سیستم عامل گوشی تاشو سامسونگ مشخص شد - تکفارس 
سیستم عامل گوشی تاشو سامسونگ مشخص شد - تکفارس 
سیستم عامل گوشی تاشو سامسونگ مشخص شد - تکفارس 

سیستم عامل گوشی تاشو سامسونگ مشخص شد

سید محمد معلمی
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 11:00
سیستم عامل گوشی تاشو سامسونگ مشخص شد - تکفارس 

در همایش Developer، سامسونگ از گوشی تاشو خود به نام گلکسی ایکس یا گلکسی F رونمایی کرد. در این میان گوگل نیز اشاره‌ای داشت به سیستم عامل این دستگاه و حتی از اندروید Q هم نام برد.

این برای نخستین بار بود که گوگل به صورت مستقیم نام اندروید Q را زبان می‌آورد. حالا خبر خوب این است که اصل این نسخه از محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا مخصوص گوشی‌های تاشو و دارای دو صفحه نمایش می‌باشد.

در واقع گوگل می‌گوید: انتظار داریم شرکت‌های مختلف گوشی‌های تاشو تولید کنند که یکی از مهم‌ترین آنها سامسونگ می‌باشد که گفته می‌شود محصولش سال آینده وارد بازار خواهد شد.

این نقل قول به خوبی نشان می‌دهد که چگونه یک صفحه نمایش تاشو کارایی خواهد داشت. برای مثال، وقتی گوشی تا شده و در حال مشاهده یک ویدیو از یوتیوب هستید، می‌توانید دستگاه را باز کرده و همان ویدیو را در ابعاد یک تبلت به نظاره بنشینید. در حقیقت خودِ ویدیو سبب می‌شود با حالت گوشی تاشو تطبیق پیدا کند. در گیف ارائه شده توسط گوگل، ویژگی ذخیره باتری به چشم می‌خورد یا یک صفحه نمایش خاموش در کنار یک نمایشگر روشن مشاهده می‌شود. بنابراین انتظار ما این است که گزینه‌های مذکور در اندروید Q و گوشی تاشو سامسونگ وجود داشته باشند. البته این قابلیت‌ها در حال حاضر توسط توسعه‌دهندگان گوگل پشتیبانی می‌شوند.

یک قابلیت دیگر که گفته می‌شود وجود خواهد داشت، اجرای همزمان سه اپلیکیشن در حالت گوشی باز (صفحه نمایش تا نشده) می‌باشد.

با ورود گلکسی F به بازار باید منتظر ویژگی‌های جدید و بیشتری باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید