بودجه ساخت هر قسمت از سریال جدید اپل برای اپل تی‌وی پلاس، ۱۵ میلیون دلار خواهد بود - تکفارس 
بودجه ساخت هر قسمت از سریال جدید اپل برای اپل تی‌وی پلاس، ۱۵ میلیون دلار خواهد بود - تکفارس 
بودجه ساخت هر قسمت از سریال جدید اپل برای اپل تی‌وی پلاس، ۱۵ میلیون دلار خواهد بود - تکفارس 

بودجه ساخت هر قسمت از سریال جدید اپل برای اپل تی‌وی پلاس، ۱۵ میلیون دلار خواهد بود

مهرداد میرشاهی
۲۲ تیر ۱۳۹۸ - 16:58
اپل تی وی پلاس

بازار سرویس‌های استریم روز به روز در حال گسترش است و بازیگران اصلی این حوزه یعنی نتفلیکس و هولو، رقبای جدیدی نظیر اپل تی‌وی پلاس، دیزنی‌پلاس، ا‌چ‌بی‌او مکس (HBO Max) و غیره را روبروی خود می‌بینند. این رقابت‌کننده‌ها از صرف پول‌ زیاد هیچ ابایی ندارند. بر اساس گزارش وال‌ استریت ژورنال، اپل بودجه‌ای ۱۵ میلیون دلاری را برای هر قسمت از سریال جدید See در نظر گرفته است.

برای درک اهمیت بیشتر این رقم، باید به سریال محبوب و پرطرفدار «بازی تاج و تخت» اشاره کنیم که تا این لحظه یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های تاریخ محسوب می‌شود و بودجه ساخت هرکدام از قسمت‌هایِ هشت فصل آن، تقریباً برابر ۱۵ میلیون دلار بود. اپل نیز سریال See را با چنین بودجه هنگفتی خواهد ساخت که برای یک سریال جدید علمی تخیلی، رقم زیادی محسوب می‌شود؛ حتی اگر بازیگرانی نظیر جیسون موموآ (Jason Momoa) و آلفر وودوارد (Alfre Woodard) در آن به هنرنمایی بپردازند. سریال See در فضایی پسا-آخرالزمانی جریان دارد جایی که همه انسان‌ها بینایی خود را از دست داده‌اند. شرکت اپل، این سریال را در کنار رونمایی از سرویس اپل تی‌وی پلاس، معرفی کرد.

انتظار می‌رود که بودجه ساخت هر قسمت از سریال جدید دیزنی یعنی The Mandalorian برابر با ۱۰ میلیون دلار باشد. این در حالی‌ست که وال استریت ژورنال مدعی شده که هزینه ساخت برخی از قسمت‌های این سری، به ۱۵ میلیون دلار رسیده است.

این ارقام نشان‌دهنده این است که هزینه ساخت صحنه‌های CGI و پرهزینه‌ی هالیوود به دنیای سریال‌های تلویزیونی نیز رسیده است. از سوی دیگر، صرف چنین هزینه‌هایی از سوی اپل و دیزنی، نشان می‌دهد که این دو شرکت برجسته اطمینان زیادی به این صنعت دارند و تلاش می‌کنند هر طور شده بخش بزرگی از این بازار را بدست آورند. باید منتظر ماند و دید که سرانجام، ورود اپل و دیزنی به حوزه استریم، به چه شکل پیش خواهد رفت و آیا این دو شرکت می‌توانند به سلطه نتفلیکس خاتمه دهند یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید