باب ایگر از هیئت‌مدیره اپل استعفا داد - تکفارس 
باب ایگر از هیئت‌مدیره اپل استعفا داد - تکفارس 

باب ایگر از هیئت‌مدیره اپل استعفا داد

مسلم رفیعی
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - 13:32
باب ایگر از هیئت‌مدیره اپل استعفا داد - تکفارس 

مدیرعامل دیزنی، باب ایگر (Bob Iger) از هیئت‌مدیره اپل استعفا داد، درست چند ماه قبل از این که هر دو شرکت، شروع به راه‌اندازی سرویس استریم مستقل خود نمایند.

بر اساس فرمی که شرکت اپل به کمیسیون اوراق بهادار آمریکا تحویل داده، آیگر در ۱۹ شهریور (۱۰ سپتامبر) از این شرکت استعفا داده است، یعنی همان روزی که اپل از تاریخ راه‌اندازی و هزینه اشتراک سرویس Apple TV Plus خود پرده برداشت؛ این اقدام به‌طور رسمی، شرکت‌های اپل و دیزنی را رقیب یکدیگر می‌سازد. ایگر در بیانیه‌ای که توسط هالیوود ریپورتر منتشر شد، گفت:

من بیشترین احترام را برای تیم کوک، تیم وی در اپل و همچنین همکارانم در هیئت‌مدیره اپل قائل هستم. اپل یکی از محترم‌ترین شرکت‌های جهان است که کیفیت و انسجام محصولات آن و همچنین کاربرانش، زبانزد خاص و عام هستند. من تا ابد سپاسگزار خواهم بود که به‌عنوان عضوی از هیئت‌مدیره این شرکت خدمت کرده‌ام.

ایگر ابتدا در سال ۲۰۱۱ به هیئت‌مدیره اپل پیوست، اما پیش از آن نیز، دیزنی و اپل روابطی با هم داشته‌اند. دیزنی، پیکسار را به دست آورد؛ استودیویی که استیو جابز، مدیرعامل سابق اپل، در سال ۲۰۰۶ سهامدار عمده آن بود. دیزنی در آن زمان پیکسار را با قیمت ۷.۴ میلیارد دلاری خرید و بدین‌شیوه، جابز را تبدیل به بزرگ‌ترین سهامدار دیزنی نمود. ایگر نیز در فرآیند کسب سود، توانمندی‌های خود را نشان داد.

حال که دیزنی و اپل آماده می‌شوند تا در زمینه ارائه خدمات مستقیم به مصرف‌کننده با استفاده از +Disney و Apple TV Plus، با یکدیگر رقابت نمایند، آنگاه این جدایی منطقی به نظر می‌رسد. اپل طی بیانیه‌ای به نیویورک‌ تایمز گفت:

در حالی که ما به شدت جای او را به‌عنوان یک عضو هیئت‌مدیره خالی می‌بینیم، اما به تصمیم وی احترام خواهیم گذاشت و همگی انتظار داریم که رابطه ما با باب و دیزنی، همچنان در آینده‌ای دور ادامه داشته باشد.

خروج ایگر از هیئت‌مدیره اپل ممکن است شما را به یاد زمانی بیندازد که اریک اشمیت (Eric Schmidt) مدیرعامل گوگل، در سال ۲۰۰۹ هیئت‌مدیره اپل را ترک کرد. اشمیت در سال ۲۰۰۶ به هیئت‌مدیره اپل پیوست، اما در سال ۲۰۰۹ پس از اینکه اندروید گوگل، به یک رقیب جدی برای آیفون تبدیل شد، از هیئت‌مدیره این شرکت کناره‌گیری نمود. کوپرتینویی‌ها در آن زمان طی یک خبر رسمی اظهار کردند که:

تأثیر اریک به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره اپل به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت، چرا که او باید خود را از شرکت در بخش‌ بزرگی از جلسات ما به دلیل تضاد منافع، رفع صلاحیت نماید.

تاریخ راه‌اندازی Disney+ و Apple TV Plus، یازده روز اختلاف خواهد داشت. Disney+ در ۲۱ آبان (۱۲ نوامبر) با هزینه ماهانه ۶.۹۹ دلار راه‌اندازی خواهد شد و همچنین می‌توان با هزینه کردن ۱۲٫۹۹، به سرویس‌های ad-supported Hulu و +ESPN نیز دسترسی داشت. Apple TV Plus نیز در ۱۰ آبان (۱ نوامبر) با هزینه ماهانه ۴.۹۹ دلار و فقط با ۹ عنوان، شروع‌به‌کار خواهد نمود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید