چین و تایوان در تیررس سامسونگ - تکفارس 
چین و تایوان در تیررس سامسونگ - تکفارس 
چین و تایوان در تیررس سامسونگ - تکفارس 

چین و تایوان در تیررس سامسونگ

بهنام خدابخشی
۲۷ تیر ۱۳۹۸ - 09:59
کمپانی سامسونگ

ساخت چیپ‌ست‌های اصلی گوشی‌های هوشمند یکی از با ارزش‌ترین کسب‌وکارهای کمپانی سامسونگ می‌باشد که بخش اعظمی از درآمد این کمپانی را در طول سال تشکیل می‌دهد. اما هم‌اکنون به دلیل اختلاف نظرهای تجاری میان ژاپن و کره‌ی جنوبی کسب‌وکار سامسونگ کمی به مشکل برخورده است. این اختلاف تجاری به دلیل نظارت شدید ژاپن بر روی مواد اولیه‌ی ارسال شده برای ساخت چیپ‌ست‌ها می‌باشد. لازم به ذکر است که کمپانی سامسونگ بخش عمده‌ای از این مواد اولیه را از ژاپن وارد می‌کند و اکنون به دلیل سخت‌گیری‌های ژاپن در ارسال آن‌ها با مشکل بزرگی روبرو شده است.

شرکت‌های ژاپنی در ارسال این مواد اولیه مشکلی ندارند ولی باید حتما از دولت برای انجام این کار مجوز دریافت کنند که فرآیند بررسی مجوز از سوی دولت ژاپن ۹۰ روز زمان می‌برد و حتی ممکن است تایید نشود. اکنون کمپانی سامسونگ اگر بخواهد کسب‌وکار خود را حفظ نماید هیچ راه دیگری جز تامین مواد اولیه از کشور ژاپن ندارد.

کمپانی سامسونگ مجبور است برای تامین مواد اولیه‌ی ساخت چیپ‌ست‌هایش به دنبال کشورهای دیگر باشد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی Nikkei، کمپانی سامسونگ در حال آزمایش گاز هیدروژن فلوراید کشورهای دیگر (غیر از ژاپن) می‌باشد. مقامات ارشد این کمپانی کره‌ای به کشورهای چین و تایوان سفر کرده‌اند تا بتوانند تامین‌کننده‌ای جایگزین ژاپن پیدا کنند. اکنون این کمپانی به دنبال پر کردن ظرفیت مواد اولیه‌ی خود می‌باشد.

فلوراید هیدروژن برای حذف مواد اضافی موجود در اطراف مدار بر روی وفل سیلیکون موردنیاز است. به منظور استفاده از آن در ساخت تراشه‌ها، این گاز باید ۹۹٫۹۹۹ درصد خلوص داشته باشد. کمپانی‌های ژاپنی در سراسر دنیا، تنها کمپانی‌هایی هستند که توانسته‌اند به این میزان خلوص از فلوراید هیدروژن دست یابند و ارز همین رو ۹۰درصد بازارهای سراسر دنیا را در دست گرفته‌اند.

طبق گزارشات منتشر شده، فرآیند تحقیق در خصوص کیفیت این ماده‌ی اولیه از سوی سامسونگ به مدت سه ماه زمان می‌برد و اگر مورد تایید قرار بگیرد قطعا در صنعت تولید تراشه‌های سامسونگ تحول عظیمی ایجاد خواهد شد و میزان وابستگی این کمپانی به ژاپن کاهش می‌یابد. اخیرا برخی از گزارشات نیز حاکی از آن است که همین امر سبب شده است تا در تولید انبوه گلکسی نوت ۱۰ نیز اختلال ایجاد شود!.

اکنون باید منتظر باشیم تا از سوی خبرگزاری‌های رسمی کمپانی سامسونگ نتایج تحقیقات منتشر گردد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید