تراشه A12 اپل اولین تراشه ۷ نانومتری نخواهد بود - تکفارس 
تراشه A12 اپل اولین تراشه ۷ نانومتری نخواهد بود - تکفارس 
تراشه A12 اپل اولین تراشه ۷ نانومتری نخواهد بود - تکفارس 

تراشه A12 اپل اولین تراشه ۷ نانومتری نخواهد بود

میر مهدی حامی
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - 18:00
تراشه A12 اپل اولین تراشه ۷ نانومتری نخواهد بود - تکفارس 

به نظر می‌رسد که نیازی نیست تا برای دیدن نسل بعدی پردازنده‌های ۷ نانومتری تا زمان معرفی گلکسی S10 در سال ۲۰۱۹ و یا حتی آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل صبر کنیم. تصاویر بنچمارک به بیرون درز کرده از تراشه آینده Kirin 980 هوآوی نشان می‌دهد که این اولین پردازنده از کارخانه TSMC خواهد بود که بر پایه نسل کوچک‌تر پردازنده‌های ۷ نانومتری ساخته شده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

اولین پردازنده نسل ۷ نانومتری کاهش عظیم ۴۰ درصدی را در اندازه تراشه با همان تعداد ترانزیستورها به ارمغان خواهد آورد و قدرتی تا ۴۰ درصد بیشتر را نسبت به نسل فعلی پردازنده‌های ۱۰ نانومتری که در گوشی‌هایی مانند گلکسی S9 یا آیفون ایکس وجود دارند، ارائه خواهد داد.

و این تازه تمام اطلاعات مرتبط با Kirin 980 که انتظار می‌رود در Mate 20 Pro وجود داشته باشد، نیست. همانطور که در تصاویر مشخص است، این تراشه LTE Cat 19 نیز دارا می‌باشد و ۱۹ مودم به آن متصل شده که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به سرعت دانلود ۱٫۶ گیگابیت برسید، البته اگر اپراتور شما بستر چنین سرعتی را فراهم کرده باشد. Mate 10 Pro اولین گوشی با مودم ۱٫۲ گیگابیتی بود که در سال گذشته معرفی شد و به نظر امسال نیز جانشینش دوباره به عنوان پیشگام سرعت LTE لقب خواهد گرفت. به عنوان مثال، کوالکوم X24 با مودم Cat 20 که بر پایه تراشه ۷ نانومتری ساخته شده است نیز معرفی شده اما احتمالا در چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ در گلکسی S10 قرار خواهد گرفت.

تراشه A12 اپل اولین تراشه ۷ نانومتری نخواهد بود - تکفارس 

باقی مشخصات Kirin 980 شامل موارد خاصی نمی‌شود. این تراشه دارای هشت هسته با فرکانس کاری ۲٫۸GHz خواهد بود و از آخرین نسخه بلوتوث ۵٫۰ و استانداردهای دو باند Wi-Fi/AC پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این موارد، این پردازنده قادر به پشتیبانی از نمایشگر‌های ۴K و پردازش سیگنال سه‌گانه تصاویر است که نشان می‌دهد Mate 20 Pro ممکن است دارای دوربین سه گانه‌ای مانند P20 Pro و یا مشابه آن باشد. نسل بعدی پردازنده‌ی عصبی هوآوی (یک نام مجلل برای سیستم زیرمجموعه هوش مصنوعی) نیز با قابلیت های بسیار بهبود یافته‌تر در مقایسه با نسخه‌ی سال گذشته وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از جزئیات شامل پاشنه آشیل نسل قبل تراشه Kirin می‌شود، یعنی سیستم گرافیکی آن که با یک پردازنده گرافیکی ۲۴ هسته‌ای Mali-G72 بهبود یافته و کارایی بالاتری را به ارمغان می‌آورد و عمر باتری را نیز بیشتر می‌کند که در هنگام انجام بازی‌ها باعث شگفتی کاربر خواهد شد. به هرحال ما بسیار مشتاقیم تا نتایج هر گوشی هوشمندی که این پردازنده قدرتمند را در بدنه خود جای خواهد داد، ببینیم.

Apple's A12 won't be the first 7nm chipset

نظر شما در مورد این پردازنده چیست؟ نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید