ابراز ناراحتی کاربران کروم بدلیل تغییرات رابط کاربری اخیر - تکفارس 
ابراز ناراحتی کاربران کروم بدلیل تغییرات رابط کاربری اخیر - تکفارس 
ابراز ناراحتی کاربران کروم بدلیل تغییرات رابط کاربری اخیر - تکفارس 

ابراز ناراحتی کاربران کروم بدلیل تغییرات رابط کاربری اخیر

پوریا اسدی
۸ دی ۱۳۹۷ - 14:00
ابراز ناراحتی کاربران کروم بدلیل تغییرات رابط کاربری اخیر - تکفارس 

پس از طراحی ظاهری مجدد در کروم ۶۹، گوگل به طور رسمی‌ نسخه‌ی ۷۱ را در ماه دسامبر در اختیار کاربران قرار داد اما همه از نسخه جدید خوشحال نبودند. آخرین به روزرسانی در این مرورگر محبوب وب ، توانایی بازگشت به رابط کاربری قدیمی‌تر را غیر فعال می‌کند که به پیش از طراحی جدید متریال گوگل باز می‌گردد و بسیاری از مصرف کنندگان از این بابت خشمگین شده‌اند.

مخالفت با تصمیم گوگل در ماه گذشته در رسانه‌های اجتماعی به خوبی مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که مصرف کنندگان اظهار داشتند که دیگر نمی‌توانند در مرورگر از chrome: // flags‌ بازدید کنند و مرورگر را با استفاده از رابط قدیمی‌تر کروم دستکاری کنند. هرچند رابط کاربری الهام گرفته از  طراحی متریال  جدید یک نگاه هماهنگ‌تر و گوشه‌های گرد در زبانه‌ها را به وجود می‌آورد اما برخی متوجه شده‌اند که رمزگشایی زبانه‌ها سخت‌تر شده است و به جای آن نسخه قدیمی‌تر را ترجیح می‌دهند.

 

یکی از کاربران Reddit در پستی نوشت:

طراحی قبلی به شما حسی مانند یک فرد حرفه‌ای [زبانه‌های شیب دار] می‌دهد. طراحی متریال جدید باعث می‌شود که شما مانند یک بوروکرات گیج باشید که فقط مجبور به استفاده از اینترنت برای کار بوده و این چیزی است که برای انجام سرسری کار روی تبلت به آن نیاز دارد.

از آنجا که توانایی دستکاری در قسمت flags  با کروم ۷۱ حذف شده است، برخی از مصرف کنندگان قدم بزرگی برداشته‌اند تا به نسخه‌ی ۷۰ برای استفاده از طراحی قدیمی‌تر بازگردند. این تصمیم نگرانی جدی برای تیم پشتیبانی گوگل کروم ایجاد کرده است و آنها هشدارهایی را درباره آسیب پذیری‌های امنیتی احتمالی به کاربران داده‌اند.

 پیتر کستینگ مهندس گوگل در Reddit نوشته است

به عنوان یک توسعه دهنده در کروم، واقعا ترجیح می‌دهم شما از مرورگر به روز دیگری استفاده کنید تا اینکه همیشه در یک نسخه قدیمی‌از کروم محصور باشید. عواقب جدی برای این موضوع وجود دارد و مانند انتخاب واکسیناسیون، این انتخاب بر افراد غیر از شما هم تاثیر می‌گذارد.

در یک پست جداگانه، کستینگ همچنین به مصرف کنندگان نشان می‌دهد که بهتر است در کروم باقی بماند و فقط به خاطر رابط کاربر جدید به مرورگر دیگر روی نیاورند. او می‌گوید تقریبا تمام کاربرانی که گوگل با آن صحبت کرده این کار را انجام داده‌اند و پس از گذشت چند هفته، رابط کاربری جدید را نادیده می‌گیرند. با ویژگی‌هایی مانند توانایی قفل کردن همه تبلیغات در وب سایت‌های سوء‌استفاده کننده و جلوگیری از وب‌سایت‌ها برای عمل نکردن دکمه برگشت، ممکن است انتخاب خوبی برای وب امن‌تر باشد.

آیا شما نیز کاربر کروم هستید؟ آیا حذف برخی ویژگی‌ها و رابط کاربری جدید برای شما آزاردهنده بوده است؟ لطفا تجربیات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید