کمک واقعیت مجازی به مدیران برای اخراج کارکنان - تکفارس 
کمک واقعیت مجازی به مدیران برای اخراج کارکنان - تکفارس 
کمک واقعیت مجازی به مدیران برای اخراج کارکنان - تکفارس 

کمک واقعیت مجازی به مدیران برای اخراج کارکنان

سید محمد معلمی
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - 20:30
کمک واقعیت مجازی به مدیران برای اخراج کارکنان - تکفارس 

اخیراً در یکی از شرکت‌های ایالات متحده راهکاری ارائه شده تا مدیران بتوانند با استفاده از واقعیت مجازی، خود را آماده رویارویی با شرایطی کنند که طی آن می‌خواهند خبر اخراج را به یکی از کارکنان خود بدهند. شاید این موضوع به ظاهر ساده‌ای بیاید ولی در واقع می‌تواند ناگوار بودن شرایط را برای فردی که در شرف اخراج شدن است، کاهش دهد.

کمپانی Talespin که در زمینه تولید برنامه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای ۵۰۰ شرکت دیگر فعالیت دارد، شخصیتی غیرواقعی به نام بری تامپسون (Barry Thompson) را طراحی کرده تا مدیران بتوانند پیش از اعلام خبر اخراج یک کارمند، ابتدا با کمک تامپسون خود را آماده نمایند.

کایل جکسون (Kyle Jackson) مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار Talespin می‌گوید:

هدف از تولید این نرم‌افزار به وجود آوردن فضایی امن برای کارکنان است تا بتوانند خود را در شرایط روحی و روانی سخت کنترل کنند. در این برنامه، با استفاده از هوش مصنوعی شخصیت‌های مجازی تولید شده‌اند که امکان به چالش کشیدن احساسات آنها وجود دارد

این کمپانی که در کالیفرنیای جنوبی و هلند واقع شده، با به کارگیری هوش مصنوعی، تکنولوژی تشخیص صدا، فرآیندهای زبانی، بازخورد دینامیک و سیستم مدیریت یادگیری، بری تامپسون را خلق کرده است. این انسان مجازی می‌تواند بلافاصله پس از پوشیدن عینک لازم توسط افراد دیده شود و با توجه به فضا و صحبت‌هایی که رد و بدل می‌شود، احساساتش را تغییر دهد.

این شخصیت با موهای خاکستری و چین و چروک زیر چشمانش، ظاهر بسیار واقعی دارد و به نظر می‌رسد سال‌های زیادی در شرکت محل خدمتش کار کرده است. واکنش‌های او به اخبار ناگوار با توجه به چگونگی کنترل کردن اوضاع توسط فردی که عینک را پوشیده متفاوت است. برخی اوقات، او عصبانی می‌شود و داد می‌زند و در برخی مواقع گریه می‌کند. در واقع اگر شما شرایط را به خوبی مدیریت کنید، بری تامپسون موضوع را با منطقی فوق‌العاده درک خواهد کرد.

جکسون می‌گوید:

کاربرانی که واکنش‌های احساسی منفی و نه چندان خوبی از تامپسون دریافت می‌کنند، می‌توانند اشکال کار خود را متوجه شده و در دفعات بعد آنها را تکرار نکنند

انسان مجازی خلق شده توسط Talespin می‌تواند سایر شرایط ریسکی و پرخطر مانند مذاکرات تجاری، دریافت نظر مدیران و فروش کالاها را برای کارمندان و کارکنان شبیه‌سازی کند.

برای مثال و در یک نمونه از این شرایط، مدیرعامل شرکتی که شما قصد دارید به او سرویس خود را به فروش برسانید، دست به سینه نشسته و به دور دست‌ها خیره شده و در حال گوش دادن به صحبت‌های شماست و می‌خواهد بداند دقیقاً چرا این‌جا حضور دارد. شما باید با استفاده مهارت‌هایی که دارید، نسبت به علاقه کم او واکنش نشان دهید و در شرایط مختلف مکالمات را آن‌طور که مناسب است پیش ببرید تا به نتیجه مثبت برسید.

 

واقعیت مجازی تا به امروز به انسان‌ها آموزش داده که چگونه کودک خود را تربیت کنند و یا کارهای فنی را انجام دهند. آنطور که سایت‌های مطرح دنیای تکنولوژی مدعی هستند، این فناوری می‌تواند در آینده باعث کاهش بسیاری از اتفاقات ناخوشایند در دنیای واقعی شود زیرا تأثیر آن از بسیاری از کلاس‌ها و بروشورها بیشتر است.

وب‌سایت Training Industry در این‌باره می‌نویسد:

ویژگی‌های منحصربفرد و متعدد، محیط‌های تقریباً واقعی و سرعت بالای یادگیری می‌تواند باعث افزایش کیفیت واقعیت مجازی در شرایط مختلف شود. یکی از بخش‌های پرقدرت این فناوری این است که می‌تواند هم در زمینه‌های اخلاقی به کار رود و هم در زمینه‌های شناختی

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید