‌تر. به هر حال، امیدواریم تراشه A13 هم مانند چیپ‌ست A9 بتواند تا چهار سال به راحتی دوام بیاورد.

حاشیه‌های مشکی رنگ کمتر

اگر به گوشی‌های سال‌های قبل نگاه کنید، مشهودترین تغییری که توجه شما را به سمت خودش جلب می‌کند، حاشیه‌های مشکی رنگ اطراف نمایشگر است که اتفاقاً این نوارها در آیفون ۶ اس ضخامت بسیاری داشتند. در این بین، علی‌رغم اینکه ناچ ها در گوشی‌ها طرفداران زیادی ندارند ولی به تولیدکنندگان اجازه می‌دهند ظاهر جدیدتری را در محصولاتشان پیاده نمایند و صفحه نمایش را با رزولوشن بیشتری در اختیار مشتریان قرار دهند.

در واقع نمایشگر موجود در آیفون ۱۱ هم شفاف‌تر است و هم گاموت رنگی بالایی دارد. در این دستگاه همچنین، ویژگی به نام True Tone به کار رفته که اجازه می‌دهد نور سفید گوشی به صورت اتوماتیک تنظیم شود و با نور محیط اطراف هماهنگ گردد.

این نکته را هم مدنظر داشته باشید که آیفون ۱۱ دارای تکنولوژی شارژ بیسیم و تأییدیه ضد آب و خاک IP68 است حال آن‌که آیفون ۶ اس هیچ‌کدام از اینها را ندارد.

باید به این موضوع نیز توجه کنید که آیفون سال ۲۰۱۹ تا کنون در شش رنگ تولید شده ولی آیفون سال ۲۰۱۵ تنها در چهار رنگ ساخته شده بود.

انیموجی، مموجی و ویژگی‌های iOS 13

از آن جایی که سیستم عامل هر دو گوشی سیزدهمین نسخه پلتفرم iOS خواهد بود، ویژگی‌های نرم‌افزاری دو دستگاه مورد بحث ما هم تقریباً با هم فرق نخواهند داشت اما با این وجود، قابلیت‌هایی نظیر انیموجی، مموجی و ویژگی‌های دوربین نظیر حالت پرتره مهمترین گزینه‌هایی هستند که در آیفون ۶ اس دیده نخواهند شد.

اما احتمالاً مهمتر از چند ویژگی گفته شده و حالت تیره سرتاسری، دوام باتری و سرعت بیشتر در آیفون ۱۱ است. در حال حاضر دقیقاً نمی‌دانیم که موارد نامبرده در شرایط واقعی چگونه خواهند بود ولی اگر iOS 13 هم مانند iOS 12 تغییرات عمده‌ای به وجود بیاورد، قطعاً افراد زیادی از آپدیت گوشی آیفون ۶ اس به آخرین ورژن سیستم عامل محصولات اپل احساس رضایت خواهند کرد.

در نهایت اشاره کنیم که مشکلی ندارد تا آیفون قدیمی خود را یک سال دیگر حفظ نمایید ولی بعید است بتوانید در مقابل کارایی‌های زیاد آیفون ۱۱ و قابلیت‌های متعدد آن مقاومت کنید.

مقایسه مشخصات فنی آیفون ۱۱ و آیفون ۶ اس

آیفون ۱۱آیفون ۶ اس
صفحه نمایش۶٫۱ اینچی با رزولوشن ۸۲۸*۱۷۹۲ پیکسلی۴٫۷ اینچی با رزولوشن ۷۵۰*۱۳۳۴ پیکسلی
تراکم پیکسلی۳۲۶ پیکسل در هر اینچ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ
ابعاد۸٫۳*۷۵٫۷*۱۵۰٫۹ میلی‌متر۷٫۱*۶۷*۱۳۸ میلی‌متر
وزن۱۹۴ گرم۱۴۳ گرم
سیستم عاملiOS 13iOS 13
دوربین عقب·      ۱۲ مگاپیکسلی اصلی

·      ۱۲ مگاپیکسلی زاویه گسترده

۱۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسلی۵ مگاپیکسلی
کیفیت فیلمبرداری۴K۴K
پردازندهA13 BionicA9 Bionic
حافظه داخلی۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی۱۶، ۶۴ و ۶۴ گیگابایتی
رمنامشخص۲ گیگابایت
ظرفیت باترینامشخص۱۷۱۵ میلی‌آمپری
سنسور اسکنر اثر انگشتنداردقرار گرفته در دکمه هوم
جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متریندارددارد
پورتLightningLightning
سایر ویژگی‌ها·      ضد آب و ضد خاک با تأییدیه IP68

·      دو سیمکارت

·      شارژر بیسیم

لمس سه بعدی
قیمت·      ۶۹۹ دلار (نمونه دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی)

·      ۷۹۹ دلار (نمونه دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی)

·      ۸۴۹ دلار (نمونه دارای حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی)

·      ۶۴۹ دلار (نمونه دارای حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی)

·      ۷۴۹ دلار (نمونه دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی)

·      ۸۴۹ دلار (نمونه دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی)

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید