آی‌فون‌های ۱۱ از قلم پشتیبانی نمی‌کنند - تکفارس 
آی‌فون‌های ۱۱ از قلم پشتیبانی نمی‌کنند - تکفارس 
آی‌فون‌های ۱۱ از قلم پشتیبانی نمی‌کنند - تکفارس 

آی‌فون‌های ۱۱ از قلم پشتیبانی نمی‌کنند

علی اسکندری
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 23:00
آی‌فون‌های ۱۱ از قلم پشتیبانی نمی‌کنند - تکفارس 

یک روز قبل از معرفی رسمی محصولات جدید اپل، یکی از کارشناسان دنیای موبایل‌های هوشمند به‌نام Ming-Chi Kuo اعلام نمود که شما چه انتظاراتی (مثل نبود پشتیبانی از قلم اپل) می‌توانید از این گوشی‌های جدید داشته باشید. همچنین گفته شده که این موبایل‌ها از استاندارد یو‌اس‌بی نوع C پشتیبانی نمی‌کنند. این‌ها همگی در بیانیه Ming-Chi Kuo در نشریه ۹to5Mac منتشر شد.

اپل در روز سه‌شنبه، دهم سپتامبر (۱۹ شهریورماه) از گوشی‌های جدید خود پرده برداشت که جایگزین نسل قبلی یعنی آی‌فون XR، آی‌فون XS و آی‌‌فون XS مکس شدند. پیش از این‌ها انتظار می‌رفت موبایل‌های جدید اپل از قلم پشتیبانی کنند تا طراحان از این قلم حساس به فشار که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد بتوانند استفاده کنند. از این قلم قادریم برای طراحی پرتوتایپ‌ها و طرح‌های خلاقانه بهره ببریم. همچنین این گجت هوشمند و صدالبته گران‌قیمت (!) برای نوشتن، نقاشی و حتی ویرایش تصاویر نیز به کار‌مان می‌آید. همچنین پیش از ریپورت Ming-Chi Kuo امید داشتیم در این مدل‌ها اپل از فن‌آوری خاصی برای شارژ آی‌فون‌ها پرده بردارد. اما زهی خیال باطل! با استفاده از این ویژگی می‌توانستیم باتری آی‌فون‌ها را با دیگر دستگاه‌ها مثل ایربادهای این شرکت یا اپل واچ به اشتراک بگذاریم. این یعنی آی‌فون‌های ۲۰۱۹ تبدیل به یک پاور بانک می‌شدند.

در ضمن Ming-Chi Kuo نوشته است که آی‌فون‌هایی که به نمایشگر ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی مجهز می‌شوند، از فن‌آوری ۱۸ واتی برای شارژ بهره خواهند گرفت. این در حالی‌ست در نسل قبل تنها شاهد یک درگاه ۵ واتی بودیم که آی‌فون را در مدت زمان بیش‌تری شارژ می‌کرد. رنگ‌های جدید نیز در راه هستند. اما این موضوع باعث محبوبیت آی‌فون‌های ۲۰۱۹ نخواهد شد. حتی Ming-Chi Kuo اذعان نموده که فروش اپل در امسال تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد. هم این ضررها نیز به‌خاطر نبود نوآوری در این موبایل‌های هوشمند خواهد بود. در این مورد بسیاری از کاربران و کارشناسان دیگر نیز با Ming-Chi Kuo هم‌عقیده هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید