قیمت بالای آیفون ایکس به دلیل قیمت بالای صفحه نمایش اولد سامسونگ است - تکفارس 
قیمت بالای آیفون ایکس به دلیل قیمت بالای صفحه نمایش اولد سامسونگ است - تکفارس 
قیمت بالای آیفون ایکس به دلیل قیمت بالای صفحه نمایش اولد سامسونگ است - تکفارس 

قیمت بالای آیفون ایکس به دلیل قیمت بالای صفحه نمایش اولد سامسونگ است

امیر مدوی
۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - 21:49
قیمت بالای آیفون ایکس به دلیل قیمت بالای صفحه نمایش اولد سامسونگ است - تکفارس 

چند روز قبل شایعه ای در فضای مجازی منتشر شد که مضمون آن حاکی از این است که نسخه ۵۱۲ گیگابایتی Apple iPhone X قیمتی معادل ۱٫۱۹۹دلار خواهد داشت. این قیمت تنها چند هفته پس از آنکه از نسخه ۶۴ گیگابایتی Samsung Galaxy Note 8 با قیمتی معادل ۹۲۹٫۹۹دلار رونمایی شد، دیده می شود. بر اساس خبری که امروز توسط شرکت security KGI به مشتریان ارسال شد (محل کار تحلیلگر معروف Ming-Chi Kuo)، قیمتی که Apple به Samsung برای پنل صفحه نمایش OLED می پردازد، یکی از اصلی ترین دلایل قیمت بالای آیفون ایکس است. قیمت این صفحه نمایش ها دوبرابر پنل صفحه نمایش های LCD گوشی های آیفون ۷ و ۷ اس تعیین شده است.

برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید، بعضی ها معتقد هستند که اپل برای هر پنل مبلغی بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار برای هر پنل به سامسونگ پرداخت می کند. قیمت صفحه نمایش های LCD مبلغی بین ۴۵ تا ۵۵ دلار است این موضوع یکی از دلایلی است که هم اکنون Apple به دنبال تامین کننده ثانویه ای برای پنل های صفحه نمایش OLED مانند ال جی می گردد. تامین کننده ثانویه برای پنل های OLED نه تنها به Apple کمک می کند که یک جریان ثابت از صفحه نمایش های OLED را حفظ کند، همچنین دست Apple را باز می گذارد که رقابتی بر سر قیمت بین دو تهیه کننده به وجود بیاورد.

صفحه نمایش های OLED سامسونگ مانند صفحه نمایش های LCD از تکنولوژی ۳D Touch پشتیبانی نمی‌کنند. این تکنولوژی قابلیت لمس صفحه نمایش با فشار های لمس متفاوت را برای کاربر فراهم می‌کند. شرکت KGI دلیل توقف تلاش های اپل برای تعبیه سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش دستگاه را عدم پشتیبانی صفحه نمایش های سامسونگ از تکنولوژی ۳D Touch تلقی می‌کند. بنا بر اظهارات این شرکت امنیتی ، پنل های OLED به دلیل نوع صفحه نمایششان عملکرد خوبی در خواندن و شناسایی اثر انگشت عرضه نمی کند. در نتیجه اپل در iPhone X، سیستم تاچ آیدی را با یک سیستم شناسایی هویت چهره جایگزین خواهد کرد. این سیستم از دوربین جلو برای شناسایی و باز کردن قفل گوشی و تایید هویت برای Apple Pay استفاده می کند.

تنها مدل ۲۰۱۷ دهمین سالگرد iPhone دارای صفحه نمایش OLED خواهد بود. در گوشی های هوشمند آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس که امسال روانه بازار خواهند شد، پنل های LCD تعبیه می‌شود. همچنین اپل از سال ۲۰۱۸ به بعد، تمام دستگاه های iPhone را با صفحه نمایش OLED روانه بازار می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید