فیسبوک به دنبال استخدام یک مدیر قوانین حقوق بشر - تکفارس 
فیسبوک به دنبال استخدام یک مدیر قوانین حقوق بشر - تکفارس 
فیسبوک به دنبال استخدام یک مدیر قوانین حقوق بشر - تکفارس 

فیسبوک به دنبال استخدام یک مدیر قوانین حقوق بشر

امیر مریخ
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - 13:06
فیسبوک به دنبال استخدام یک مدیر قوانین حقوق بشر - تکفارس 

حوادث ناگوار اخیر باعث شده است تا فیسبوک موقعیت خود در حال سقوط دیده و دست به اتخاز تصمیمات جدی بگیرد در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

فیسبوک در چند ماه گذشته در مورد پاسخگویی کند ،مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان ابراز می‌دارند که واکنش فیسبوک در برابر سوء استفاده‌ی دولت میانمار در آتش افروز و افزایش جنایت بسیار کند بوده و این حکومت توانسته از این شبکه‌ی مجازی سوء استفاده کند، معترضین خواستار این شدند که در وقایای آینده این حادثه رخ ندهد.  به همین منظور شرکت فیسبوک در حال استخدام یک مدیر قوانین حقوق بشر که توانایی تعیین خط مشی شرکت را به نحوه‌ای داشته باشد تا در حین اینکه حقوق بشر و صلح را تامین شود علاوه بر آن افرادی را که باعث آسیب، منع آزادی بیان و زیر پا گذاشتن حقوق بشر را شده‌اند، شناسایی و مورد مجازات قرار گیرند. این مدیر، تحقیقات را در حوزه‌ی سوء استفاده کنندگان حقوق بشر دنبال خواهد کرد و همچنین با دولت و شرکای تجاری این شرکت به همکاری ادامه خواهد داد.

مدیر آینده‌ی بخش، باید به شکل ویژه‌ای در این زمینه تجربه داشته باشد. این فرد حداقل به ۱۲ سال تجربه در حوزه‌ی قوانین عمومی و حقوق بشر برای استخدام در این بخش نیازمند است (که این قوانین تنها محدود به ایالت متحده نشده و تمام کشور‌هایی که فیسبوک آن‌ها را پوشش می‌دهد شامل این بند خواهند شد.) و همچنین این شخص باید پس زمینه‌ای از فعالیت‌ در حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری نیز داشته باشد.

این رویکرد جدید فیسبوک چیز غیر قابل پیشبینی نبوده است. در طی سال اخیر، شش سازمان مجری پروژه‌ای شده‌اند که در طی آن چند وبسایت‌های اجتماعی را به دلیل وقوع جرایم این چنینی در بستر‌ آن‌ها مورد مجازات قرار داده و از ادامه‌ی کار آن‌ها جلوگیری کردند. از جمله‌ جرم‌های این وبسایت‌ها ارائه‌ی اطلاعات غلطی بود که در نهایت آتش نژاد پرستی را در روهنگیای میانمار افروخت و باعث  رخ دادن قتل عام‌‌های فجیعی در این کشور شد، و این طبیعی است که فیسبوک نخواهد در لیست وبسایت‌های معدوم شده قرار بگیرد. این قضیه کاملا آشکار است که تلاش‌های اخیر فیسبوک به منظور مهار کردن اخبار غلط و پروپاگانداهای حکومتی تنها محدود به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نخواهد بود. در برخی از موارد مسئله جان بسیاری از انسان‌ها و حمایت از حقوق اولیه آن‌ها در میان است. در این زمینه سارا سو (Sara Su) در توییتی می‌گوید:

ما در حال استخدام مدیر قوانین حقوق بشر هستیم، این اقدام به منظور بررسی و تشخیص سوء استفاده کنندگان در سطح پلتفرم‌های تحت نظارت ما انجام می‌شود، همچنین این اقدام در راستای هدف کلی شرکت که همانا جلوگیر از نزاعات و ارتقاء صلح باشد، صورت می‌گیرد، تیم ما سعی دارد تا فضای فیسبوک را به محیطی برای نیروهای مثبت حمایت کننده از حقوق بشر تبدیل کند.

آیا این اقدام فیسبوک برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط در آینده تاثیر گذار خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید