بمباران هیروشیما را با واقعیت مجازی مشاهده کنید - تکفارس 
بمباران هیروشیما را با واقعیت مجازی مشاهده کنید - تکفارس 
بمباران هیروشیما را با واقعیت مجازی مشاهده کنید - تکفارس 

بمباران هیروشیما را با واقعیت مجازی مشاهده کنید

سید محمد معلمی
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - 23:00
بمباران هیروشیما را با واقعیت مجازی مشاهده کنید - تکفارس 

در تاریخ ۶ آگوست سال ۱۹۴۵، آمریکا یک بمب اتمی در شهر هیروشیما ژاپن منفجر کرد که در نتیجه این اقدام، حدود ۱۴۰ هزار نفر کشته شدند.

این رخداد سبب شد تا مسیر جنگ جهانی دوم به کلی تغییر یابد و قدرت مخرب و بسیار زیاد بمب‌های اتمی و سلاح‌های هسته‌ای برای همگان آشکار شود.

حالا و پس از حدود ۷۳ سال، یک تیم از دانش‌آموزان ژاپنی نوعی سیستم مبتنی بر واقعیت مجازی یا VR طراحی کردند که به وسیله آن می‌توان حمله آمریکایی‌ها را مشاهده کرد. آنها با تولید این سیستم سعی کرده‌اند که نشان دهند انفجار بمب‌های اتمی و سلاح‌های هسته‌ای در یک شهر چقدر ترسناک می‌باشد و دوست ندارند دوباره این جریان رخ دهد.

حدود دو سال است که دانش‌آموزان دبیرستان تخصصی فوکویاما ژاپن که در ۹۶ کیلومتری شهر هیروشیما واقع است، در حال کار کردن روی این پروژه می‌باشند. در این سیستم، کاربر در کنار رودخانه موتویاسو شهر قرار می‌گیرد و می‌تواند از درون دستگاه Vive شرکت اچ‌تی‌سی، ساختمان‌ها، خیابان‌ها و مناظر آن زمان هیروشیما را مشاهده کند.

دانش‌آموزان با جمع‌آوری تصاویر قدیمی و اطلاعات تازه از بمب‌گذاری، توانسته‌اند رویداد غم‌انگیز سال ۱۹۴۵ هیروشیما را به نمایش درآورند.

یوهی ناکاگاوا، یکی از دانش‌آموزان این پروژه می‌گوید: زمانی که داشتم ساختمان‌ها را پیش از انداختن بمب شیمیایی ترسیم می‌کردم دقت زیادی داشتم زیرا پس از به نمایش درآوردن شهر بعد انفجار بمب، آنها را دیگر نمی‌دیدم. حالا می‌توانم درک کنم که بمب‌های هسته‌ای و سلاح‌های اتمی چه‌قدر ترسناک و فاجعه‌بار هستند.

کاتسوشی هاسه‌گاوا، معلم کامپیوتر و ناظر این پروژه می‌گوید: آنهایی که هیروشیما را خوب می‌شناسند، به ما گفتند که خیلی خوب توانسته‌ایم آن را به تصویر بکشیم. به عقیده آنها، این پروژه نوستالژی خوبی است.

واقعیت مجازی دیگر از حضور انحصاری در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌ها فاصله گرفته و کم‌کم می‌توان آن را در دیگر وقایع زندگی مشاهده کرد. برای مثال، پارک ملی Yesllowstone می‌خواهد حمله خرس‌ها را از طریق واقعیت مجازی به افراد نشان دهد. همچنین موزه Anne Frank House نیز قصد دارد با تکنولوژی VR و توسط یک تور مجازی، خانه تاریخی Frank را در معرض دید عموم قرار دهد. پیشرفت فناوری واقعیت مجازی به اینجا ختم نمی‌شود زیرا افرادی که قرار است به زودی پدر و مادر شوند، می‌توانند با واقعیت مجازی فرزند خود را مشاهده کنند و برای اتفاقات آینده آماده شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید