اتهام علیه سامسونگ در مورد ضد آب بودن گوشی‌ها - تکفارس 
اتهام علیه سامسونگ در مورد ضد آب بودن گوشی‌ها - تکفارس 
اتهام علیه سامسونگ در مورد ضد آب بودن گوشی‌ها - تکفارس 

اتهام علیه سامسونگ در مورد ضد آب بودن گوشی‌ها

سید محمد معلمی
۱۳ تیر ۱۳۹۸ - 20:00
اتهام علیه سامسونگ در مورد ضد آب بودن گوشی‌ها - تکفارس 

یکی از خریداران گوشی‌های سامسونگ از استرالیا می‌خواهد علیه این کمپانی کره‌ای در دادگاه دادخواستی تنظیم کند زیرا اعتقاد دارد این شرکت به دروغ اعلام کرده که گوشی‌هایش ضد آب هستند.

در سال ۲۰۱۶، سامسونگ برای اولین بار از تأییدیه IP68 در پرچمدار خود به نام گلکسی اس ۷ استفاده کرد و از آن زمان تا کنون همه محصولات پیشرفته این شرکت از این تأییدیه بهره برده‌اند تا در برابر آب و خاک مقاومت داشته باشند. حالا کمیسیون رقابت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استرالیا (ACCC) اعلام کرده تبلیغات سامسونگ در این زمینه کذب بوده است.

شکایت مطرح شده توسط این کمیسیون از استرالیا دو قسمت دارد: یکی اینکه به تبلیغ سامسونگ به بردن گوشی تا عمق ۱٫۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه که سبب می‌شد دستگاه هیچ آسیبی نبیند، مربوط می‌شود و دوم اینکه سامسونگ عنوان نکرده محصولاتش که دارای تأییدیه IP68 هستند، در کنار دریا و استخرها به مشکل برنخواهند خورد و کمپانی کره‌ای در این مورد شفاف‌سازی نکرده است حال آن‌که تأییدیه نامبرده فقط برای آب‌های شیرین است.

کمیسیون رقابت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استرالیا اعلام کرده برای طرح ادعای خود تا کنون ۳۰۰ تبلیغ سامسونگ درباره این تأییدیه را مشاهده کرده است.

دستگاه‌هایی که تأییدیه IP68 دارند، در برابر آب مقاوم هستند و ضد آب نیستند بنابراین نهایتاً تا عمق ۱٫۵ متری و به مدت ۳۰ دقیقه می‌توان آنها را زیر آب برد. گوشی‌های دارای تأییدیه IP67 مانند گلکسی اس ۵، نهایتاً ۳۰ دقیقاً زیر آب می‌مانند و به درد اعماق در نهایت ۱ متری می‌خورند. البته منظور کمیسیون نامبرده، گوشی‌هایی است که سال ۲۰۱۶ به بعد تولید شده‌اند.

ACCC اعتقاد دارد که سامسونگ به دستگاه‌های افرادی که می‌گویند گوشی‌شان آب دیده، اصلاً وارانتی نمی‌دهد. همچنین در سایت رسمی این شرکت به وضوح به چشم می‌خورد که خودِ سامسونگ در مورد خط تولید گلکسی اس ۱۰ نوشته:

برای استفاده در استخر و ساحل پیشنهاد نمی‌شود

راد سیمز، مدیر کمیسیون رقابت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استرالیا می‌گوید:

ACCC می‌خواهد از سامسونگ شکایت کند زیرا این شرکت تبلیغات کاذبی در مورد تأییدیه IP68 پخش و در آنها عنوان کرده که گوشی‌هایش در برابر همه آب‌ها اعم از اقیانوس‌ها یا استخر مقاوم است و آب دیدن آنها بر عمرشان تأثیر منفی نخواهد گذاشت حال آن‌که چنین نیست. به علاوه، این کمپانی در ویدیوهای تبلیغاتی، گوشی‌های گلکسی را در شرایطی نشان داده که نباید می‌داد تا مشتریان را به خرید آنها ترغیب کنند

سامسونگ در سمت دیگر یادآور شده که در حال بررسی اتهام ACCC است و دارد دفاعیات خود را برای ارائه در دادگاه آماده می‌کند.

این شرکت در یک بیانیه می‌گوید:

سامسونگ از استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی گوشی‌هایش در مورد ضد آب بودن آنها دفاع می‌کند. ما همچنین ملزم به این هستیم تا مشتریانمان را با ارائه خدمات پس از فروش پشتیبانی کنیم زیرا این قانون با مفاد وارانتی خودِ سامسونگ و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استرالیا همخوانی دارد. رضایت مشتریان مهمترین اصل برای سامسونگ بوده و ما متعهد هستیم تا همیشه به نفع آنها قدم برداریم

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید