مایکروسافت تسلیم فشار کارمندان خود می‌شود - تکفارس 
مایکروسافت تسلیم فشار کارمندان خود می‌شود - تکفارس 
مایکروسافت تسلیم فشار کارمندان خود می‌شود - تکفارس 

مایکروسافت تسلیم فشار کارمندان خود می‌شود

مسلم رفیعی
۳ مرداد ۱۳۹۸ - 13:00
مایکروسافت تسلیم فشار کارمندان خود می‌شود - تکفارس 

مایکروسافت یک جبهه‌ی سیاسی قدرتمند را ترتیب داده است. این شرکت در بازی‌های سیاسی نیز بسیار محتاطانه عمل می‌کند. بدین شیوه که در طرف موافق قدرتمندان قرار می‌گیرد (علی رغم وجود برخی از ناسازگاری‌ها) و به آن‌ها کمک مالی می‌کند ( این کار در آمریکا به عنوان تبلیغات در نظر گرفته می‌شود، نه تطمیع یک سیاستمدار).  این حمایت‌ها طیف وسیعی از سیاستمدار‌های راست‌گرا را شامل می‌شود، حتی آن‌هایی که با ارزش‌های مایکروسافت مخالف هستند.

شاید چندان به بحث ما مرتبط نباشد اما مایکروسافت از سیاست‌هایی که مخالف حکومت ترامپ باشند، پرهیز می‌کند. سیاست‌هایی که شرکت‌هایی همانند گوگل و آمازون را به مشکلاتی دچار کرده است. به عنوان مثال: سیاست‌های دفاعی گوگل و همچنین مقاله‌ی جف بزوس ( Jeff Bezos) در روزنامه‌ی واشینگتن‌ پست را می‌توان از این اقدامات ضد ترامپی به شمار آورد.

به نظر می‌رسد که این روزها به زودی تمام شوند. طبق اسناد منتشر شده، مایکروسافت روابط خود با سیاستمداران را مورد تجدیدنظر قرار می‌دهد و کارمندان خود را با توجه به عقاید سیاسی آن‌ها انتخاب خواهد کرد.

فرد هامفرایز (Fred Hamphries) مشاور رئیس جمهور در امور شرکت‌ها در یادداشت‌های خود اذعان کرده است که:

ما از کارکنان بسیاری شنیده‌ایم که می‌گویند: در مایکروسافت، کمیته‌ی اقدامات سیاسی  (MSPAC)، ضوابط و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس جبهه گیری سیاسی ما قابل تغییر هستند و ما خواهان شفافیت بیشتری در این زمینه‌ هستیم.

مایکروسافت در حال ایجاد سه شاخص برای انعکاس بهتر اعتقادات سیاسی کارکنان خود است که این شاخص‌ها به شرح زیر هستند:

  1.  ایجاد یک شورا بر اساس گروه‌های مختلف کارمندان و مناطق جغرافیایی گوناگون جهت بهبود گفتگوها و افزایش شفافیت. این شورا نقشی همانند کمیته‌ی اقدام سیاسی را دارد و به سهم خود، اطلاعاتی را برای این کمیته فراهم می‌کند. کارمندان این شرکت، بعد از تابستان گروه‌بندی خواهند شد.
  2.  مایکروسافت فعالیت‌های سیاسی خود را که از ۱۰ تیر (۱ ژوئیه) شروع شده‌اند، تا پاییز به حالت تعلیق درخواهد آورد.
  3. این غول نرم‌افزاری در رابطه با برنامه‌های سیاسی با کارمندان خود مشورت خواهد کرد.

هامفراید همچنین اذعان می‌کند که حمایت مایکروسافت از قانون‌گذاران دو حزب، موجب رسیدن این شرکت به مقاصد گوناگون خود مانند: سیاست‌های تجاوزکارانه در رابطه با برابری میان مهاجران و بومی‌های آمریکا، حریم‌خصوصی و تغییرات آب‌وهوایی می‌شوند و از این راه، اولویت‌هایی همانند تجارت و سرویس‌ ابر (Cloud) نیز قابل دسترسی هستند..

منتقدان به شکاف عمیقی که میان بیانیه‌های مایکروسافت و فعالیت‌های سیاسی این شرکت وجود دارد، اشاره می‌کنند. به عنوان مثال: این شرکت ۱۷۰۰۰۰ دلار را به سیاستمداران مخالف برابری اهدا کرده است و یا اینکه از  سیاستمداری در ایالت آلاباما حمایت می‌کند که وعده داده از ورود مهاجران جلوگیری به عمل می‌آورد و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

چیزی که معلوم شده این است که بخشی از موفقیت‌های اخیر مایکروسافت مدیون عملکرد این شرکت در بازی‌های سیاسی هستند. باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا این شرکت می‌تواند کارمندان خود را نیز راضی نگه دارد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید