Focus Mode قابلیت جدید کروم برای مبارزه با حواس‌پرتی - تکفارس 
Focus Mode قابلیت جدید کروم برای مبارزه با حواس‌پرتی - تکفارس 
Focus Mode قابلیت جدید کروم برای مبارزه با حواس‌پرتی - تکفارس 

Focus Mode قابلیت جدید کروم برای مبارزه با حواس‌پرتی

پوریا اسدی
۵ اسفند ۱۳۹۷ - 19:00
Focus Mode قابلیت جدید کروم برای مبارزه با حواس‌پرتی - تکفارس 

آیا تا به حال سعی کرده‌اید که بر روی کاری تمرکز کنید اما  به سرعت حواستان با عکس گربه‌ای در Reddit و یا فیلم‌های یوتیوب پرت شده است؟ گوگل ممکن است راه حلی برای کمک در زمینه‌ی مقابله با تمرکز کوتاه مدت ما داشته باشد. این راه حل Focus Mode نام دارد. در حالی که ممکن است در نسخه‌ی نهایی جایی نداشته باشد اما Focus Mode به نحوی در دسترس کاربران قرار گرفته است. یک فلگ جدید در کروم شناسایی شده است که می‌توان آن را به حالت فعال درآورد.

برنامه‌های کاربردی مختلف سعی نموده‌اند تا مشکل عدم تمرکز افراد در حین کار با رایانه را رفع کنند و راه‌حل‌های نرم افزاری برای هر دو سیستم عامل Mac و PC وجود دارد. اکنون گوگل نیز وارد میدان شده است. اطلاعات کمی‌ در مورد این ویژگی وجود دارد و تنها می‌دانیم که احتمالا به زودی راه خود را به محبوب‌ترین مرورگر وب جهان باز خواهد کرد. این فلگ یادآور می‌شود که اگر “# Focus Mode ” فعال باشد، به کاربر اجازه می‌دهد تا با تمکر بیشتر به کار خود ادامه دهد.

اما Focus Mode دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟ در حال حاضر، ما تنها می‌توانیم درباره ویژگی‌هایی که گزینه جدید در اختیار کاربران ارائه می‌دهد، حدس‌هایی بزنیم. به طور معمول، فعال کردن حالت تمرکز دسترسی به وبسایت‌ها یا برنامه‌های خاص را محدود می‌کند. در حین فعال بودن، حالت تمرکز ممکن است بازدید کاربر از سایت‌هایی مانند YouTube، Reddit و Facebook متوقف کند. برخی پیشنهاد کرده‌اند که این حالت می‌تواند با Focus Assist ویندوز ۱۰ ادغام شود.

در رایانه‌های شخصی که ویندوز ۱۰ بر روی آنها نصب است، Focus Assist یک ویژگی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام‌ها و سایر پنجره‌های بازدارنده را خاموش کنند. آیا ممکن است که حالت تمرکز گوگل کروم با ویندوز ۱۰ کار کند تا دیگر وبسایت‌ها نتوانند حواستان را پرت کنند و اعلان‌هایی  مانند جیمیل یا توییتر را به حداقل برساند؟ امیدواریم که جواب بله باشد.

متاسفانه Focus Mode در حال حاضر غیر فعال است و کاربران گوگل کروم باید مقداری صبر کنند تا درمورد این ویژگی جدید چیزهای بیشتری یاد بگیرند. حالت Focus Mode احتمالا طرفداران خود را خواهد داشت البته باید منتظر ماند و دید که وب‌سایت‌هایی که معمولا به دلیل بالا بردن بازدید حواس کاربر را پرت می‌کنند چه تدابیری را برای پاسخگویی به این حالت اتخاد خواهند نمود.

آیا شما نیز در حین کار با کامپیوتر با مشکل عدم وجود تمرکز مواجه شده‌اید. لطفا تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید