گوگل اپلیکیشن Allo را غیر فعال می‌کند - تکفارس 
گوگل اپلیکیشن Allo را غیر فعال می‌کند - تکفارس 
گوگل اپلیکیشن Allo را غیر فعال می‌کند - تکفارس 

گوگل اپلیکیشن Allo را غیر فعال می‌کند

امیر مریخ
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - 12:29
گوگل اپلیکیشن Allo را غیر فعال می‌کند - تکفارس 

گوگل رسما اعلام کرده است که قصد دارد تا به زودی اقدام به غیر فعال کردن اپلیکیشن داخلی خود یعنی Allo کند و به این ترتیب یک آزمایش ناموفق دیگر در کارنامه‌ی برنامه‌های گوگل چت که نتوانست در حد انتظارات ظاهر شده و سازندگان خود را به دلیل استقبال کم مخاطبان، مایوس کرد، ثبت شد. در ادامه‌ی خبر با ما همراه باشید.

این خبر آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنید باعث تعجب و شگفتی نخواهد بود چرا که گوگل در ماه آوریل سرمایه گذاری خود در آلو را متوقف کرد. در آن زمان، رئیس گروه ارتباطات در گوگل، آنیل صباحاروال (Anil Sabharwal)، به این نکته در مصاحبه‌های خود اشاره کرده بود که:

اپلیکیشن الو به طور یک پروژه‌ی کلی، به آن مقدار از سطح توجهی که ما برایش برنامه ریزی می‌کردیم دست پیدا نکرد.

همچنین گوگل در ارتباط با این موضوع اعلام کرده است که:

Allo تا ماه مارس ۲۰۱۹ به کار خود ادامه خواهد داد، و این اجازه به کاربران این سرویس داده می‌شود که تا آن زمان سابقه مکالمات خود را به جای دیگر و دلخواه خود انتقال دهند.

با توجه به این که Verizon قصد دارد تا به طور رسمی اپلیکیشن RCS Chat را در گوشی‌های پیکسل ۳ و ۳ XL در ۶ دسامبر راه اندازی کند، زمانی که برای تعطیل شدن Allo در نظر گرفته شده است به نظر بسیار مناسب می‌آید. بر خلاف اپلیکیشن آلو، اپلیکیشن RCS Chat در پیاده سازی خود بر پایه‌ی حامل (carrier-based) کار می‌کند و به این ترتیب گوگل بعد از سال‌های طولانی می‌تواند بلاخره رقیبی را که لایق رقابت با اپلیکیشین iMassageاش باشد را در سیستم عامل اندروید پیدا کند و تجربه‌ی دست و پنجه نرم کردن با این رقیب جدید را در کارنامه‌ی خود به ثبت برساند. با این وجود ذکر این نکته هم جالب است که در واقع iMassage حتی به طور کامل نیز توسط گوگل توسعه و تولید نشده است و تنها در انحصار این قول تکنولوژی قرار دارد.

همچنین لازم به ذکر است که RCS Chat همان چیزی نیست که گوگل در Hangouts Chat به ما ارائه خواهد داد، نسخه تحول یافته‌ی اپلیکیشن گوگل که این بار با نام Hangouts شناخته می‌شود، برای کاربران سازمانی است که در نهایت جایگزین تجربه Hangouts Classic خواهد شد با این تفاوت که چیزی شبیه به خدماتی مانند اپلیکیشن Slack را به کاربران خود ارائه خواهد داد. گوگل در ارتباط با این اپلیکیشن و زمان انتشار آن سر بسته سخن گفت و در طی اعلامیه‌ای می‌گوید:

در زمانی تعیین شده هر دو اپلیکیشن Hangouts Chat و Meet (اپلیکیشن ارتباط ویدئویی) در دسترس کاربران حال حاضر گوگل قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد اپلیکیشن الو چیست؟ آیا تا به حال از این اپلیکشین استفاده‌ای کرده‌اید و یا اینکه مانند بسیاری از کاربران اندروید آن را به کلکسیون اپلیکیشن‌های بی‌مصرفی اضافه کرده‌اید که مجبور به تحملش در صفحه‌ی اصلی گوشیتان هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید