تولید بدنه و صفحه نمایش نشکن توسط سامسونگ - تکفارس 
تولید بدنه و صفحه نمایش نشکن توسط سامسونگ - تکفارس 
تولید بدنه و صفحه نمایش نشکن توسط سامسونگ - تکفارس 

تولید بدنه و صفحه نمایش نشکن توسط سامسونگ

سید محمد معلمی
۴ مرداد ۱۳۹۷ - 18:30
تولید بدنه و صفحه نمایش نشکن توسط سامسونگ - تکفارس 

هرچه تکنولوژی گوشی‌ها پیشرفته‌تر می‌شود، به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها از نظر جنس و بدنه ضعیف‌تر می‌شوند به طوری که تا به حال افراد زیادی بوده‌اند که از مقاومت کم دستگاه خود شکایت کرده‌اند. برای مثال، قاب شیشه‌ای گوشی وان‌پلاس ۶ که به تازگی در آن کار گذاشته شده است، چندین بار شکسته است. بنابراین در چنین شرایطی، نبود یک بدنه نشکن برای این گوشیها کاملاً احساس می‌شود.

سامسونگ به تازگی نوعی پنل نشکن برای گوشی‌های هوشمند تولید کرده که حتی توسط کمپانی امنیت و سلامت Underwriters Laboratories نیز تأییدیه دریافت کرده است.

این نمایشگر که توسط شرکت Samsung Display ساخته شده است، قابلیت استفاده در دیگر دستگاه‌های الکترونیکی را نیز دارد و فقط مخصوص گوشی‌های هوشمند نمی باشد. برای مثال، کنسول‌های اتوموبیل‌ها، دستگاه‌های کنترل از راه دور نظامی، کنسول‌های قابل‌حمل بازی، تبلت‌ها، رایانه‌ها و . . . از جمله وسایلی می‌باشند که می‌توانند از این پنل نشکن بهره ببرند.

در واقع، این صفحه نمایش نوعی اسکرین اولد می‌باشد که در برابر ضربات مقاوم است زیرا یک بدنه پوشش از جنس شیشه در آن قرار دارد.

مطمئناً این پنل نشکن، مدرک تأییدیه خود را به این آسانی‌ها دریافت نکرده است زیرا سازمان امنیت و سلامت OSHA، استانداردهای نظامی را برای اعطای گواهی‌نامه به یک محصول در نظر می‌گیرد که توسط سازمان دفاعی آمریکا وضع می‌شوند.

این صفحه نمایش نشکن، پس از افتادن از ارتفاع ۱۲۰ سانتی‌متری روی یک زمین سفت، به طور طبیعی به کارکرد خود ادامه داد بدون اینکه به قسمت جلو، عقب و یا کناره‌های آن آسیبی برسد. به علاوه، این پنل توانست که در دمای منفی ۳۲ و مثبت ۷۱ درجه نیز سالم بماند.

همچنین، سامسونگ هم به آزمایش‌های سازمان امنیت و سلامت OSHA آمریکا بسنده نکرد و خودش نیز دست‌به‌کار شد. این کمپانی صفحه نمایش نشکن خود را از ارتفاع تقریباً ۱۸۰ سانتی‌متری به پایین پرتاب کرد ولی این بار هم نمایشگر بدون مشکل خاصی به فعالیت خود ادامه داد.

اگرچه هنوز تصاویری از این صفحه نمایش نشکن منتشر نشده، ولی باید مطمئن باشیم که چنین اطلاعاتی کاملاً درست هستند زیرا سازمان آمریکایی مذکور با آزمایش‌های سفت و سختی که انجام می‌دهد، نمی‌گذارد حتی یک وسیله با کوچک‌ترین اشکال تأییدیه دریافت نماید.

به نظر شما، با توجه به تولید چنین صفحه نمایش و بدنه‌ای، آیا در سالهای آینده باز هم گوشی‌های هوشمند آسیب خواهند دید یا خیر؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید