پیشنهاد کمک انویدیا به تسلا برای ساخت تراشه‌های اتوموبیل خودران - تکفارس 
پیشنهاد کمک انویدیا به تسلا برای ساخت تراشه‌های اتوموبیل خودران - تکفارس 
پیشنهاد کمک انویدیا به تسلا برای ساخت تراشه‌های اتوموبیل خودران - تکفارس 

پیشنهاد کمک انویدیا به تسلا برای ساخت تراشه‌های اتوموبیل خودران

پوریا اسدی
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - 12:00
پیشنهاد کمک انویدیا به تسلا برای ساخت تراشه‌های اتوموبیل خودران - تکفارس 

مدیران اجرایی شرکت تسلا و انویدیا در جلسه‌ی اعلام درآمد سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ در زمینه‌ی استفاده از تراشه‌های  هوش مصنوعی جدید برای نسل بعدی اتومبیل‌های خودران تسلا صحبت کردند.

در این جلسه مدیر اجرایی شرکت  انویدیا، جنسن هوانگ درباره برنامه پیشنهادی تسلا برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی که هنوز در حال توسعه است، توضیحاتی داد. هوانگ در ابتدا درباره تراشه‌ی جدید خودران Xavier و پکیج نرم افزاری خود صحبت نمود که او از آن به عنوان “قطعه‌ای فوق العاده سخت برای ساخت ” یاد می‌کند که هم اکنون در حال تولید است.

هوانگ در مورد تراشه‌ی تسلا گفت:

و اگر آنها نتوانستند که تراشه‌ی مورد نظر خود را بسازند، حال به هر دلیلی  نتوانستند، شما می‌توانید با من یک تماس بگیرید و من از این که بتوانم کمکی بکنم خوشحال خواهم شد.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، به سرمایه گذاران در طی جلسه ای در اوایل این ماه گفته بود که Hardware 3، تراشه‌ی هوش مصنوعی ساخت این شرکت که قرار است سال آینده عرضه شود، “پیشرفته‌ترین محاسبه‌گر جهان برای عملیات مستقل” است. در مقام مقایسه با تراشه‌ی ساخت این شرکت نسبت به تراشه‌ی ساخت انویدیا که در وسایل نقلیه کنونی تسلا به کار گرفته می‌شود، ماسک  گفت:

Hardware 3 یک عملکرد بالاتر از میزان سفارش را ارائه می‌دهد.

CNBC مجددا پاسخ کامل هوانگ به سوال در مورد همکاری با تسلا را منتشر نمود.

هوانگ به سال ۲۰۱۶ اشاره کرد، هنگامی‌ که تسلا تصمیم گرفت از تراشه‌های پردازش تصویر EyeQ Mobileye در توسعه‌ی نسخه‌های آینده‌ی اتوموبیل خودران استفاده کند، برای اولین بار از راه حل مستقل  انویدیا استفاده کرد.

ما به نسل بعدی احترام می‌گذاریم، زمانی بود که ما برای اولین بار در زمینه وسایل نقلیه مستقل شروع به کار کردیم، آنها به کمک ما نیاز داشتند. و ما از GPU سه ساله‌ی Pascal برای نسل فعلی رایانه‌های اتوموبیل خودران استفاده کردیم.

و اکنون بسیار واضح است که برای داشتن یک سیستم خودران امن، ما نیاز به محاسباتی بسیار بیشتر داریم. برای داشتن محاسبات ایمن، برای رانندگی ایمن، الگوریتم‌ها باید غنی‌تر باشند. این تراشه باید بتواند در موقعیت‌های مختلف خودرو را کنترل کند.

و هر بار که شرایط سخت یا چیزهای ظریف‌تر بیشتری وجود داشته باشد که خودرو مجبور به انجام آن باشد و یا مجبور شود به آرامی رانندگی یا سریع‌تر چرخش  کند، تمام این مسائل نیاز به قابلیت محاسباتی بیشتری دارد. و این دقیقا همان دلیلی است که ما Xavier را ساخته‌ایم. Xavier در حال تولید است. ما شاهد موفقیت‌های بزرگ هستیم و مشتریان در مورد Xavier فوق‌العاده هیجان‌زده هستند.

پس از جلسه‌ی انویدیا، ماسک  در حساب توییتر خود در مورد پیشنهاد هوانگ برای کمک به تسلا پاسخ داد.

انویدیا سخت افزار عالی تولید می‌کند. احترام زیادی برای جنسن و شرکتش قائل هستم. نیازهای سخت‌افزاری ما منحصر به فرد بوده و تنها با نرم افزار ما هماهنگ است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید