۲۱ تصویر از گوشی پیکسل ۴ ایکس ال منتشر شد - تکفارس 
۲۱ تصویر از گوشی پیکسل ۴ ایکس ال منتشر شد - تکفارس 
۲۱ تصویر از گوشی پیکسل ۴ ایکس ال منتشر شد - تکفارس 

۲۱ تصویر از گوشی پیکسل ۴ ایکس ال منتشر شد

سید محمد معلمی
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - 16:01
۲۱ تصویر از گوشی پیکسل ۴ ایکس ال منتشر شد - تکفارس 

در یک هفته اخیر تصاویر زیادی از پیکسل ۴ ایکس ال منتشر شده ولی از بین آنها یک فروشگاه از ویتنام به نام D Store فعالیت بیشتری داشته به طوری که حتی یک نمونه از پرچمدار آتی گوگل را در یک ویدیو نشان داده است. این فروشگاه البته عنوان نکرده که این عکس‌ها را از کجا به دست آورده ولی مدعی شده رندرها به یک دستگاه رسمی مربوط نیستند بنابراین نمی‌توانیم آنها را حتماً پیکسل ۴ ایکس ال بدانیم.

در ادامه اقدامات جذاب خود، D Store تعداد ۲۱ عکس دیگر را از گوگل پیکسل ۴ ایکس ال منتشر کرد ولی باز هم نمی‌دانیم منشأ فاش شدن این تصاویر از کجاست. به هر حال، صرف‌نظر از تمام اتفاقات حاشیه‌ای، از این عکس‌ها برداشت می‌شود که مشخصات فنی پرچمدار آتی گوگل چگونه خواهد بود و نمونه سفید رنگ آن چه شکلی است. به این نکته هم اشاره کنیم که انتظار داریم در ماه اکتبر از گوشی‌های خانواده پیکسل ۴ رونمایی شود.

یکی از اطلاعاتی که از این تصاویر می‌توانیم به آن برسیم، به دریچه دیافراگم لنز اصلی ربط دارد یعنی نسبت به دریچه دیافراگم f/1.8 موجود در پیکسل ۳ شاهد افزایش سرعت آن هستیم بنابراین دریچه دیافراگم پیکسل ۴ ایکس ال f/1.73 خواهد بود. متأسفانه هنوز خبر رسمی در مورد لنز تله فوتو به گوشمان نرسیده هرچند پیش از گفته می‌شد که رزولوشن آن ۱۶ مگاپیکسل است. با این وجود، نمی‌توانیم به شایعات منتشر شده پیشین اعتماد کنیم زیرا با اطلاعاتی که در اختیار داریم تناقض بسیاری دارند.

نکته بعدی که می‌توانیم با مشاهده اپلیکیشن دوربین متوجه شویم، نسبت بدنه به تصویر عکس‌هاست که به صورت پیش‌فرض ۱۶:۹ خواهد بود بنابراین علی‌رغم باقی ماندن نسبت ۴:۳ در لنز، عکس‌های گرفته شده در سرتاسر نمایشگر گوشی مشاهده می‌شوند. اگر این اتفاق رخ دهد، تقریباً شاهد همان چیزی خواهیم بود که در آیفون ۱۱ وجود دارد زیرا گوگل نیز می‌خواهد از سنسور زاویه گسترده بهره ببرد تا تمام فضای صفحه نمایش پوشیده شود. این اقدام از سوی کمپانی مالک اندروید کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا مشخص نیست با رابط کاربری که در پیکسل ۴ ایکس ال وجود دارد، این کار شدنی است یا خیر.

در عکس‌های بالا، قطعات سازنده سخت‌افزار مربوط به دوربین و سخت‌افزار آن قابل مشاهده است. البته هنوز نمی‌دانیم آیا این داده‌ها درست هستند یا نه ولی به هر ترتیب و به خاطر همخوانی که با شایعات پیشین دارند، می‌توانیم تقریباً صحت آنها را تأیید کنیم. این نکته را نیز یادآور شویم که لنز تله فوتو در تصاویر به چشم نمی‌آید زیرا گویا اصلاً کسی آن را تشخیص نداده است.

در ادامه هم چند تصویر مربوط به اپلیکیشن Device Info HW را می‌بینید.

در ادامه نیز نتایج مربوط به ابزار پیدا کننده مشکلات AIDA64 قابل مشاهده است.

در نهایت، تصاویری دیده می‌شوند که نشان می‌دهند پرچمدار آتی گوگل از آخرین نسخه اندروید استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید