گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) با چهار دوربین معرفی شد | آیا این گوشی میان‌رده است؟ - تکفارس 
گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) با چهار دوربین معرفی شد | آیا این گوشی میان‌رده است؟ - تکفارس 
گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) با چهار دوربین معرفی شد | آیا این گوشی میان‌رده است؟ - تکفارس 

گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) با چهار دوربین معرفی شد | آیا این گوشی میان‌رده است؟

سید محمد معلمی
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 17:39
گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) با چهار دوربین معرفی شد | آیا این گوشی میان‌رده است؟ - تکفارس 

سامسونگ امروز دوباره سری A گوشی‌های هوشمند خود را با معرفی گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) در دو شهر کوالالامپور مالزی و میلان ایتالیا پیشرفته‌تر کرد.

با وجود امکاناتی همچون دوربین اصلی چهارگانه، تکنولوژی هوش مصنوعی، رم ۸ گیگی و دیگر مشخصات فنی پیشرفته، آیا باید گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) را یک گوشی میان‌رده بدانیم؟ با تکفارس همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

معمولاً این‌گونه است که دو سری گلکسی نوت و گلکسی اس سامسونگ، همیشه بیشتر مورد توجه مشتریان و این کمپانی بوده‌اند ولی گویا حالا استراتژی این شرکت کره‌ای تغییر کرده است زیرا پیش از این اعلام شده بود که سامسونگ می‌خواهد در سری A که اغلب گوشی‌های میان‌رده وجود دارند، نوآوری‌هایی ایجاد کند و حالا با معرفی گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) این ادعای کمپانی مذکور به اثبات رسیده است.

چهار دوربین در گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸)

گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) دارای چهار لنز به عنوان دوربین اصلی است که یکی از آنها را بیشتر در پرچم‌داران سامسونگ مشاهده می‌کردیم. این لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو دارای قابلیت زوم ۲ برابری است و در کنار آن یک سنسور زاویه گسترده ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و دریچه فریم ۲٫۴ قرار گرفته است. به علاوه، لنز ۵ مگاپیکسلی برای گرفتن تصاویر بوکه با تکنولوژی Live Focus و لنز ۲۴ مگاپیکسلی با دریچه فریم ۱٫۷ فریم نیز به چشم می‌خورد. همه این حسگرها در کنار یکدیگر و در قاب پشتی دستگاه به صورت عمودی قرار گرفته‌اند.

گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) با چهار دوربین معرفی شد | آیا این گوشی میان‌رده است؟ - تکفارس 

در تصویری که مشاهده می‌کنید، علاوه بر چهار دوربین، یک اسکنر اثر انگشت نیز می‌بینید که دقیقاً در وسط قاب پشتی گوشی قرار گرفته است. شاید حالا سؤال بپرسید که دوربین جلو در گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) چگونه است؟ در این‌باره نیز باید بگوییم که یک لنز ۲۴ مگاپیکسلی با دریچه فریم ۲٫۰، وظیفه گرفتن تصاویر سلفی‌گری از شما را بر عهده دارد.

اما این گوشی فقط از نظر دوربین فوق‌العاده نیست

مطمئناً ماژول چهارگانه دوربین اصلی حیرت‌انگیز و بعضاً وسوسه کننده است ولی این تنها نقطه قوت گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) به حساب نمی‌آید. این دستگاه با تراشه ۸ هسته‌ای و پردازنده کووالکوم اسنپدراگون ۶۶۰، به همراه رم ۸ گیگی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی، یک غول الکترونیکی در میان تلفن‌های همراه به حساب می‌آید. البته لازم به ذکر است که مدل معمولی‌تر این گوشی رم ۶ گیگی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارد. ضمن اینکه در هر دو نسخه گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸)، یک باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپری وظیفه تأمین نیرو را به عهده دارد.

مشخصات فنی گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸)

ابعاد۷٫۸*۷۷*۱۶۲٫۵ میلی‌متر
وزن۱۸۳ گرم
ظرفیت باتری۳۸۰۰ میلی‌آمپر
سایز صفحه نمایش۶٫۳ اینچ
نوع صفحه نمایشآمولد
رزولوشن صفحه نمایش۱۰۸۰*۲۲۲۰ پیکسل
دوربین جلو۲۴ مگاپیکسل
دوربین عقبچهارگانه با لنزهای ۲۴، ۸، ۵ و ۱۰ مگاپیکسلی
فلشچراغ LED
سیستم عاملاندروید ۸٫۰ اوریو
رم۶ و۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت
قابلیت نصب کارتدارد
پردازندهکووالکوم اسنپدراگون ۶۶۰
تعداد هسته‌های تراشه۸
نهایت سرعت تراشه۲٫۲ گیگاهرتز
اتصالاتHSPA، LTE، NFC، قابلیت نصب دو سیمکارت، بلوتوث ۵٫۰

زمانی که می‌خواهیم گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) را از نظر صفحه نمایش و ظاهر بررسی کنیم، می‌توانیم بسیاری از ویژگی‌های پرچم‌داران را در آن ببینیم. وجود نمایشگر ۶٫۳ اینچی فول اچ‌دی و از نوع سوپر آمولد با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۲۲۰، گواه این ادعای ماست.

گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) را می‌توانید با رنگ‌های مشکی، آبی و صورتی در بازار مشاهده نمایید. حتی در این زمینه نیز می‌توانیم تغییر استراتژی کمپانی کره‌ای را شاهد باشیم. گویا سامسونگ می‌خواهد از رنگ‌های پویا در محصولاتش استفاده کند تا هنگام جابجایی گوشی، نور در گوشه‌های آنها ظاهر زیبایی به خود گیرد.

گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) با چهار دوربین معرفی شد | آیا این گوشی میان‌رده است؟ - تکفارس 

از نظر نرم‌افزاری اما، گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) به صورت پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید ۸٫۰ استفاده می‌کند و رابط کاربری آن نیز Samsung Experience می‌باشد. از تکنولوژی Bixby Voice (دستیار هوشمند سامسونگ) نیز در این گوشی استفاده شده است که با دکمه مربوطه می‌توانیم آن را اجرا کنیم.

در حال حاضر تنها در مورد قیمت گلکسی اِی ۹ (۲۰۱۸) در بازار اروپا خبر داریم و می‌دانیم که از ماه نوامبر نسخه معمولی آن (رم ۶ گیگی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی) با قیمت ۵۹۹ یورو، و نمونه پیشرفته‌تر (رم ۸ گیگی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی) با قیمت ۶۴۹ یورو به فروش می‌رسد.

نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا با توجه به امکانات و مشخصات فنی که دارد، می‌توانیم آن را یک گوشی میان‌رده بدانیم یا خیر؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید