گوگل تبلیغات روش‌های درمانی اثبات نشده را متوقف می‌نماید - تکفارس 
گوگل تبلیغات روش‌های درمانی اثبات نشده را متوقف می‌نماید - تکفارس 
گوگل تبلیغات روش‌های درمانی اثبات نشده را متوقف می‌نماید - تکفارس 

گوگل تبلیغات روش‌های درمانی اثبات نشده را متوقف می‌نماید

مسلم رفیعی
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - 14:30
گوگل تبلیغات روش‌های درمانی اثبات نشده را متوقف می‌نماید - تکفارس 

به گزارش واشینگتن پست، گوگل اعلام کرده است که به دنبال آنچه که این شرکت را به‌عنوان یک بازیگران بد در فضای اینترنت توصیف کرده است، دیگر روش‌های آزمایش نشده مانند سلول‌های بنیادی، سلول درمانی و ژن درمانی را به هیچ عنوان در تبلیغات خود قرار نخواهد داد.

همان طور که واشنگتن پست یادآور می‌شود، روش‌های درمانی آزمایش نشده مرتبط با سلول‌های بنیادی، منجر به کوری شدید برخی از بیماران شده است. در حالی که FDA در خردادماه (ژوئن) در یک دعوای حقوقی برنده شد و بدین‌وسیله توانست که یک کلینیک را در ایالت فلوریدا تعطیل نماید. البته سایر کلینیک‌های مشابه هنوز به‌طور کامل بررسی نشده و روش‌های درمانی به کار رفته در آن‌ها، مورد تأیید قرار نگرفته است.

طبق اعلام گوگل، این سیاست جدید روش‌های درمانی را که هیچ پایه پزشکی بیولوژیکی یا پایه علمی اثبات شده‌ای ندارد و همچنین مراکزی را که تأییدیه‌های لازم جهت ارائه خدمات عمومی را دریافت نکرده‌اند، شامل می‌شود. در حالی که گوگل اطلاعاتی در مورد شمایل دقیق تبلیغات خطرناک را مشخص نکرده است اما این شرکت می‌گوید که چنین تبلیغاتی در پلتفرم آن‌ها جایی ندارند.

در حالی که گوگل به طور خاص سلول‌های بنیادی و سایر روش‌های درمانی مشابه را مورد خطاب قرار می‌دهد، اما به نظر می‌رسد که این سیاست جدید، سایر درمان‌های آزمایش نشده را نیز در بر خواهد گرفت. طبق این گفته‌ها، این سیاست جدید بار دیگر گوگل را در نقش داور نهایی پلتفرم تبلیغاتی خود قرار می‌دهد؛ این اقدام به این شرکت اجازه می‌دهد تا با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرد که چه چیزی شامل تکنیک‌های پزشکی آزمایش شده یا نشده می‌شود و اینکه کدام تبلیغات، این موارد را در بر خواهد گرفت؛ نقشی که این شرکت در گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده است (به‌خصوص درباره ماجرای YouTube).

گوگل تا زمانی که تحقیقات و آزمایش‌های کلینیکی، تابع قوانین تبلیغات پزشکی این شرکت باشند، مانعی جهت تبلیغات آن‌ها ایجاد نخواهد کرد. این شرکت همچنین خاطرنشان می‌کند که به ارزیابی مداوم تحقیقات و آزمایش‌ها ادامه می‌دهد و در صورت نیاز، در آینده به اصلاح سیاست‌های خود خواهد پرداخت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید