نسخه جدید رابط کاربری OxygenOS در وان‌پلاس ۶ تی - تکفارس 
نسخه جدید رابط کاربری OxygenOS در وان‌پلاس ۶ تی - تکفارس 
نسخه جدید رابط کاربری OxygenOS در وان‌پلاس ۶ تی - تکفارس 

نسخه جدید رابط کاربری OxygenOS در وان‌پلاس ۶ تی

سید محمد معلمی
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 17:30
نسخه جدید رابط کاربری OxygenOS در وان‌پلاس ۶ تی - تکفارس 

بر اساس پستی که در انجمن رسمی سایت وان‌پلاس منتشر شد، به اطلاعات جذابی در مورد محصول آتی این شرکت چینی دست یافتیم.

وان‌پلاس می‌گوید که می‌خواهد منظور خود را در نسخه جدید رابط کاربری OxygenOS راحت‌تر بیان کند به همین دلیل باید آن را از همه لحاظ تغییر دهد. به عبارت دیگر، وان‌پلاس ۶ تی رابط کاربری جدیدتری خواهد داشت. به علاوه، دوربین این دستگاه و دیگر کنترل‌های پیمایشی نیز تغییر یافته‌اند و حالت مزاحم نشوید (Do Not Disturb Mode) هم اضافه شده‌اند. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که وان‌پلاس ۶ تی نسبت به مدل وان‌پلاس ۶ عملکرد بهتری از خود به ثبت برساند.

با اضافه شدن کنترل‌های پیمایشی جدید، زمانی که شما انگشت خود را از درون یک اپلیکیشن به سمت بالا می‌کشید، نرم‌افزار مسیر حرکت انگشت را دنبال خواهد کرد. شما همچنین می‌توانید به وسیله زدن دو ضربه سریع در پایین صفحه نمایش به سمت راست، از میان اپلیکیشن‌هایی که اخیراً اجرا شده‌اند، یکی را برگزینید. نکته دیگر اینکه با نگه داشتن دکمه پاور به مدت نیم ثانیه، دستیار هوشمند گوگل (گوگل اسیستنت) اجرا خواهد شد.

با استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، وان‌پلاس ۶ تی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهره خواهد برد و زمان خواب شما را تشخیص خواهد داد. این تکنولوژی باعث می‌شود که پرچمدار آتی وان‌پلاس بداند که چه زمانی باید بروزرسانی یک اپلیکیشن را آرام‌تر کند تا دوام باتری بیشتر شود.

قرار است از وان‌پلاس ۶ تی در تاریخ ۳۰ اکتبر و در شهر نیویورک رونمایی شود که در آن شاهد حضور اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش نیز خواهیم بود.

نمایشگر این گوشی ۶٫۴ اینچی و از نوع اولد می‌باشد که در بالای آن هم یک ناچ قطره‌ای وجود خواهد داشت. رزولوشن صفحه نمایش و نسبت بدنه به تصویر دستگاه مذکور به ترتیب ۲۳۴۰*۱۰۸۰ و ۱۹٫۵ به ۹ می‌باشد.

همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ وظیفه انجام فعالیت‌ها را بر عهده خواهد داشت که رم ۶ یا ۸ گیگی نیز آن را کمک خواهند کرد. حافظه داخلی آن هم ۲۵۶ گیگابایت می‌باشد.

دوربین عقب این گوشی یک ماژول دوگانه و یک لنز ۲۵ مگاپیکسلی بوده و وظیفه گرفتن تصاویر سلفی را بر عهده خواهد داشت.

ظرفیت باتری این دستگاه ۳۷۰۰ میلی‌آمپر و سیستم عامل پیش‌فرض آن نیز اندروید ۹ پای خواهد بود.

کرایون هسیه، مدیر طراحی رابط کاربری شرکت وان‌پلاس می‌گوید: از نظر نرم‌افزاری، هدف ما این است تا به کاربران اجازه دهیم که کارهای خود را با گوشی سریع‌تر انجام دهند و دیگر در منو و تنظیمات آن سردرگم نشوند. ما همیشه این مفهوم را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم. زمانی که کاربران یک اپلیکیشن را اجرا می‌کنند، چگونه باید تشخیص دهند که به چه چیزی نیاز دارند و باید در مرحله بعد به کدام قسمت مراجعه نمایند؟ به همین دلیل ما می‌خواهیم آنها بدون دردسر کارهایی که قصد دارند را با گوشی انجام دهند و به جریان عادی زندگی خود بازگردند. ما بر این باوریم که گوشی‌های هوشمند باید در خدمت ما باشند نه بر ما تسلط یابند.

در پایان اشاره کنیم که برای اولین قرار است یکی از محصولات وان‌پلاس در آمریکا و توسط یک ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی یعنی T-Mobile به فروش برسد بنابراین می‌توانیم بگوییم که این شرکت چینی نسبت به گذشته و زمانی که باید برای حضور در ایالات متحده چندین مجوز دریافت می‌کرد، پیشرفت چشمگیری کرده است.

به نظر شما آیا وان‌پلاس با توجه به حضور رقبای قدرتمندی مانند سامسونگ، اپل، هوآوی و . . . در بازار آمریکا موفق خواهد بود یا خیر؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید