اقدام سامسونگ برای پیش‌رو شدن در زمینه هوش مصنوعی - تکفارس 
اقدام سامسونگ برای پیش‌رو شدن در زمینه هوش مصنوعی - تکفارس 
اقدام سامسونگ برای پیش‌رو شدن در زمینه هوش مصنوعی - تکفارس 

اقدام سامسونگ برای پیش‌رو شدن در زمینه هوش مصنوعی

سید محمد معلمی
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - 23:30
اقدام سامسونگ برای پیش‌رو شدن در زمینه هوش مصنوعی - تکفارس 

هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک شاخه عظیم از تکنولوژی در دنیا می‌باشد و شرکت‌های بزرگ فناوری نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند.

در حال حاضر می‌توانید ادعا کنیم که گوگل نسبت به رقبای خود، فعلاً کمپانی پیش‌رو در زمینه هوش مصنوعی است ولی دیگر شرکت‌های فناوری اطلاعات نیز می‌خواهند به یک قطب مهم در این علم تبدیل شوند به همین دلیل در حال انجام دادن اقدامات لازم هستند.

جدیدترین کمپانی که اخبار مربوط به هوش مصنوعی از آن به گوش می‌رسد، سامسونگ می‌باشد. روز جمعه، این کمپانی کره‌ای گزارش داد که یک مرکز تحقیقاتی در شهر مونترال کانادا افتتاح کرده است. این دومین مرکز تحقیقاتی است که سامسونگ در این کشور آمریکای شمالی می‌سازد. لازم به ذکر است که اولین مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی این شرکت در شهر تورنتو واقع شده است.

در شهر مونترال، دانشگاه‌های مونترال و McGill که دو مؤسسه علمی در زمینه علوم رباتی و یادگیری عمیق فعالیت می‌کنند، وجود دارند. شاید به همین دلیل است که سامسونگ برای گسترش فناوری یادگیری ماشینی و تشخیص صداها، کانادا را انتخاب کرده است.

در حال حاضر یکی از اولویت‌های سامسونگ، توسعه دستیار هوشمند خود یعنی بیکسبی می‌باشد تا بتواند با گوگل اسیستنت به عنوان رقیب جدی خود به رقابت بپردازد.

چو سیونگ هووان، نائب رئیس مرکز تحقیقاتی سامسونگ، در پاسخ به سؤالات در مورد سرمایه‌گذاری‌ها و پیشرفت‌های هوش مصنوعی گفت: با استفاده از قدرت هوش مصنوعی در محصولات سامسونگ و خدمات خود، ما به دنبال ایجاد ارزش‌های جدیدی هستیم که تا کنون توسط کسی تجربه نشده است. برای انجام این اقدامات، هفت مرکز جهانی هوش مصنوعی که یکی از آنها واقع در مونترال می‌باشد، نقش حیاتی ایفا خواهند کرد.

در پایان اشاره کنیم که سامسونگ در پنج کشور دیگر یعنی کره جنوبی، ژاپن، ایالات متحده، انگلستان و روسیه مراکز هوش مصنوعی دارد.

این شرکت برنامه دارد تا ۱۰۰۰ دانشمند هوش مصنوعی را تا سال ۲۰۲۰ استخدام نماید. همچنین انتظار می‌رود که ۴۰ درصد این افراد خارج از کره جنوبی مشغول به کار شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید