ترامپ از شرکت‌های آمریکایی می‌خواهد هرچه سریعتر تکنولوژی ۶جی را توسعه دهند! - تکفارس 
ترامپ از شرکت‌های آمریکایی می‌خواهد هرچه سریعتر تکنولوژی ۶جی را توسعه دهند! - تکفارس 
ترامپ از شرکت‌های آمریکایی می‌خواهد هرچه سریعتر تکنولوژی ۶جی را توسعه دهند! - تکفارس 

ترامپ از شرکت‌های آمریکایی می‌خواهد هرچه سریعتر تکنولوژی ۶جی را توسعه دهند!

محمدرضا موسوی
۶ اسفند ۱۳۹۷ - 08:00
ترامپ از شرکت‌های آمریکایی می‌خواهد هرچه سریعتر تکنولوژی ۶جی را توسعه دهند! - تکفارس 

رئیس‌‌ جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، یک روز پس از همایش سامسونگ  در توئیتی به جایگاه این کشور در حوزه فناوری پرداخت و از شرکت‌های آمریکایی خواست که جدی‌تر به رقابت با شرکت‌های خارجی بپردازند. برای ادامه خبر از شما دعوت می‌کنیم با تکفارس همراه باشید.

جدا از هرگونه نظرشخصی که ممکن است نسبت به دونالد ترامپ، داشته باشید، باید قبول کنید که دوره ریاست جمهوری او جذاب بوده. چه در جلسات رسمی چه از فیلم‌های تخیلی، اگر ایده جالبی به ذهن او خطور کند، او آن را جدی می‌گید و در صورت امکان اجرایی می‌کند. مثلا او می‌خواهد کشورش اولین کشوری باشد که پلیس فضایی تشکیل می‌دهد و از کهکشان محافظت کند! اما چندی پیش در توئیتی به  فناوری ۶جی اشاره کرد و عنوان کرد که این فناوری برای آمریکا بسیار مهم است.

در این توئیت، ترامپ گفت: من فناوری ۵جی و حتی ۶جی را هرچه سریعتر در آمریکا می‌خواهم. این فناوری (۶جی) بسیار قدرتمندتر، سریعتر و هوشمندتر از سرویس کنونی است. شرکت‌های آمریکایی  باید تلاش‌خود را افزایش دهند وگرنه عقب می‌افتند.

همانطور که می‌دانید، خدمات ۵جی در سال جاری در آمریکا گسترده‌تر خواهند شد و گوشی گلکسی S10 5G سامسونگ نیز در تابستان دردسترس عموم قرار خواهد گرفت.

سرعت دانلود در سرویس ۵جی، بیست برابر سریعتر از ۴جی LTE است. این سرعت بالا زمینه را برای ایجاد خدمات و شغل‌های نوین مهیا می‌کند. اما ۶جی!، هنوز خیلی زود است که بخواهیم به این فناوری بپردازیم  و تاکنون هیچگونه استانداردی برای این فناوری مشخص نشده است.

ترامپ در توئیتی دیگر، پیوست توئیت مذکور خود عنوان کرد:

من میخواهم که آمریکا در رقابت پیروز شود، نه با مسدود کردن فناوری‌های پیشرفته‌تر خارجی کنونی. ما همیشه باید نقش رهبر را در مسائل مختلف داشته باشیم، مخصوصا در مسئله مهیج فناوری دنیای امروز.

این اظهارات جالب در حالی مطرح می‌شوند که وی قصد دارد در دستوری به اپراتورهای امریکایی، استفاده از تجهیزات چینی را منع کند.

ترامپ در سبک منحصربه فرد و پیچیده خود سعی داشت به شرکت‌های آمریکایی بگوید که با شرکت‌های توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی  رقابت کنند. درحال حاضر هواوی پیشرو در این زمینه است و شرکت‌های نوکیا، اریکسون و ZTE در تعقیب آن هستند.  درکل این توئت مثبت به نظر می‌آید.

نظر شما کاربران محترم تکفارس در مورد اظهارات ترامپ چیست؟ آیا رابطه‌ای میان توئیت ترامپ و همایش سامسونگ وجود دارد؟ آیا جایگاه شرکت‌های آمریکایی در خطر است؟ شما می‌توانید نظر خود را به اشتراک بگذارید و همچنین کانال ما را با ایدی techfarscom@ را در تلگرام دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید