اولین گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ معرفی شد - تکفارس 
اولین گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ معرفی شد - تکفارس 
اولین گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ معرفی شد - تکفارس 

اولین گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ معرفی شد

امیر محمد مریخی
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - 17:00
اولین گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ معرفی شد - تکفارس 

بعید بود که وان پلاس بتواند اولین کمپانی باشد که یک تلفن همراه هوشمند با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ به فروش می‌رساند، به هر حال باور کنید یا نه، لنوو توانست تمام رقبا را از سامسونگ و سونی گرفته تا شیائومی با معرفی نسخه ارتقا یافته Z5 Pro شکست دهد.

لنوو Z5 Pro GT اولین تلفن همراه هوشمند رسمی است که از جدیدترین تراشه کوالکوم یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ و ۱۲ گیگابایت رم استفاده می‌کند.

همین هفته پیش بود که وان پلاس اعلام کرد می‌خواهد یک نسخه ارتقا یافته از OnePlus 6T McLaren Edition را با ۱۰ گیگ رم به جای ۸ گیگ منتشر کند. اما با قول لنوو مبنی بر عرضه مدل جدید Z5 Pro در ۱۵ ژانویه در چین، وان پلاس به حاشیه رفت.

به شکل عجیبی هیچ خبری مبنی بر تاریخ عرضه جهانی این تلفن وجود ندارد، این در حالی است که قیمت گذاری لنوو برای این تلفن در بازار محلی به طرز غیر منتظره‌ای منطقی و ارزان است.

قوی ترین نسخه این تلفن با ۱۰ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی تنها ۶۴۰ دلار قیمت دارد و نسخه پایه این تلفن نیز که ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی دارد فقط ۳۹۰ دلار می‌ارزد.

اگر شما با نسخه معمولی این تلفن آشنایی داشته باشید می‌دانید که چه انتظاری از طراحی این گوشی جدید باید داشت. نسبت بدنه به نمایشگر در این تلفن ۹۵ درصد است که واقعا فوق العاده است. این نسبت کم به لطف وجود دوربین جلوی کشویی محقق شده است.

فقط دو شاتر در پشت این گوشی قرار دارند که یکی از آن‌ها ۲۴ و دیگری ۱۶ مگاپیکسل است. حسگر اثر انگشت این تلفن درون صفحه نمایش ۶٫۳۹ اینچی آن قرار دارد و یک باتری متوسط ۳۳۵۰ میلی آمپری این تلفن را روشن نگه‌می‌دارد.

یک تلفن پایین رده تر دیگر نیز از لنوو به نام Z5s نیز معرفی شد که ۲۰۰ دلار قیمت دارد اما پرخلاف حدس و گمان‌ها از تراشه اسنپدراگون ۷۱۰ و یک صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی بهره می‌برد و به جای صفحه نمایش‌های جدید حفره دار، در آن از یک ناچ قطره‌ای استفاده شده است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید