هر سه مدل گلکسی S10 اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خواهند داشت - تکفارس 
هر سه مدل گلکسی S10 اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خواهند داشت - تکفارس 
هر سه مدل گلکسی S10 اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خواهند داشت - تکفارس 

هر سه مدل گلکسی S10 اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خواهند داشت

علیرضا هاشمی
۵ شهریور ۱۳۹۷ - 20:00
هر سه مدل گلکسی S10 اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خواهند داشت - تکفارس 

یکی از ویژگی‌های گوشی گلکسی S10 که اخیرا زیاد بحث‌های زیادی در مورد آن صورت می‌گیرد مربوط به اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش می‌شود و سامسونگ قرار است برای اولین بار چنین ویژگی‌ای را برای این محصول خود استفاده کند. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

از زمانی که سامسونگ گوشی گلکسی S8 را با حاشیه‌های کم و طراحی جدید معرفی کرد، اسکنر اثر انگشت همیشه در قاب پشتی قرار داشته و با توجه نسبت ابعاد تصویر صفحه نمایش، این گوشی شامل ارتفاع بیشتری شده بود. اما به نظر می‌رسد با رونمایی از گوشی گلکسی S10 اسکنر اثر انگشت قرار است به جایگاه اصلی خود برگردد و دوباره آن را در جلوی گوشی مشاهده کنیم، البته با یک تفاوت اساسی! این بار اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش خواهد بود.

گزارش‌هایی که در ماه‌های اخیر منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که سامسونگ برای سال ۲۰۱۹ قصد دارد سه مدل از سری گلکسی S10 را معرفی کند و هم‌ اکنون در حال کار کردن بر روی آن‌ها است البته با توجه به بودجه و قیمتی که برای یکی از گوشی‌ در نظر گرفته شده بود، از این حکایت داشت که تنها دو مدل قرار است از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش استفاده کنند. با این حال یک خبر جدید از کشور کره جنوبی به بیرون درز پیدا کرده و حاکی از این است که نه تنها مدل‌های گران قیمت و رده‌ بالا به این ویژگی تجهیز می‌شوند، بلکه در مدل ضعیف‌تر نیز حضور خواهد داشت.

بر اساس گزارش Investor’s report، هر سه مدل سری گلکسی S10 به اسکنر‌های اثر انگشت درون صفحه نمایش مجهز خواهند شد اما نوع تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها با یکدیگر تفاوت خواهد داشت و قطعاً شاهد عملکرد متفاوتی از این سه مدل خواهیم بود. دو مدل قوی‌تر گلکسی S10 از سنسور اولترا سونیک درون صفحه نمایش بهره می‌برند اما مدل ضعیف‌تر با توجه به بودجه‌‌ی کمتر از سنسور اپتیکال استفاده خواهد کرد. نکته قابل توجه در رابطه با تکنولوژی‌ها اسنکر‌ها این است که سنسور‌های اولتراسونیک دقت بالاتری نسبت به سنسور‌های اپتیکال ارائه می‌دهند و از نظر سرعت نیز بهتر عمل می‌کنند. اما با این حال همه‌‌ی ما می‌دانیم که هر چیز خوبی آسان بدست نمی‌آید و هزینه‌ی ساخت این نوع سنسور‌ها گران است و شرکت‌ها برای آن باید بودجه‌ی بیشتری اتخاذ کنند.

در سوی دیگر، سنسور‌های اپتیکال، از نظر قیمت نزدیک به سه برابر نسبت به سنسور‌های الترا سونیک‌ ارزان‌تر هستند و نوع عملکرد آن بسیار مشابه دوربین‌ها است. آن‌ها به این صورت کار می‌کنند که ابتدا تصاویری از انگشت کاربران را ثبت کرده و سپس با استفاده از تکنولوژی تشخیص دو بعدی برای تجزیه و تحلیل استفاده می‌کند. سنسور‌های نوری قابلیت اطمینان کمتری در مقایسه با سنسور‌های التراسونیک دارند اما با توجه قیمت ارزان آن‌ها و موجود بودن به عنوان جایگزین دیگر سنسور‌های اثر انگشت درون صفحه نمایش، مناسب دستگاه‌های میان رده خواهند بود.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید