مشخصات کلی گوشی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس - تکفارس 
مشخصات کلی گوشی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس - تکفارس 
مشخصات کلی گوشی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس - تکفارس 

مشخصات کلی گوشی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس

ربین قهرمانی
۱ مرداد ۱۳۹۸ - 09:57
مشخصات کلی گوشی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس - تکفارس 

مشخصاً تا به این لحظه اخبار زیادی در مورد دهمین پرچمدار سری گلکسی نوت سامسونگ، یعنی گلکسی نوت ۱۰ (Note 10) و گلکسی نوت ۱۰ پلاس (+Note 10) منتشر شده و هر کدام از این اخبار، اطلاعات زیادی را در مورد این پرچمدارهای جدید سامسونگ در اختیار ما گذاشته‌اند. حال مشخصات کلی این دو دستگاه پرچمدار منتشر شده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

براساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده از این دو گوشی، ما اطلاعات زیادی را در مورد این دو دستگاه پرچمدار سامسونگ در دست داریم، اما همچنان مایل و مشتاق به دریافت آخرین تغییرات صورت گرفته در این سری هستیم و میخواهیم بدانیم که شکل و شمایل و مشخصات این دو گوشی از چه قرار است. مسلماً ما در ذهن خود تصوری کامل از این دو دستگاه داریم و برطبق شایعات، دکمه بیکسبی که در تمامی محصولات پرچمدار سامسونگ وجود داشت، در گلکسی نوت ۱۰ و برادر بزرگترش، یعنی نوت ۱۰ پلاس وجود ندارد.

وبسایت Techmaniacs اطلاعات رسمی این دو گوشی را منتشر کرده که تمامی جوانب اصلی گوشی را تحت پوشش خبری خود قرار داده است. براساس گزارش رسمی این سایت، مدل گلکسی نوت ۱۰، با صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی روانه بازار جهانی می‌شود و این در حالی است که مدل بزرگتر آن، یعنی نوت ۱۰ پلاس، دارای یک صفحه نمایش بزرگ ۶٫۸ اینچی است. همچنین گفته شده که باتری مدل گلکسی نوت ۱۰ کوچکتر از باتری نسخه پلاس است.

(خب) گمان می‌رود که بسیاری از شما کاربران و مخاطبان عزیز تکفارس همچنان مشتاق این هستید که اطلاعات اصلی در مورد این دو دستگاه را به دست آورید و بدانید که انتظار چه گوشی‌ای را می‌کشید. حالا برای این که اطلاعات بهتر و بیشتری را در مورد این سری پرچمدار جدید سامسونگ به دست آورید، این جدول زیر را مطالعه فرمایید و در ادامه با تحلیل آنها همراه باشید.

ردیفگلکسی نوت ۱۰گلکسی نوت ۱۰ پلاس
صفحه نمایشگر۶٫۳ اینچ – ۱۰۸۰ پیکسل۶٫۸ اینچ – ۱۴۴۰ پیکسل
تراشهاسنپدراگون ۸۵۵ (پلاس) یا اگزینوس ۹۸۲۵اسنپدراگون ۸۵۵ (پلاس) یا اگزینوس ۹۸۲۵
دوربین اصلی (پشتی)۱۲ مگاپیکسل (اصلی) / ۱۲ مگاپیکسل (تله فوتو) / ۱۶ مگاپیکسل (عریض)۱۲ مگاپیکسل (اصلی) / ۱۲ مگاپیکسل (تله فوتو) / ۱۶ مگاپیکسل (عریض) / دوربین ToF
قدرت باتری۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت
سرعت شارژ شدن۲۵ وات۴۵ وات
وزن۱۶۸ گرم۱۹۸ گرم
رنگ‌ بندیسیاه – سفید – قرمزسیاه – سفید – کریستالی گرادیانی
امکانات گوشیتغییرات عمده در S Pen – افزوده شدن قابلیت حالت شب برای دوربین سلفی – فوکوس زنده – زوم صوتی در هنگام ضبط ویدئوتغییرات عمده در S Pen – افزوده شدن قابلیت حالت شب برای دوربین سلفی – فوکوس زنده – زوم صوتی در هنگام ضبط ویدئو

 

تحلیل ویژگی‌های دو گوشی گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس

توضیحاتی که در جدول بالا خدمت شما کاربران محترم تکفارس ارائه شد، شاید کمی گنگ و شایسته‌ی توضیحاتی باشد و همانطور که در بالا قول دادیم، تمامی مشخصات مربوط به این دو گوشی را برای شما تحلیل خواهیم کرد.

همانطور که در جدول نیز به آن اشاره شد، خودکار اس پین (S Pin) موجود در این گوشی بسیار تغییر کرده و کارایی آن چندین برابر افزایش یافته است. برای مثال یکی از تغییراتی که این خودکار همراه، آن را مشمول شده، این است که می‌توان بدون لمس کردن صفحه نمایشگر، تصاویر را سویپ یا عوض کرد. یکی دیگر از تغییراتی که این دستگاه متحمل شده، این است که زمانی که شما می‌خواهید خودکار را در جای خود قرار دهید یا آن را از جای خود بیرون بیاورید، یک صدایی از گوشی پخش می‌شود که اعلام کننده عمل شما است. سامسونگ در مورد تغییراتی که این خودکار مشمول آن شده است، چنین گفت:

این اس پینی که قرار است در سری گوشی گلکسی نوت ۱۰ تعبیه شود، قابلیت‌های بسیار فراوانی خواهد داشت و مسلماً اگر شما آن را نظاره‌گر باشید، حتماً سورپرایز خواهید شد. این اس پین همراه با گوشی در ماه آگوست قابل رویت خواهد بود.

یکی دیگر از تغییراتی که این پرچمداران جدید را در نوردیده و به آنان سرایت کرده، همان دوربین ToF یا زمان پرواز (time-of-flight) است. همانطور که می‌دانیم، کمپانی سامسونگ قصد دارد مثل سایر شرکت‌های دیگر، به توسعه این نوع دوربین بپردازد و چنان که می‌بینیم، توسعه این دوربین را از سری گلکسی نوت ۱۰ شروع کرده است. این دوربین، تأثیر زیادی در ثبت تصاویر دارد و باعث می‌شود که بتوان تصاویری با جزئیات بهتر ثبت و ضبط کرد. براساس گفته‌های برخی از منابع و گزارشات رسیده به دست ما، این دوربین در جای بسیار امنی قرار دارد و چنانچه که در تصاویر دیده می‌شود، این سنسور در سمت چپ ماژول اصلی دوربین تعبیه شده است. انتظار می‌رود که عرضه رسمی این نوع دوربین‌، یعنی ToF در ماه‌های سپتامبر یا آگوست و یا قبل از عرضه سری گلکسی نوت ۱۰ باشد.

احتمال بر آن است که امتیازات دوربین پشتی گوشی‌های سری گلکسی نوت ۱۰ (به دلیل وجود دوربین ToF در آنها) از سری گوشی گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) بیشتر باشد. همانطور که می‌دانید سری گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ در اواسط ماه فوریه و به همراه آنان گوشی‌های جدیدی نیز از خانواده میان رده A وارد بازار جهانی شدند. در طول این مدتی که سامسونگ فرصت برای ساخت خانواده نوت ۱۰ داشته، تغییرات زیادی را در دوربین این گوشی استعمال کرده است؛ پس مسلماً کیفیت عکاسی و فیلم برداری این گوشی از خانواده گلکسی اس ۱۰ و خانواده جدید A بیشتر خواهد بود. سخن‌هایی هم در مورد این زده می‌شود که قرار است، سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس را با دوربین چهارگانه روانه بازار کند و این خبر در مورد نسخه ۵G گوشی گلکسی اس ۱۰ نیز روایت گشته است. اما در مورد گوشی گلکسی اس ۱۰ ۵G، اگر خبر موثق باشد، باید سنسور تشخیص عمق، جای خود را به سنسور ToF بدهد.

شرکت سامسونگ قصد دارد که اگزینوس ۹۸۲۵ را به عنوان مغز متفکر گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰، قرار دهد و همچنین میخواهد که تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ را بر اساس نسل دوم فناوری قوی و قدرتمند EUV و با ۷ نانو متر تولید کند. تراشه ۷ نانو متری سامسونگ با بهره‌مندی از فناوری ۵G در بسیاری از گوشی‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال می‌توان به گلکسی نوت ۱۰ ۵G اشاره کرد که به زودی و در دو نسخه روانه بازار جهانی خواهد شد. البته لازم به ذکر است که هر دو مدل گلکسی نوت ۱۰ دارای یک نسخه با فناوری ۵G خواهند بود و همین نسخه‌ها مقصد اصلی تراشۀ ۷ نانو متری سامسونگ می‌باشند.

متأسفانه تصاویر و رندرهایی که از این گوشی منتشر شده، فقط یک سنسور دوربین سلفی در بالای گوشی را نشانه رفته است و گمان می‌رود که سنسور دومی در کار نباشد و هیچ یک از آپشن‌های نسخه‌های قبل، همانند فلش ال ای دی را مشمول نشود. از آنجایی که هیچ حفره‌ای به غیر از دوربین سلفی در قسمت بالایی دستگاه مشاهده نمی‌شود، گمان می‌رود که سنسور مجاورت جای خود را به یک سنسور هوش مصنوعی داده باشد، تا هر چه بهتر به تشخیص چهره بپردازد. به هر حال ما باید منتظر باشیم که در ماه آگوست از این گوشی رونمایی شود و بعد از اینکه به صورت رسمی وارد بازار جهانی شد و مورد تحلیل قرار گرفت، بتوان آن را محکوم کرد.

در تصاویر منتشر شده از این گوشی، دکمه‌ی سومی در کناره‌های فریم گوشی به چشم نمی‌خورد و همین مورد باعث به وجود آمدن این سوال می‌شود که آیا دکمه بیکسبی، که یک دستیار هوشمند سری پرچمداران سامسونگ تا به امروز بوده، در این سری جدید از پرچمداران سامسونگ، حذف شده است. اگر این دکمه حذف شده باشد، گمان می‌رود که بتوان با استفاده از دو بار زدن کلید پاور، اقدام به استفاده از این دستیار کرد. همچنین به دلایل نامشخصی دکمه‌ی پاور از سمت راست به سمت چپ منتقل شده است. براساس همه‌ی رندرهای رسمی و غیر رسمی که از این دیوایس منتشر شده است، هنوز هم نمی‌توان به طور واضح در مورد وجود یا عدم وجود درگاه ۳٫۵ میلی متری جک هدفون ابراز نظر کرد. اگر ما تصاویر منتشر شده از سوی FCC را ملاک خود برای ارزیابی این دستگاه قرار دهیم، باید حذف شدن درگاه جک هدفون را علناً تایید کنیم. همانطور که از رسم روزگار نیز پیداست، همیشه برادر کوچکتر، از نظر قد و قواره از برادر بزرگتر خود کم قدتر است و این مورد درباره این سری گوشی جدید نیز صادق است و دستگاه گلکسی نوت ۱۰ از برادر بزرگتر خود که همان نوت ۱۰ پلاس است، کوچکتر بوده و با اختلاف ۰٫۵ اینچ، گلکسی نوت ۱۰ پلاس لقب برادر بزرگتر را شامل حال خود کرده است. هر دو نسخه از این گوشی، یک مدل دارای فناوری ۵G هم خواهند داشت. انتظار می‌رود که گرانترین نسخه این گوشی که همان نوت ۱۰ پرو است، قیمتش نزدیک به ۲۰۰۰ یورو باشد و یک هزینه نجومی را برای خریداران آن رقم بزند.

حال با اینکه مشخصات اصلی این گوشی، به صورت رسمی منتشر شده و ما نیز از آن آگاه شدیم، اما همچنان مشتاق دیدار این دو گوشی در رویداد رونمایی از آنان هستیم؛ به همین جهت باید تا روزی که به صورت رسمی از این دو دستگاه رونمایی می‌شود، منتظر ماند و دید که چقدر از این شایعات حقیقت دارند. سری گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ قرار است که در ۷ آگوست (مصادف است با ۱۶ مرداد) رونمایی شوند. این سری شامل یک نسخه‌ی پایه و یک نسخه پلاس خواهد بود. همچنین از شایعات بر می‌تراود که قرار است این غول گوشی سازی کره‌ای، یک هدفون سیمی دارای سیستم حذف نویز را همراه این دیوایس عرضه و آن را در جعبه این گوشی قرار دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید