ارسال پیامک با دستیار صوتی گوگل بدون بازکردن گوشی - تکفارس 
ارسال پیامک با دستیار صوتی گوگل بدون بازکردن گوشی - تکفارس 
ارسال پیامک با دستیار صوتی گوگل بدون بازکردن گوشی - تکفارس 

ارسال پیامک با دستیار صوتی گوگل بدون بازکردن گوشی

امیر عسگری
۱ مرداد ۱۳۹۸ - 09:30
ارسال پیامک با دستیار صوتی گوگل بدون بازکردن گوشی - تکفارس 

استفاده از دستورهای صوتی برای برقراری ارتباط با دستیار گوگل بسیار راحت است اما بیشتر اوقات لازم است تا قفل گوشی شما باز باشد. با اینکه ممکن است گاهی آزار دهنده باشد اما به نظر می‌رسد به دلایل امنیتی بهترین راه باشد. گوگل در حال آزمایش عملکردی است که توسط آن به دستیار گوگل این اجازه را می‌دهد تا به طور مستقیم و هنگام قفل بودن گوشی پیامک ارسال کند.

طبق گزارش‌ها به برخی از کاربرانی که در آزمایش جانبی گوگل شرکت داشتند اجازه داده شد تا با استفاده از دستیار صوتی گوگل و بدون باز کردن گوشی پیامک ارسال کنند. این ویژگی همزمان با عرضه جدیدترین نسخه بتا برنامه گوگل است (هرچند که ممکن است به آن وابسته نباشد) و کاربران را قادر می‌سازد تا با گفتن دستور (Send a Text) پیامک ارسال کنند. بعد از شنیدن پیام و نام گیرنده، دستیار گوگل به دو صورت بصری و کلامی ارسال شدن پیام را تایید می‌کند.

در حال حاضر اگر بدون باز کردن قفل گوشی با فرمان صوتی از دستیار گوگل بخواهید تا پیامی را برای شما ارسال کند، با پیغام “برای ادامه کار قفل گوشی را باز کنید” مواجه می‌شوید. در تصاویر زیر که از صفحه گوشی‌ای که در تست A/B گوگل قرار دارد گرفته شده مشخص است که در هنگام ارسال پیام، گوشی قفل است.

هنوز اطلاعاتی در رابطه با اینکه آیا گوگل برای این عملکرد ویژگی‌های امنیتی جدیدی در نظر گرفته یا نه و اینکه آیا اصلا در حال برنامه‌ریزی برای آن هست یا نه وجود ندارد. در حال حاضر دستگاه‌های بسیار کمی به این ویژگی دسترسی دارند. بنابر گزارش‌ها گوشی‌‌های پیکسل ۳ که اندروید ۹ دارند قادر به ارسال پیام هنگام قفل بودن صفحه هستند در حالی که گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال با اندروید Q بتا قادر به انجام این کار نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید