قابلیت جدید گوگل جهت افزایش امنیت جیمیل برای کاربران آیفون - تکفارس 
قابلیت جدید گوگل جهت افزایش امنیت جیمیل برای کاربران آیفون - تکفارس 
قابلیت جدید گوگل جهت افزایش امنیت جیمیل برای کاربران آیفون - تکفارس 

قابلیت جدید گوگل جهت افزایش امنیت جیمیل برای کاربران آیفون

بهنام خدابخشی
۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - 14:59
امنیت جیمیل

گوگل، غول موتورهای جستجوگر دنیا، قابلیت جدیدی را برای کاربران گوشی‌های آیفون ارائه نموده است. این قابلیت به عنوان بخشی از بروزرسانی نسخه‌ی ۶٫۰٫۱۹۰۸۱۱ می‌باشد که پس از دانلود این بروزرسانی می‌توانید در بخش تنظیمات جیمیل به آن دسترسی پیدا کنید.

با استفاده از این قابلیت، کاربران جیمیل در گوشی‌های آیفون می‌توانند بارگذاری خودکار فایل‌های پیوست شده به متن ایمیل‌ را غیرفعال نمایند. ارائه‌ی این قابلیت نیز به این دلیل است که طی بررسی‌های انجام شده، برخی از افراد با ارسال یک فایل تصویری یا متنی می‌توانند به صورت کاملا نامحسوس ایمیل‌های افراد را ردیابی نموده و از محل دقیق کاربران بر روی نقشه باخبر شوند. به عبارتی دیگر، موقعیت مکانی گیرنده برای شخص فرستنده پس از باز کردن ایمیل ارسال می‌شود.

جالب اینجاست که این قابلیت پس از آنکه مارک دیویدسون، مدیر اجرایی و طراح سابق توییتر، جزئیات چگونگی استفاده از ایمیل‌ها برای ردیابی افراد را منتشر نمود، ارائه گردید! گویا گوگل از این موضوع بسیار نگران شده و سعی داشته تا کاربرانش را از مسائل امنیتی مصون نگاه دارد. دیویدسون در سخنان خود اعلام کرد که شرکت‌های ارسال کننده‌ی ایمیل‌های تبلیغاتی در بسیاری از موارد، از این تکنولوژی جهت ردیابی افراد استفاده می‌کنند و کاربران فعال را شناسایی کرده تا سری‌های بعدی تنها به این دسته از کاربران (کاربران فعال) ایمیل ارسال نمایند.

وی در پایان سخنان خود گفت:

به استثنای کاربران جیمیل در گوشی‌های آیفون، تقریبا تمامی کاربران می‌توانند از دسترسی سایت‌های تبلیغاتی جلوگیری نمایند. در صورتی که اکنون از آن دسته کاربران جیمیل در آیفون هستید، توصیه می‌گردد جهت جلوگیری از این مشکل امنیتی اپلیکیشن Outlook را بر روی آیفون خود نصب کنید و سپس از آن طریق وارد جیمیل خود شوید.

در آخرین بروزرسانی جیمیل گویا کمپانی گوگل از این موضوع آگاه شده و مسئله را برطرف نموده تا کاربران iOS مجبور به استفاده از اپلیکیشن دیگر جهت بازدید ایمیل‌های خود نشوند. نکته‌ی قابل توجه این است که گزینه‌ی غیرفعال کردن بارگذاری خودکار تصاویر هم اکنون برای افرادی که از جیمیل بر روی لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند، موجود می‌باشد. هفته‌ی گذشته، کمپانی گوگل برای کاربران اندرویدی قابلیت swipe-to-switch را منتشر نمود؛ این ویژگی سال گذشته در اختیار کاربران iOS قرار داده شده بود.

همانطور که از نام این ویژگی مشخص است، قابلیت swipe-to-switch به کاربران دستگاه‌های اندرویدی این امکان را می‌دهد که با کلیک بر روی آواتار موجود در گوشه‌ی بالا، سمت راست اپلیکیشن برای جابجایی میان حساب‌های کاربری جیمیل خود استفاده نمایند. این قابلیت از نظر عملکرد بسیار ساده و مفید می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید