iOS 13 به طور رسمی منتشر شد - تکفارس 
iOS 13 به طور رسمی منتشر شد - تکفارس 
iOS 13 به طور رسمی منتشر شد - تکفارس 

iOS 13 به طور رسمی منتشر شد

بهنام خدابخشی
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - 12:14
iOS 13

سیستم‌عامل iOS 13 هم اکنون به طور رسمی برای تمامی دستگاه‌های سازگار اپلی (از آیفون ۶S به بعد) منتشر شده است و برای دانلود در دسترس می‌باشد. بزرگترین قابلیتی که در این سیستم‌عامل ارائه شده است، Dark Mode می‌باشد که به کاربر اجازه می‌دهد تا همه‌ی موارد از جمله iMessage، عکس‌ها و تنظیمات را در کل سیستم‌عامل به حالت تاریک تبدیل کنند.

برنامه‌های شخص ثالث نیز در iOS 13 می‌توانند از Dark Mode استفاده کنند و به طور خودکار مضامین تاریک را نمایش می‌دهند، حتی این امکان نیز برای کاربران تعبیه شده است تا بتوانند از طریق مرکز کنترل گوشی‌های آیفون این ویژگی را فعال و یا غیرفعال نمایند. یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی این است که شما می‌توانید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه کلید (در هنگام تایپ) سریع‌تر پیام‌های خود را تایپ کنید.

در بخشی دیگر از این تغییرات، iOS 13 شامل برخی اصلاحات در برنامه‌هایی مانند Photos، Maps و Reminders شده است. اکنون اپلیکیشن Maps شامل تخمین‌هایی از حمل و نقل عمومی به صورت لحظه‌ای و یک حالت شبیه به نمای خیابان Google می‌باشد. اپلیکیشن Photos قابلیت‌های ویرایشی بسیار خوبی دریافت کرده است و می‌توانید به راحتی تصاویر موردنظرتان را برش داده و افکت‌های مختلف بر روی آن‌ها پیاده‌سازی کنید. Reminders نیز یک طراحی ظاهری جدید به خود گرفته که شامل یک سری تغییرات در قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌شود.

iOS 13

همچنین کمپانی اپل برنامه‌هایی نظیر Find My iPhone و Find My Friends را در غالب یک بخش به نام Find My قرار داده است تا افراد با ورود به این قسمت بتوانند به راحتی دسترسی‌های لازم را داشته باشند. از سوی دیگر، برنامه‌ی Health اکنون دارای یک ردیاب دوره‌ای چرخه‌ی قاعدگی می‌باشد که برای بانوان بسیار عالی و کاربردی خواهد بود.

با این وجود که سیستم‌عامل iOS 13 روز گذشته منتشر شد، اما اپل تصمیم دارد تا در تاریخ ۳۰ سپتامبر iOS 13.1 را برای کاربران منتشر نماید. قابلیت‌هایی که در بروزرسانی iOS 13.1 ارائه خواهند شد شامل خواندن پیام‌ توسط سیری با صدای بلند، کلیدهای میانبر برای دستیار صوتی سیری که می‌توانند به اتوماسیون HomeKit افزوده شوند، اشتراک‌گذاری ETA با دوستان، از جمله مواردی بود که اپل تصمیم داشت تا آن‌ها رد iOS 13 برای کاربران خود ارائه نماید. همچنین همزمان با انتشار iOS 13.1 قرار است بروزرسانی iPadOS 13.1 نیز برای تبلت‌های اپل نیز در تاریخ ۳۰ سپتامبر منتشر گردد.

بروزرسانی iOS 13.1 می‌تواند از جمله بروزرسانی‌های بسیار کاربردی برای دستگاه‌های اپلی باشد، زیرا بسیاری از برنامه‌های این سیستم‌عامل به طور همزمان بروز می‌شوند و مشکلات آن‌ها برطرف می‌گردد. محققان بخش امنیتی در iOS 13 یک باگ پیدا کرده‌اند که قرار است در iOS 13.1 برطرف گردد. در صورتی که اکنون علاقه‌مند هستید تا از امکانات سیستم‌عامل iOS 13 بهره‌مند شوید، باید مسیر Settings > Software Update را در دستگاه خود دنبال کنید و فایل این نسخه از سیستم‌عامل اپل را دانلود نمایید.

iOS 13

یکی دیگر از موارد بسیار جذاب در این بروزرسانی، استفاده از هوش مصنوعی برای دستگاه‌های اپل می‌باشد؛ با استفاده از هوش‌ مصنوعی دستگاه شما یاد می‌گیرد که چه زمانی باید شارژ گوشی را متوقف نماید. لازم به ذکر است که این امکان به مرور زمان در اختیار شما قرار خواهد گرفت، زیرا هوش مصنوعی بعد از مدت‌ها دنبال کردن روند شارژ دستگاهتان آن‌ها را فرا گرفته و موقعیت‌های مشابه را تشخیص می‌دهد. این ویژگی به این صورت عمل می‌کند، به جای اینکه لازم باشد شما دستگاهتان را زیرنظر داشته باشید تا شارژ آن کامل نشود که به باتری دستگاه آسیب برسد، خود گوشی با استفاده از سیستم هوش مصنوعی تشخیص خواهد داد که چه زمانی باید شارژر را قطع کند تا به باتری آیفون شما آسیب وارد نشود.

قابلیت هوش مصنوعی به افزایش طول عمر باتری شما کمک شایانی خواهد کرد. از طرفی دیگر، در iOS 13 حجم اپلیکیشن‌های ۵۰ الی ۶۰ درصد کاهش یافته است، یعنی بروزرسانی‌ها در قالب یک فایل Zip ارائه خواهند شد و سرعت بارگیری آن‌ها در دستگاه به شدت افزایش خواهد یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید