همه چیز در رابطه با ساعت هوشمند Google Pixel Watch - تکفارس 
همه چیز در رابطه با ساعت هوشمند Google Pixel Watch - تکفارس 
همه چیز در رابطه با ساعت هوشمند Google Pixel Watch - تکفارس 

همه چیز در رابطه با ساعت هوشمند Google Pixel Watch

امین حسین پور
۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - 18:00
همه چیز در رابطه با ساعت هوشمند Google Pixel Watch - تکفارس 

مدتی است خبرهایی شنیده می‌شود که گوگل قصد دارد تا ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل Wear OS خود را به بازار عرضه کند. Evleaks گزارشی منتشر کرده است , می‌گوید او اطلاعاتی از یک منبع معتبر در اختیار دارد که ساعت هوشمند پیکسل واچ (Pixel Watch) در دست ساخت است و اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. در این مقاله با تک‌فارس همراه باشید تا اطلاعات و جزئیات منتشر شده از ساعت هوشمند پیکسل واچ را با یکدیگر بررسی کنیم.

گزارش دیگری از سوی WinFuture منتشر شده است که می‌گوید در واقع ممکن است سه نسخه از پیکسل واچ در دست ساخت باشد. این سایت اسم رمز‌های Ling ،Triton و Sardine را شنیده است که تمام آن‌ها در دست توسعه قرار دارند.

تاریخ و قیمت عرضه Google Pixel Watch

همه چیز در رابطه با ساعت هوشمند Google Pixel Watch - تکفارس 

در حال حاضر تاریخ دقیقی برای معرفی و عرضه ساعت هوشمند پیکسل واچ مشخص نشده است. Evleaks در توئیتر خود اعلام کرده که از منبعی معتبر به او خبر رسیده است گوگل امسال به همراه گوشی‌های هوشمند Pixel 3 و Pixel 3 XL ساعت هوشمند پیکسل واچ را نیز معرفی خواهد کرد. همانطور که می‌دانید گوگل تاریخ معرفی سری جدید گوشی‌های پیکسل خود را ۹ اکتبر اعلام کرده است.

گزارش منتشر شده از سوی WinFuture درباره سه نسخه متفاوت پیکسل واچ نیز می‌گوید که پیکسل واچ به مرحله دوم تأیید طراحی رسیده است. در این مرحله بررسی می‌شود که آیا تولید انبوه دستگاه به راحتی امکان‌پذیر است یا خیر. مطابق این گزارش ساعت هوشمند گوگل از ماه آتی به روی خط تولید می‌رود.

در مورد قیمت، در حال حاضر هیچ نظری نداریم که این ساعت هوشمند چه قدر قیمت خواهد داشت. با توجه به اینکه سری پیکسل معمولاً محصولاتی رده بالا و گران قیمت هستند، انتظار داریم پیکسل واچ نیز از این قاعده مستثنی نباشد، اما در حال حاضر هیچ شواهدی در دست نداریم.

خبرها و شایعات مربوط به Google Pixel Watch

همه چیز در رابطه با ساعت هوشمند Google Pixel Watch - تکفارس 

از لحاظ مشخصات، اطلاعات زیادی درباره پیکسل واچ در اختیار نداریم. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که پیکسل واچ یک دستگاه رده بالا باشد که از جدیدترین فناوری‌ ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کند، اما تا زمان انتشار اطلاعات کافی نمی‌توانیم در این مورد به طور قطعی اظهار نظر کنیم.

مدیر ارشد بخش محصولات پوشیدنی کوالکام قبلاً گفته است که این شرکت به سختی مشغول کار بر‌روی پردازنده‌ی نسل بعدی برای ساعت‌های هوشمندی است که در آینده عرضه خواهند شد. وی گفته است که این فناوری جدید در یک ساعت هوشمند پرچم‌دار جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت که قبل از کریسمس آماده‌ی عرضه می‌شود. بنابراین ممکن است منظور وی Google Pixel Watch بوده باشد.

این پردازنده جدید نسل بعدی، Snapdragon Wear 2100 خواهد بود که در بهترین ساعت‌های هوشمند دو سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. به گفته XDA Developers، انتظار می‌رود که نام این تراشه جدید Snapdragon Wear 3100 باشد و ویژگی اصلی آن بر‌روی افزایش طول عمر باتری ساعت‌های هوشمند متمرکز خواهد بود.

فناوری جدیدی به نام “Blackghost” در این تراشه به کار رفته است که یک مدار مجتمع برای مدیریت انرژی است و به ساعت اجازه می‌دهد تا فرمان‌های صوتی کاربر را در تمام اوقات بدون خالی کردن باتری دریافت کند. انتظار می‌رود که با استفاده از این فناوری بتوانید از دستیار صوتی گوگل بدون خالی شدن باتری پس از چند ساعت یا بدون نیاز به فشردن دکمه‌ای خاص سؤالات خود را بپرسید.

گزارش منتشر شده درباره تولید سه نسخه متفاوت از پیکسل واچ همچنین می‌گوید که یک نسخه از پیکسل واچ دارای حافظه رم ۱ گیگابایتی خواهد بود، که برای یک ساعت هوشمند مقدار بالایی به شمار می‌رود. البته برای تأیید این گزارش‌ها باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتری باشیم.

انتظارات ما از Google Pixel Watch چیست؟

همه چیز در رابطه با ساعت هوشمند Google Pixel Watch - تکفارس 

تاج یا قاب با قابلیت چرخش

قبل از معرفی Wear OS، سیستم عامل Android Wear 2 تمرکز بزرگی بر روی نحوه طراحی مجدد برای تطابق با قاب‌ها یا تاج‌های قابل چرخش داشت، اما پس از آن ساعت‌های زیادی عرضه نشده‌اند که دارای این قابلیت بوده باشند.

چرا از این قابلیت در پیکسل واچ استفاده نشود؟ این ویژگی‌ها شاید به خاطر به روز رسانی‌های سیستم‌ عامل Wear OS از نقطه توجه گوگل دور باشند، اما علاقه‌مندیم شاهد یک روش نوآورانه برای ایجاد تعامل با ساعت به مانند وجود تاج یا قاب با قابلیت چرخش باشیم.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

همه چیز در رابطه با ساعت هوشمند Google Pixel Watch - تکفارس 

اگر گوگل بخواهد گوی رقابت را از دیگر رقبا بدزدد، استفاده از حسگر انگشت زیر نمایشگر تأثیر بسزایی خواهد داشت. در حال حاضر ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل Wear OS و اپل واچ به شما این امکان را می‌دهند که از یک پین کُد برای امنیت استفاده کنید، اما این امن‌ترین نوع حفاظت در دسترس نیست.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر یک فناوری بیومتریک امن است که به صورت یکپارچه در دستگاه پوشیدنی قرار می‌گیرد؛ بدون این که باعث خراب شدن جذابیت ظاهری ساعت شود. به علاوه با فرض مجهز بودن پیکسل واچ به NFC، می‌توانید پرداخت‌های خود را نیز از این طریق انجام دهید.

افزایش طول عمر باتری

ما می‌خواهیم که طول عمر باتری پیکسل واچ تا حد امکان افزایش پیدا کند. تصور کنید ساعت هوشمندی داشته باشید که بعد از دو روز استفاده سنگین به شارژ کردن نیاز نداشته باشد.

Wear OS دارای حالت battery saver mode است که با فعال کردن آن می‌توانید برای مدت بیشتری از ساعت هوشمند خود استفاده کنید، اما ویژگی‌هایی که می‌توانید در این حالت استفاده کنید را محدود می‌کند.

واضح است که گوگل می‌خواهد طول عمر باتری ساعت هوشمند شما را افزایش دهد، اما ما دوست داریم شاهد یک باتری بزرگ در داخل پیکسل واچ و سیستم نرم‌افزاری به خوبی بهینه شده باشیم که بهترین طول عمر باتری را در بازار داشته باشد.

انجام پرداخت‌ها با NFC

همه چیز در رابطه با ساعت هوشمند Google Pixel Watch - تکفارس 

برخی از ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل Wear OS دارای NFC نیستند و کاربران نمی‌توانند از ویژگی‌های Google Pay استفاده کنند. بسیاری از کاربران از بابت این موضوع نگران هستند، بنابراین امیدواریم که گوگل ساعت هوشمند خود را به NFC مجهز کند.

قابلیت‌های تناسب اندام

ما انتظار داریم که پیکسل واچ در زمینه تناسب اندام قابلیت رقابت با دستگاه‌هایی مانند اپل واچ ۳ را داشته باشد. تصور کنید گوگل آخرین فناوری‌های ردیابی مانند GPS، شبکه نسل چهارم، ردیاب ضربان قلب و غیره را در پیکسل واچ بگنجاند. ما دوست داریم که بتوانیم به هر نوع فعالیت ورزشی بپردازیم و از ردیابی دقیق مطمئن باشیم.

طراحی شیک

تمام ساعت‌های مجهز به سیستم عامل Wear OS طراحی شیکی ندارند، بنابراین امیدوار هستیم گوگل بتواند ساعتی باریک‌تر از رقبا تولید که از مواد با کیفیت بالا نیز در ساخت آن استفاده شده باشد. اگر قرار باشد مبلغ بالایی برای پیکسل واچ پرداخت کنیم، قطعاً انتظار یک طراحی درجه یک و شیک را داریم.

نظر شما کاربران تک‌فارس در این رابطه چیست؟ آیا به نظر شما گوگل واقعاً ساعت هوشمند خود را به بازار عرضه می‌کند؟ انتظارات شما از ساعت هوشمند پیکسل واچ چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید