هر آنچه که در رابطه با گوشی Google Pixel 3 XL می‌دانیم - تکفارس 
هر آنچه که در رابطه با گوشی Google Pixel 3 XL می‌دانیم - تکفارس 
هر آنچه که در رابطه با گوشی Google Pixel 3 XL می‌دانیم - تکفارس 

هر آنچه که در رابطه با گوشی Google Pixel 3 XL می‌دانیم

امین حسین پور
۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - 18:00
هر آنچه که در رابطه با گوشی Google Pixel 3 XL می‌دانیم - تکفارس 

سری گوشی‌های پیکسل گوگل از زمان عرضه اولیه خود به محبوبیت خوبی دست پیدا کرده‌اند. گوشی‌های پیکسل علاوه بر تجربه اندروید خالص، عملکرد بسیار خوبی را در بخش دوربین برای کاربران به ارمغان آورده‌اند. اگرچه این دستگاه‌ها نیز نقص‌های خود را داشتند، اما Pixel 2 و Pixel 2 XL گوشی‌های هوشمندی بودند که به محبوبیت بالایی در بین طرفداران اندروید دست پیدا کردند.

 گوگل در سال ۲۰۱۸بار دیگر تصمیم گرفته است تا نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود را وارد بازار کند. این بار نیز مدل XL قرار است به عنوان پرچمدار گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل به بازار عرضه شود  و به علاوه شایعاتی از تولید اولین ساعت هوشمند گوگل با عنوان Pixel Watch نیز به گوش می‌رسد.

گوشی‌های هوشمند پیکسل طرفداران خاص خود را دارند، اما اگر گوگل قصد داشته باشد با دستگاه‌هایی مانند سامسونگ گلکسی نوت ۹ و آیفون ایکس رقابت کند، باید تمام جوانب را در نظر بگیرد و یک گوشی تمام عیار وارد بازار کند. در ادامه با تکفارس همراه باشید تا در جریان تمام اخبار منتشر شده درباره پرچمدار جدید Pixel 3 XL گوگل تا به امروز قرار بگیرید.

تاریخ عرضه Google Pixel 3 XL

هر آنچه که در رابطه با گوشی Google Pixel 3 XL می‌دانیم - تکفارس 

با توجه به آگهی تبلیغاتی منتشر شده درباره Pixel 3 XL و مدل استاندارد Pixel 3 به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد در تاریخ ۴ اکتبر امسال محصول جدید خود را وارد بازار کند. این تاریخ کاملاً محتمل به نظر می‌رسد، زیرا Pixel 2 نیز سال گذشته در همین تاریخ معرفی شد. با این حال فروش آن بعد از تاریخ ۱۹ اکتبر آغاز شد.

از طرف دیگر، بلومبرگ این روز را پنج‌شنبه ۹ اکتبر اعلام کرده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم که تصمیم گوگل چیست. سال گذشته، سری گوشی‌های هوشمند پیکسل در انگلیس ابتدا به صورت انحصاری برای چند اپراتور خاص عرضه شد و هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست که آیا گوگل امسال نیز همین روند را دنبال خواهد کرد یا خیر.

قیمت Google Pixel 3 XL

گفته می‌شود که قیمت Google Pixel 3 XL از حدود ۱،۰۰۰ دلار آغاز خواهد شد، که مقداری بیشتر از قیمت ۸۴۹ دلاری پرچمدار سال گذشته گوگل Pixel 2 XL است. از آنجایی که گلکسی نوت ۹ سامسونگ در حال حاضر قیمتی بالاتر از ۱،۰۰۰ دلار دارد، گوگل نیز ممکن است وسوسه شود تا قیمت را به خصوص به خاطر گنجاندن هندزفری گران‌تر و سایر موارد مشابه افزایش دهد.

پرچمدار جدید گوگل تقریباً بدون شک قمیتی حدوداً ۱۵ درصد بالاتر از برادر کوچک‌تر خود خواهد داشت و احتمالاً یک نسخه جدید با ظرفیت داخلی ۲۵۶ گیگابایت نیز معرفی خواهد شد، که گران‌ترین مدل موجود خواهد بود.

طراحی و صفحه نمایش Google Pixel 3 XL

تا کنون تصاویر مختلفی از Pixel 3 XL منتشر شده است و تمام آن‌ها یک نکته مشترک دارند: Google Pixel 3 XL دارای یک بریدگی بزرگ در قسمت بالای نمایشگر است. در ادامه می‌توانید تصاویر منتشر شده از این گوشی را مشاهده کنید. این تصاویر توسط وبلاگ‌نویس روسی Rozetked منتشر شده‌اند که واضح‌ترین عکس‌های منتشر شده از Google Pixel 3 XL تا به امروز هستند.

وی می‌گوید که پرچمدار جدید گوگل دارای وضوح تصویر ۲۹۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل است. همانطور که مشاهده می‌کنید، حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی گوشی قرار گرفته است. قسمت عمده بخش پشتی Pixel 3 XL از آلومینیوم و بخشی که دوربین در آن قرار گرفته از شیشه ساخته شده است. در قسمت پایینی دستگاه درگاه سیم کارت به همراه درگاه USB-C قرار گرفته است.

از جزئیات دیگر درباره پیکسل جدید می‌توان به قرار گرفتن اسپیکر گوشی در پایین نمایشگر اشاره کرد. در بالای نمایشگر دوربین دوتایی برای ثبت تصاویر سلفی به چشم می‌خورد.  برای دوربین عقب تنها از یک حسگر استفاده شده است و خبری از دوربین دوم نیست. به علاوه جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز حذف شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده Google Pixel 3 XL دارای نمایشگر ۶٫۲ اینچی است و ابعاد آن برابر ۱۵۸ × ۷٫۶ میلی‌متر است و ضخامت آن در باریک‌ترین قسمت به ۷٫۹ میلی‌متر می‌رسد. البته یک ویدئوی منتشر شده نشان می‌دهد که Pixel 3 XL ممکن است دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر حتی ۶٫۷ اینچ باشد. صفحه نمایش گوشی هوشمند اندرویدی جدید گوگل احتمالاً از نوع OLED بوده و نسبت تصویر آن نیز با توجه به تصاویر احتمالاً ۱۹:۹ خواهد بود.

سیستم عامل و سخت‌افزار Google Pixel 3 XL

هر آنچه که در رابطه با گوشی Google Pixel 3 XL می‌دانیم - تکفارس 

گفته می‌شود که Pixel 3 XL احتمالاً از تراشه اسنپ دراگون ۸۴۵ به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم استفاده خواهد کرد. این تراشه در حال حاضر رده بالاترین تراشه اسنپ دراگون است، اما برخی گوشی‌های هوشمند دارای حافظه رم بیشتری هستند. ۱۲۸ گیگابایت مقدار حافظه داخلی است که چندین بار در خبرهای مختلف به آن تأکید شده است.

 Pixel 3 XL قاعدتاً با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید پای عرضه می‌شود. جای تعجب نیست که همچنان شاهد حضور ویژگی Active Edge در گوشی‌های پیکسل جدید خواهیم بود. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند با فشردن لبه‌های گوشی برنامه دستیار گوگل را اجرا کنند.

دوربین و باتری Google Pixel 3 XL

تمام تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که Google Pixel 3 XL دارای تنها یک دوربین عقب خواهد بود، اما در بخش جلویی از دوربین دوگانه استفاده خواهد شد. اطلاعات زیادی درباره جزئیات دوربین‌های Pixel 3 XL در دست نیست.

منابع ادعا می‌کنند که یکی از حسگرهایی جلو دارای زاویه دید باز خواهد بود و ترکیب دو حسگر منجر به ثبت تصاویر بوکه با کیفیت بالاتر می‌شود. همچنین قابلیتی به نام Super Selfies برای ثبت تصاویر با دوربین‌ جلو وجود دارد، که در حال حاضر اطلاعاتی راجع به آن منتشر نشده است.

منابع مطمئن نیستند که آیا وجود حسگر دوم باعث بهبود قابلیت تشخیص چهره می‌شود یا خیر، اما آن‌ها ادعا می‌کنند که دوربین عقب عملکرد بسیار خوبی در شرایط نوری ضعیف دارد و مجهز به نسخه بهبود یافته تراشه ویژوال کُر (Visual Core) است که عملکردی فراتر از صرفاً بهبود پردازش تصاویر HDR+ خواهد داشت.

هنوز نمی‌دانیم که ظرفیت باتری چه قدر خواهد بود، اما شایعاتی راجع به پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم به گوش می‌رسد. شایعه دیگری نشان می‌دهد که Pixel 3 XL از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، اما شارژر بی‌سیم همراه دستگاه عرضه نخواهد شد.

انتظارات ما از Google Pixel 3 XL چیست؟

حاشیه نمایشگر کوچک‌تر

هر آنچه که در رابطه با گوشی Google Pixel 3 XL می‌دانیم - تکفارس 

Pixel 2 XL دارای حاشیه نمایشگر کوچک‌تر از Pixel 2 بود، اما حالا با توجه به حاشیه نمایشگر بسیار کوچک دستگاه‌های رقیب کاربران قطعاً انتظارات بیشتری از گوگل دارند. ما دوست داریم که شاهد حاشیه نمایشگر کوچک‌تر در Pixel 3 XL برای افزایش هر چه بیشتر فضای صفحه نمایش باشیم. کاهش حاشیه نمایشگر علاوه بر زیبایی ظاهری بهتر به باقی ماندن در گوی رقابت با سایر دستگاه‌ها کمک خواهد کرد.

قابلیت سفارشی‌سازی ویژگی Active Edge

همانطور که گفته شد ویژگی Active Edge به کاربران اجازه می‌دهد تا با فشردن لبه‌های نمایشگر برنامه دستیار گوگل را اجرا کنند. این یک ویژگی مفید است، اما بر خلاف HTC U11 قابل سفارشی‌سازی نیست. ما می‌خواهیم همچنان شاهد این ویژگی در Pixel 3 XL باشیم، اما می‌خواهیم که بر اساس نیازهای کاربران قابل سفارشی‌سازی باشد.

بهبود برنامه دوربین

هر آنچه که در رابطه با گوشی Google Pixel 3 XL می‌دانیم - تکفارس 

گوشی هوشمند Pixel 2 XL یکی از بهترین دوربین‌ها را دارد، اما ما حتی انتظار بهتر از آن را در مدل جدید داریم. مدتی است که استفاده از دو دوربین در بسیاری از گوشی‌های بالا رده به یک روند تبدیل شده است (و حتی در برخی موارد شاهد بیشتر از دو حسگر نیز هستیم)، اما گوگل در سال ۲۰۱۷ ترجیح داد تنها از یک دوربین استفاده کند و به نتایج بسیار خوبی هم دست پیدا کرد.

برنامه دوربین گوگل هنوز جا برای بهتر شدن دارد. ما دوست داریم که قابلیت‌هایی مانند ویژگی‌های حرکتی برای ثبت تصاویر زمان‌‌بندی شده و قابلیت تغییر بین دوربین اصلی و سلفی با حرکت سوایپ به برنامه دوربین Pixel 3 XL اضافه شود، شبیه به آنچه که در تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ و ال‌جی وجود دارد.

بازگشت جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون

علی‌رغم خرده گرفتن به اپل برای حذف جک هدفون در گوشی‌های آیفون خود، گوگل نیز سال گذشته همین روند را در Pixel 2 XL پیش گرفت و جک هدفون را حذف کرد. ما دوست داریم که شاهد بازگشت این درگاه در مدل جدید امسال باشیم. البته انتظار نداریم که این اتفاق بیافتد، اما بسیاری از کاربران از حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون ناراضی هستند و مزایای حذف کردن آن متقاعدکننده به نظر نمی‌رسند.

شارژ بی‌سیم

هر آنچه که در رابطه با گوشی Google Pixel 3 XL می‌دانیم - تکفارس 

پیکسل سال گذشته عمر باتری قابل قبولی داشت و از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کرد، اما فاقد قابلیت شارژ بی‌سیم بود. ما انتظار داریم که سال آینده شارژ بی‌سیم محبوبیت بیشتری پیدا کند و با توجه به پشتیبانی دستگاه‌های رقیب از این قابلیت، گوگل نیز احتمالاً برای عقب نیافتدن از رقبا همین روند را در پیش خواهد گرفت.

بهبود صفحه نمایش

صفحه نمایش Pixel 2 XL یکی از جوانبی بود که جا برای پیشرفت دارد. اگرچه پنل QHD از وضوح کافی برخوردار است، اما زوایای دید عالی نیستند. بنابراین انتظار داریم شاهد ایجاد بهبودهایی در صفحه نمایش Pixel 3 XL باشیم. همچنین گزارشات متعددی راجع به سوختگی پیکسل‌های صفحه نمایش Pixel 2 XL وجود داشت. گوگل باید از این اشتباهات درس بگیرد و در اولین فرصت آن‌ها را برطرف کند.

مقاومت بهتر در برابر آب

هر آنچه که در رابطه با گوشی Google Pixel 3 XL می‌دانیم - تکفارس 

Google Pixel 2 XL دارای گواهینامه IP67 است، که به معنای مقاوم بودن آن در مقابل نفوذ آب تا عمق ۱ متری و مدت زمان ۳۰ دقیقه است. این مقدار کافی به نظر می‌رسد، اما این دستگاه‌ها گوشی‌های پرچمدار هستند که راجع به آن‌ها حرف می‌زنیم و برخی رقبا مقاومت بهتری ارائه می‌کنند. برای مثال پرچمدار سال گذشته سامسونگ دارای گواهینامه IP68 است. شاید چنین تغییراتی چندان بزرگ به نظر نرسند، اما می‌توانند تا حدودی باعث ترغیب بیشتر خریداران شوند.

نظر شما کاربران تک‌فارس در رابطه با پرچمدار جدید Pixel 3 XL گوگل چیست؟ آیا فکر می‌کنید که گوگل امسال نیز بتواند مشتریان خود را راضی نگه دارد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید