مدل جدید آپدیت ویندوز ۱۰ رونمایی خواهد شد - تکفارس 
مدل جدید آپدیت ویندوز ۱۰ رونمایی خواهد شد - تکفارس 
مدل جدید آپدیت ویندوز ۱۰ رونمایی خواهد شد - تکفارس 

مدل جدید آپدیت ویندوز ۱۰ رونمایی خواهد شد

امیر مریخ
۴ مرداد ۱۳۹۷ - 18:42
مدل جدید آپدیت ویندوز ۱۰ رونمایی خواهد شد - تکفارس 

ویندوز ۱۰، هم اکنون به وسیله‌ی یادگیری ماشینی قابلیت این را دارد تا بتواند بهترین زمان را جهت انجام به روز رسانی انتخاب کند و همچنین جلوی به روز رسانی بد موقع را به هنگام استفاده‌ی کاربر از رایانه‌ی شخصی بگیرد.

اگر بخواهیم به یکی از بدترین ابعاد موجود در ویندوز ۱۰ اشاره کنیم، توانایی شروع خودکار نصب آپدیت‌های گاه و بی‌گاه این سیستم عامل حتی به هنگام استفاده‌ی کاربر از آن می‌باشد. هنگامی که مایکروسافت با عملکرد مجدانه‌ی خود، اقدام به  به روز رسانی قابلیت‌های نصب در حالت خواب یا Snooze کرد، کابران استفاده کننده از این سیستم عامل در مورد ریبوت شدن سیستم‌هایشان به هنگام استفاده از آن‌ها اعتراض کردند.

مایکروسافت در جواب به این بازخوردها می‌گوید که از این مشکل به طور کامل آگاه بوده است. دونا سارکار (Dona Sarkar) ،مدیر داخلی بخش ویندوز مایکروسافت، در این باره اینچنین پاسخ می‌دهد:

ما صدای شکایات شما را شنیده‌ایم، اگر شما هم اکنون یک آپدیت در انتظار نصب برای سیستم‌های خود دارید، این خبر خوب را از ما بشنوید که ما منطق ریبوت خودکار سیستم عامل خود را به مرحله‌ی جدیدی ارتقاء داده‌ایم تا بتواند با کاربر مصرف کننده هماهنگ شده و کارهای او را پیشبینی کند.

مایکروسافت با بیان این قضیه که سیستم جدید از یک «مدل پیشبینی کننده» بهره می‌برد، قصد انتخاب بهترین و دقیق‌ترین زمان و موقعیت برای ریبوت دستگاه‌ها را دارد، که این مهم به وسیله‌ی یادگیری ماشینی رخ می‌دهد. سارکار در این باره می‌گوید:

بعد از اجرای این سیستم، ما نه تنها در حال کار بودن کاربر را با سیستم عامل خود چک می‌کنیم، بلکه حتی این را نیز پیشبینی خواهیم کرد که ممکن است شما در حال حاضر برای پر کردن لیوانتان از قهوه، دستگاهتان را ترک کرده و از آن استفاده نمی‌کنید.

مدت زمانی است که مایکروسافت این مدل جدید خود را به طور داخلی آزمایش ‌می‌کند و در مورد آن بیان کرده است که نتایج چشم‌گیری از آن دریافت نموده است. این غول طراحی سیستم عامل همچنین افزود که مکررا در حال به روز رسانی این مدل هستند و تا اینجای کار توانسته‌اند ویژگی تحت ابری بودن را نیز به این مدل اضافه کنند، و در حال حاضر این ویژگی در دسترس آزمایش کنندگان داخلی مایکروسافت قرار دارد تا آن را تست کرده و با بازخورد‌های جدید آن‌ها، مایکروسافت بتواند ویژگی‌های بیشتری را در این مدل بگنجاند. آزمایش کنندگان ویندوز ۱۰ این ویژگی را در آپدیت‌هایی از قبیل Redstone 5 و ۱۹H1 که امروز در دسترس آن‌ها قرار گرفت، تجربه خواهند کرد. اگر این مدل از آپدیت شدن در ویندوز ۱۰ اجرا شود، شاید بتوان گفت که یکی از آزار دهنده‌ترین ابعاد موجود در ویندوز ۱۰ حل خواهد شد. نظر شما چیست؟ آیا این آپدیت‌ها به آن اندازه که تا به حال آزار دهنده‌ بوده‌اند، کارگشای شما نیز بوده‌اند یا خیر؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید