ساخت قطعات گلکسی اس ۱۰ توسط تولیدکنندگان چینی - تکفارس 
ساخت قطعات گلکسی اس ۱۰ توسط تولیدکنندگان چینی - تکفارس 
ساخت قطعات گلکسی اس ۱۰ توسط تولیدکنندگان چینی - تکفارس 

ساخت قطعات گلکسی اس ۱۰ توسط تولیدکنندگان چینی

سید محمد معلمی
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 18:30
ساخت قطعات گلکسی اس ۱۰ توسط تولیدکنندگان چینی - تکفارس 

احتمال دارد سامسونگ به خاطر اینکه هزینه‌های مربوط به تولید گلکسی اس ۱۰ را کنترل کند، با تولیدکنندگان چینی همکاری داشته باشد. این اقدام کمپانی کره‌ای سبب می‌شود نه تنها محصولاتش در زمینه جذب مشتری و فروش موفق‌تر عمل کنند بلکه هزینه‌های تولید هر گوشی نیز به شکل قابل‌توجهی کاهش یابد.

دلیل اتخاذ چنین تصمیمی می‌تواند آمار نه چندان خوب سامسونگ در سال جاری میلادی باشد زیرا این شرکت نتوانست پرچمدار خود یعنی گلکسی اس ۹ را آنطور که انتظار داشت به فروش برساند. از طرفی، مشتریان نیز تصمیم گرفتند گوشی‌های قدیمی‌تر خود را نگه داشته و سراغ مدل‌های جدیدتر نروند.

اما در مورد گلکسی اس ۱۰، سامسونگ می‌خواهد برای کاهش هزینه‌های تولید و ساخت آنتن‌های داخلی گوشی، سراغ شرکت‌های محلی چینی مانند Amotech برود. برای لنزهای دوربین نیز این کمپانی کره‌ای از شرکت چینی Sunny درخواست کرده تا وظیفه ساخت دوربین‌های گلکسی اس ۱۰ را بر عهده بگیرد. البته سامسونگ پیش از این نیز از لنزهای ساخته شده توسط Sunny در گلکسی نوت ۹ بهره برده بود و به نظر می‌رسد حالا نوبت به گلکسی اس ۱۰ رسیده باشد.

سامسونگ معتقد است شرکت‌های چینی نه تنها قطعات ارزانتری تولید می‌کنند بلکه کیفیت محصولات آنها نیز در سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است بنابراین هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که برای خرید یک قطعه، هزینه بیشتری به دیگر کمپانی‌های جهان پرداخته شود.

مدیرعامل یک کمپانی چینی می‌گوید: چندی پیش، مدیران خرید شرکت سامسونگ الکترونیک با تولیدکنندگان چینی همکاری خود را آغاز کردند و به ما گفتند که کشور شما در سالیان اخیر در زمینه تکنولوژی رشد زیادی داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید