درخواست هوآوی از آمریکا برای خروج از لیست سیاه - تکفارس 
درخواست هوآوی از آمریکا برای خروج از لیست سیاه - تکفارس 
درخواست هوآوی از آمریکا برای خروج از لیست سیاه - تکفارس 

درخواست هوآوی از آمریکا برای خروج از لیست سیاه

سید محمد معلمی
۲۲ تیر ۱۳۹۸ - 21:30
درخواست هوآوی از آمریکا برای خروج از لیست سیاه - تکفارس 

مدیرعامل هوآوی روز جمعه اعلام کرد که کمپانی چینی همچنان امیدوارست تا بتواند نظر مثبت دونالد ترامپ را جلب کند و اجازه دهد شرکت‌های آمریکایی با این کمپانی معاملات تجاری را ادامه دهند و نام هوآوی از لیست سیاه خطرات امنیتی حذف شود.

لیانگ هو (Liang Hua) در یک کنفرانس خبری گفت:

تصمیم ناعادلانه و غیرمنطقی اضافه کردن نام شرکت هوآوی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تأسیسات گوشی‌های هوشمند به لیست سیاه تحریم‌شدگان، هم صادرات کمپانی‌های آمریکایی را محدود، هم به این شرکت‌ها صدمه وارد و هم به مشتریان در سرتاسر جهان ضرر وارد می‌کند

مقامات آمریکا هوآوی را متهم به جاسوسی برای دولت چین می‌کنند ولی این شرکت آن را رد کرده و دلیل مطرح شدن این اتهام را رشد رقیبی جدی برای محصولات فناوری ایالات متحده می‌داند. رن ژنگ فی (Ren Zhengfei)، بنیان‌گذار هوآوی در ماه ژوئن اعلام کرد که به خاطر عدم دسترسی به تراشه‌ها و قطعات آمریکایی و به دلیل تصمیم دولت ایالات متحده، پیش‌بینی می‌شود که فروش محصولاتشان تا ۳۰ میلیارد دلار کاهش یابد.

ترامپ ماه قبل مجوز صدور برخی کالاها را به هوآوی صادر کرد ولی گفت نام این شرکت همچنان در لیست تحریم باقی می‌ماند تا اینکه مذاکرات درباره جنگ تجاری آمریکا و چین به نتیجه برسد.

لیانگ می‌گوید:

ما تا کنون تغییر چندانی احساس نکرده‌ایم. منظور ما این نیست که شرایط کمی بهتر شده‌اند چرا که اساساً به حضور نام هوآوی در لیست شرکت‌های تحریم شده شکایت داریم و معتقدیم باید به طور کلی اسم ما از لیست سیاه حذف شود

البته لیانگ گزارش داده که علی‌رغم محدودیت‌های صادرات که آمریکا اعمال کرده، درآمد هوآوی در اولین نیمه سال جاری میلادی افزایش داشته است. او در مورد جزئیات سخن نگفته و می‌خواهد در اواخر ماه ژولای گزارش مالی رسمی را منتشر کند.

تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر تحریم هوآوی، فقط این شرکت را به دردسر نیانداخته چرا که آمریکایی‌ها هم ضرر بسیاری در این مسیر متحمل شده‌اند زیرا هوآوی یکی از بزرگ‌ترین مشتریانشان بوده است.

کمپانی چینی پیش‌تر گزارش داده بود که فروش سال قبلش با رشد ۱۹٫۵ درصدی روبه‌رو بوده و نسبت به سال ۲۰۱۷، توانسته ۷۲۱٫۲ میلیارد دلار محصولات به مشتریان بفروشد. رن ژنگ فی، بنیان‌گذار این شرکت همچنین مدعی شد، انتظار داشتند فروش امسال ۳۰ درصد بیشتر شود ولی با تصمیم ترامپ، برنامه‌ها به طور کلی بهم خوردند.

لیانگ در مورد جایگزین احتمالی اندروید نیز سخن گفته زیرا اگر تصمیم ترامپ تغییر نکند، گوگل مجبور است سیستم عامل خود را از گوشی‌های این کمپانی چینی حذف نماید. بر این اساس، این شرکت به عنوان دومین تولیدکننده برتر تلفن‌های همراه در دنیا، در حال تولید سیستم عامل جدید محصولاتش به نام هنگ‌منگ (HongMeng) است ولی هنوز مشخص نیست که آیا برنامه‌ای برای استفاده از آن در گوشی‌ها دارد یا خیر.

لیانگ می‌گوید:

محیط نرم‌افزاری اندروید و منابع باز آن همچنان انتخاب اول ماست ولی اگر آمریکا به ما اجازه استفاده از آن را ندهد، آن‌وقت شاید در آینده هنگ‌منگ را توسعه دهیم و در گوشی‌های هوشمند استفاده کنیم. واقعیت آن است که در این‌باره هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم

هوآوی همچنین در زمینه تولید تراشه هم مستقل است و همین موضوع می‌تواند از وابستگی این کمپانی به شرکت‌های آمریکایی بکاهد و سبب شود خسارات کمتری در این بین متحمل گردد. این شرکت در ماه ژانویه خبر داده بود که می‌خواهد نسل جدید گوشی‌های خود را به تراشه‌های خودش تجهیز نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید