تم Dark برای Google Play Store گوشی‌های اندرویدی در دسترس است - تکفارس 
تم Dark برای Google Play Store گوشی‌های اندرویدی در دسترس است - تکفارس 
تم Dark برای Google Play Store گوشی‌های اندرویدی در دسترس است - تکفارس 

تم Dark برای Google Play Store گوشی‌های اندرویدی در دسترس است

بهنام خدابخشی
۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - 13:31
Google Play Store

به نظر می‌رسد که Google Play Store یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که گوگل قصد دارد تم Dark را برای آن ارائه نماید. این قابلیت اخیرا در یک سری از گوشی‌های هوشمند مشاهده شده است اما با اطمینان می‌توان گفت که این ویژگی به زودی در دسترس تمامی کاربران اندرویدی قرار خواهد گرفت.

همانطور که از خبرهای پیشین می‌دانید، کمپانی گوگل چند ماه پیش اعلام کرد که قصد دارد در اندروید ۱۰ با ارائه‌ی حالت تاریک تاثیرات مخرب گوشی‌های هوشمند بر روی چشم را کم کند. علاوه بر این موارد، گوگل در اندروید ۱۰ تصمیم دارد تا حالت تاریک را بر روی تمامی اپلیکیشن‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، فعال نماید.

از آنجا که اندروید ۱۰ برای گوشی‌های گوگل پیکسل مدت‌ها قبل ارائه شده است، از نظر تئوری باید حالت تاریک برای Google Play Store نیز ارائه گردد. بر اساس گفته‌ی XDA Developers، تم تاریکی که در Google Play Store مشاهده شده است، هیچ ارتباطی با Dark Mode سیستم‌عامل اندروید ندارد، زیرا این حالت زمانی که فعال می‌شود، برای تمامی اپلیکیشن‌ها کاربرد دارد.

این حالت تنها یک تم تاریک کاملا متفاوت می‌باشد که کاربر با انتخاب آن می‌تواند به طور کلی رنگ پس‌زمینه‌ی اپلیکیشن پلی‌استور را به رنگ تیره تغییر دهد و هر زمان که وارد اپلیکیشن می‌شود با یک تم تاریک روبرو خواهد شد. XDA در این خصوص اعلام کرده است که آن‌ها تم Dark گوگل پلی استور را در گوشی Pixel 2 XL با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ مشاهده نموده‌اند، بنابراین ما حدس می‌زنیم که گوشی‌های برند Pixel نخستین گوشی‌هایی خواهند بود که این قابلیت را دریافت خواهند کرد. قطعا زمانی که مشاهده کردیم این قابلیت برای Google Play Store در تمامی گوشی‌های هوشمند نیز ارائه شد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید