افزوده شدن زیرمجموعه‌ها به Featured Snippets جستجوی گوگل - تکفارس 
افزوده شدن زیرمجموعه‌ها به Featured Snippets جستجوی گوگل - تکفارس 
افزوده شدن زیرمجموعه‌ها به Featured Snippets جستجوی گوگل - تکفارس 

افزوده شدن زیرمجموعه‌ها به Featured Snippets جستجوی گوگل

سید محمد معلمی
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 15:00
افزوده شدن زیرمجموعه‌ها به Featured Snippets جستجوی گوگل - تکفارس 

گوگل برای ارتقا سیستم موتور جستجو خود، قصد دارد که تعدادی زیرمجموعه را به بخش Featured Snippets اضافه کند. این عبارات، در بالای نتایج جستجو به نمایش درخواهند آمد و چند عکس و مقداری متن در خود دارند که گوگل فکر می‌کند به عبارت جستجو شده مرتبط هستند.

افزوده شدن زیرمجموعه‌ها به Featured Snippets جستجوی گوگل - تکفارس 

به عبارت دیگر، Featured Snippets راهکار گوگل برای راحتی کاربران است زیرا با نمایش یافته‌هایی که بیشترین ارتباط را با عبارت جستجو شده دارند، افراد دیگر نیازی به کلیک روی لینک‌های بیشتر نخواهند داشت.

حالا اما، گوگل فراتر عمل کرده و زیرمجموعه‌هایی را به Featured Snippets اضافه کرده است تا اطلاعات بیشتری را به کار اعطا نماید.

زیرمجموعه‌ها در Featured Snippets

در مثالی که خودِ گوگل آورده، با جستجو عبارات Quartz vs Granite، نه تنها توضیحاتی در مورد این دو ماده به دست خواهد آمد، بلکه قیمت، فواید، وزن و دوام آنها نیز مشاهده خواهند شد که البته برای دیدن آنها، باید روی زیرمجموعه‌ها کلیک شود. با این شیوه، کاربر خواهد توانست تا میان نتایج جستجو مقایسه‌ای شکل دهد.

به نظر می‌رسد افراد باید از گوگل به خاطر عرضه چنین ویژگی تشکر کنند زیرا کار آنها را راحت‌تر کرده است.

واقعیت این است که عبارات جستجو شده‌ای که دو شیء را با هم مقایسه می‌کنند، زیرمجموعه‌ها را نشان نمی‌دهند و معمولاً این قابلیت را می‌توان در عباراتی که ضروری‌تر هستند، پیدا کرد.

گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: این فرمت جدید سبب خواهد شد تا کاربران بهترین نتیجه در مورد عبارت جستجو شده را ببینند. به علاوه، افراد قادر خواهند بود منظرهای مختلفی از کلمه جستجو شده را مشاهده کنند و اطلاعاتی که مدنظرشان است را نظاره‌گر باشند. ما همه این کارها را برای نمایش بهترین نتایج ممکن در اختیار افراد قرار داده‌ایم تا تجربه جستجو با گوگل بهتر شود.

گوگل مدعی است که این قابلیت طی روزهای آتی در اختیار همگان قرار خواهد گرفت و هم در گوشی و هم در دسکتاپ، فعال خواهد بود. در حال حاضر، این سرویس به صورت نصفه و نیمه در دسترس است زیرا بسیاری از عبارات جستجو شده هنوز زیرمجموعه‌های مربوط به خود را ندارند.

گوگل برای اینکه چنین ویژگی را عرضه کند، از داده‌های سرچ کاربران و یادگیری ماشینی بهره برده است. به عبارت دیگر، هر چه افراد از موتور جستجو بیشتر استفاده کنند، زیرمجموعه‌های بیشتری به نمایش در خواهند آمد.

جستجویی بهتر با گوگل

گوگل گزارش می‌دهد که عرضه چنین قابلیتی بیشتر به خاطر این است تا افراد راحت‌تر عبارت جستجو شده را پیدا کنند. برای مثال، در ماه فوریه گذشته، گوگل برای عباراتی که ممکن بود چندین مفهوم داشته باشند، چند زیرمجموعه را در Featured Snippets نمایش می‌داد.

برای اینکه گوگل بتواند موتور جستجو خود را قوی‌تر کند، مانند همیشه از کاربران درخواست کرده تا بازخورد خود را نسبت به تجربه سرچ با آن ارائه کنند؛ به خصوص اگر مشکلی مشاهده شد.

Featured Snippets همیشه بدون اشکال نیست زیرا پایه اصلی آن توسط انسانها طراحی شده است بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که از همان ابتدا، بدون اشکال باشد و بهترین اطلاعات مربوط را نمایش دهد.

نکته: اگر دوست دارید در مورد Featured Snippets، اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید پست وبلاگی گوگل را مطالعه نمایید.

اگر شما هم در مورد قابلیت Featured Snippets جستجو گوگل اطلاعاتی دارید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید