چینی‌ها گلکسی اس ۱۰ را می‌فروشند تا وان‌پلاس ۷ پرو بخرند - تکفارس 
چینی‌ها گلکسی اس ۱۰ را می‌فروشند تا وان‌پلاس ۷ پرو بخرند - تکفارس 
چینی‌ها گلکسی اس ۱۰ را می‌فروشند تا وان‌پلاس ۷ پرو بخرند - تکفارس 

چینی‌ها گلکسی اس ۱۰ را می‌فروشند تا وان‌پلاس ۷ پرو بخرند

سید محمد معلمی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - 23:30
چینی‌ها گلکسی اس ۱۰ را می‌فروشند تا وان‌پلاس ۷ پرو بخرند - تکفارس 

بر اساس اعلام حساب کاربری توییتر، UniverseIce، گوشی وان‌پلاس ۷ پرو در چین به محبوبیت زیادی رسیده و مردم چین تا کنون ۱ میلیون عدد از این دستگاه را پیش خرید کرده‌اند. این سفارشات در حالی در دو سایت OnePlus.com و JD.com به ثبت رسیده‌اند، که فعلاً همین دو مورد امکان فروش وان‌پلاس ۷ پرو را داشته‌اند. بر اساس آمارهای دریافتی، ۸۲۰ هزار گوشی از طریق سایت دوم و ۲۲۰ هزار مورد هم از طریق سایت رسمی خودِ وان‌پلاس به فروش رسیده است. حالا اگر این دو عدد را با هم جمع بزنیم، به رقم حیرت‌انگیز ۱ میلیون می‌رسیم که در نوع خودش یک رکورد به حساب می‌آید.

تنها ۵ روز زمان نیاز بود تا وان‌پلاس بتواند چنین آماری را به ثبت برساند. قضیه وقتی جالبتر می‌شود که بسیاری از چینی‌ها تصمیم گرفته‌اند گوشی گلکسی اس ۱۰ خود را بفروشند و با پول آن وان‌پلاس ۷ پرو بخرند. حتی به گوش می‌رسد که تقاضاها از تعداد دستگاه‌های موجود بیشتر است و مشخص نیست چگونه قرار است همه متقاضیان صاحب این دستگاه شوند.

وان‌پلاس ۷ پرو دارای صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی و از نوع AMOLED با رزولوشن ۳۱۲۰*۱۴۴۰ پیکسل می‌باشد. این نمایشگر نه تنها اولین پنل ۱۴۴۰p در محصولات این کمپانی چینی است بلکه نرخ بهره آن که ۹۰ هرتز می‌باشد هم رقم دلخواه بسیاری از گیمرهاست در حالی که اکثر گوشی‌های بازار از نرخ بهره ۶۰ هرتزی استفاده می‌کنند. پردازنده این دستگاه کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵ می‌باشد و سه نمونه از آن در بازار وجود دارد:

  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

دوربین اصلی وان‌پلاس ۷ پرو دارای لنز ۴۸ مگاپیکسلی (اصلی) با دریچه دیافراگم f/1.6 و سیستم ثابت‌سازی تصاویر، ۸ مگاپیکسلی تله فوتو و ۱۶ مگاپیکسلی زاویه گسترده است. دوربین سلفی هم ۱۶ مگاپیکسلی می‌باشد و در مواقع نیاز از داخل گوشی خارج خواهد شد. سنسور اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش هم سیستم امنیتی به کار رفته در این دستگاه است و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت هم وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که شارژر ۳۰ واتی از نوع Warp Charger که همراه با وان‌پلاس ۶ تی مک لارن ادیشن معرفی شد نیز با وان‌پلاس ۷ پرو به فروش خواهد رسید. همچنین سیستم عامل پرچمدار کمپانی چینی اندروید ۹ مبتنی بر رابط کاربری Oxygen OS می‌باشد.

قیمت این دستگاه در چین برای نمونه‌های گفته شده به ترتیب ۳۹۹۹، ۴۴۹۹ و ۴۹۹۹ یوآن است در حالی که قیمت گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۰ از حدود ۵۳۰۰ یوآن آغاز می‌شود و در نهایت برای مدل گلکسی اس ۱۰ پلاس با ۱۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی به ۱۲۰۰۰ یوآن می‌رسد.

در پایان اشاره کنیم که وان‌پلاس ۷ پرو اولین گوشی با فناوری UFS 3.0 (Universal Flash Storage) می‌باشد بنابراین عملکرد آن سریع‌تر خواهد بود و مصرف باتری آن نیز کمتر است. با این حساب، اپلیکیشن‌ها زودتر اجرا می‌شوند که در گوشی‌های امروزه با پردازنده‌های قدرتمند، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید