همکاری اپل و اسپاتیفای برای پخش آهنگ‌ها توسط سیری - تکفارس 
همکاری اپل و اسپاتیفای برای پخش آهنگ‌ها توسط سیری - تکفارس 
همکاری اپل و اسپاتیفای برای پخش آهنگ‌ها توسط سیری - تکفارس 

همکاری اپل و اسپاتیفای برای پخش آهنگ‌ها توسط سیری

سید محمد معلمی
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 18:30
همکاری اپل و اسپاتیفای برای پخش آهنگ‌ها توسط سیری - تکفارس 

اپل و اسپاتیفای در حال مذاکره با یک‌دیگر هستند تا بتوانند این امکان را فراهم کنند که سیری (Siri) دستیار هوشمند شرکت مالک iOS اجازه پخش آهنگ‌ها را از مهم‌ترین نرم‌افزار پخش موسیقی در جهان داشته باشد.

بر اساس جدیدترین گزارش از سایت The Information، اسپاتیفای می‌خواهد از توانایی‌های بسیار زیاد سیری در iOS 13 و iPadOS 13 نهایت استفاده را ببرد تا از این طریق کاربران بتوانند از این دستیار صوتی بخواهند که او آهنگ‌ها را برایشان پخش کند. اگر این همکاری قطعی شود، دارندگان نرم‌افزار اسپاتیفای روی گوشی‌ها و تبلت‌های iOS و iPadOS خود، دیگر نیازی نیست این اپلیکیشن را اجرا نمایند بلکه فقط کافی است به سیری بگویند آهنگ مدنظرشان را برایشان پخش کند.

این اتفاق می‌تواند روزنه امید و نشان‌دهنده روزهای خوب میان اپل و اسپاتیفای باشد زیرا این دو شرکت در سال گذشته تنش‌های زیادی با هم داشته‌اند. برای مثال و در ماه مارس، اسپاتیفای دادخواستی به اتحادیه اروپا ارائه و در آن عنوان کرد که اپل اجازه نمی‌دهد سایر نرم‌افزارها با برنامه‌های مشابه خودش در اپ‌استور رقابت کنند و زمانی که کاربران از سیری می‌خواهند یک نرم‌افزار پخش‌کننده موسیقی به آن پیشنهاد دهد، اپل موزیک (Apple Music) را به آنها معرفی می‌کند.

حالا درست در زمانی که به نظر می‌رسید شرایط فرق کرده باشد دوباره ورق برگشت. اسپاتیفای در یک بخش از سایت خود نوشته “زمانی برای اجرای عادلانه” و اپل در پاسخ، قوانین و مقررات اپ‌استور را به رخ اسپاتیفای کشاند. به علاوه، اپل هم تلاش کرد تا اتهامات قبلی وارد به خودش را کنار زند.

اما از ماه ژوئن و زمانی که اپل iOS 13 را معرفی کرد، امکانی را فراهم نمود تا سیری بتواند با سایر اپلیکیشن‌های پخش‌کننده موسیقی نیز هماهنگی داشته باشد و آن را سیری‌کیت (SiriKit) نامید. همین اقدام سبب شد تا اتهام وارد شده توسط اسپاتیفای به اپل کنار زده شود هرچند هنوز مواردی باقی مانده بود. با همه این اتفاقات اما، دارندگان گوشی‌ها و تبلت‌های اپل هنوز نمی‌توانند اسپاتیفای را اپلیکیشن پیش‌فرض پخش‌کننده موسیقی خود تعیین کنند.

در گذشته، مسئولین اسپاتیفای این‌گونه اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان می‌دادند و می‌گفتند:

اپل به ما اجازه نمی‌دهد در هوم‌پاد باشیم و طبیعتاً نمی‌گذارد با استفاده از سیری، موسیقی‌ها را اجرا کنیم

حالا اسپاتیفای می‌گوید:

اپل اخیراً اعلام کرده که به ما اجازه می‌دهد تا موسیقی‌ها را از طریق سیری اجرا کنیم ولی اسمی از ما نبرده است. ضمن اینکه در هوم‌پادها هم امکان انتخاب اسپاتیفای به عنوان پخش‌کننده پیش‌فرض موسیقی فراهم شد

بالأخره اسپاتیفای موفق شد تا ابزارهای جدید برای پخش آهنگ‌ها توسط سیری را به دست آورد و به تنش خود با اپل (البته در برخی جهات) پایان دهد. البته این شرکت هنوز اعلام نکرده که آیا همزمان با عرضه iOS 13، برنامه‌ای برای انتشار نرم‌افزار جدید خود دارد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید