کاهش درآمد سامسونگ در دومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
کاهش درآمد سامسونگ در دومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
کاهش درآمد سامسونگ در دومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

کاهش درآمد سامسونگ در دومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۸

سید محمد معلمی
۱۳ تیر ۱۳۹۷ - 22:30
کاهش درآمد سامسونگ در دومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بر اساس رویه‌ای که فروش سامسونگ در اولین سه‌ماهه سال ۲۰۱۸ داشت و نشان می‌داد عرضه محصولات این کمپانی کاهش یافته است، انتظار می‌رود در سه‌ماهه دوم نیز این اتفاق تکرار شود و حتی مقدار فروش، بیش از ۲ درصد کاهش داشته باشد.

کارشناسان معتقدند که عدم رضایت مشتریان به خاطر یک دلیل داخلی و یک دلیل خارجی است.

دلیل داخلی، به خودِ کمپانی سامسونگ مربوط می‌شود زیرا آخرین پرچمدار این شرکت یعنی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ نتوانسته‌اند رضایت مشتریان را جلب کنند در نتیجه فروش کاهش می‌یابد. از آنجایی که انتظار می‌رفت پیشرفت این دو گوشی نسبت به مدلهای قبلی بیشتر باشد، ولی پس از اینکه مشتریان فهمیدند گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس با دستگاه‌های قبلی سامسونگ تفاوت خاصی ندارند، از خرید آن منصرف شدند.

حالا سامسونگ امیدوار است که با عرضه گلکسی نوت ۹ بازار را به نفع خود بهتر کند ولی اگر باز هم مشخصات فنی این فبلت همین‌هایی باشند که در مطبوعات و خبرگزاری‌ها به چشم می‌خورد، سری نوت نیز در امتداد سری S در حال حرکت خواهد بود زیرا ویژگیهای جدید گلکسی نوت ۹ آنچنان که باید و شاید، فوق‌العاده نیستند. البته باید نیمه پر لیوان را نیز برای سامسونگ در نظر بگیریم. فرض کنیم پرچمدار آتی کمپانی کره‌ای بتواند با استقبال بی‌نظیر مشتریان روبه‌رو شود. در این صورت رقبای سامسونگ در پایان سال با شکستی بزرگ مواجه خواهند شد.

چیزی که سبب پیشرفت سامسونگ نمی‌شود این است که آنها در همه جهات با چالش‌های ایجاد شده توسط رقبا دست و پنجه نرم می‌کنند. مثلاً پرچمدار اپل یعنی آیفون ایکس همچنان یکی از گوشی‌های پرفروش بازار به حساب می‌رود و حتی بیش از مدل‌های فوق‌العاده دیگر توسط مشتریان خریداری می‌شود. به علاوه، کمپانی‌های چینی مانند هوآوی، اوپو، ویوو و شیائومی که کم‌کم در حال تبدیل شدن به غول‌های تکنولوژی هستند نیز عملکرد بی‌نظیری داشته‌اند. آنها نه تنها بازار کشورشان را در سیطره خود دارند، بلکه فروش محصولاتشان را در بازار غرب نیز آغاز کرده‌اند بنابراین سهم شرکت‌های دیگر از جمله سامسونگ از بازارهای باارزش دنیا ناچیز خواهد بود.

با اینکه تمامی آمارهای گفته شده فعلاً به ضرر سامسونگ است و شرایط کاملاً ناامیدکننده به نظر می‌رسد، ولی همچنان آمار بیشترین گوشی فروخته شده مربوط به این کمپانی می‌باشد. ضمن اینکه اگرچه بخش تولید گوشی این شرکت خوب عمل نمی‌کند، ولی قسمت تولید تراشه و پردازنده سامسونگ جبران کرده است. بر اساس آمار، انتظار می‌رود سود حاصل از فروش تراشه برای سامسونگ، نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یابد که این میزان درآمد برابر است با یک سوم سود شرکت کره‌ای. به علاوه، با توجه به تقاضا و فروش بالای محصولات سیلیکونی، احتمالاً این شرایط همچنان ادامه داشته باشد.

اگرچه سامسونگ باید به طور جدی در بازار گوشی خود انقلابی ایجاد کند ولی به نظر نمی‌رسد چنین کاری برای شرکتی همچون سامسونگ زمان زیادی نیاز داشته باشد زیرا اگر محصول مناسبی توسط این کمپانی تولید شود، باز هم آمارهای فروش گوشی به نفع سامسونگ خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید