گوشی‌ های گلکسی Note 8 و LG V30 آنتن‌دهی بهتری خواهند داشت - تکفارس 
گوشی‌ های گلکسی Note 8 و LG V30 آنتن‌دهی بهتری خواهند داشت - تکفارس 
گوشی‌ های گلکسی Note 8 و LG V30 آنتن‌دهی بهتری خواهند داشت - تکفارس 

گوشی‌ های گلکسی Note 8 و LG V30 آنتن‌دهی بهتری خواهند داشت

علیرضا دهقان
۳۱ تیر ۱۳۹۶ - 18:29
گوشی‌ های گلکسی Note 8 و LG V30 آنتن‌دهی بهتری خواهند داشت - تکفارس 

کمی پیش تر در امسال، شرکت T-Mobile گشتره ی فرکانس های پایین خود را با تصاحب قسمت بزرگی از گستره ی فرکانس های ۶۰۰ مگاهرتزی در ایالات متحده، بیش از پیش وسیع تر کرد و تا آخر امسال انتظار می رود این شرکت حدود ۱ میلیون مایل مربع را با فرکانس های ۶۰۰ مگاهرتزی پوشش دهد.

فرکانس های پایین تر مثل فرکانس ۶۰۰ مگاهرتزی می توانند مسافت بیشتری را طی کنند و عمیق تر وارد شوند، مثلا فرکانس ۲.۵ گیگاهرتزی که شرکت Sprint استفاده می کند، مشکل اصلی نبود سیگنال در داخل خانه ها و مترو ها است ولی در طرف دیگر در فرکانس ۶۰۰ مگاهرتزی، موج های با فرکانس کمتر وجود دارند که می توانند در دیوار ها و شیشه ها نفوذ کنند و مسافت بیشتری را طی کنند تا به گوشی های شما برسند.

البته مشکل اصلی اینجاست که متاسفانه هنوز هیچ گوشی هوشمندی برای اسفاده از این فناوری ساخته نشده است! حتی گران قیمت ترین پرچم داران نیز تا الان این قابلیت را ندارند، اما در ماه مارس، آقای Neville Ray از تی موبایل اعلام کرد که سامسونگ یک اسمارتفون قبل از پایان امسال با قابلیت پشتیبانی از این فرکانس به بازار عرضه می کند، ولی متاسفانه هیچ جزئیات دیگری را با کاربران به اشتراک نگذاشت، امروز باز هم یک تاییدیه ی دیگری از وی از طریق توییتر دریافت کردیم که مبنی بر عرضه شدن چنین دستگاهی توسط سامسونگ و ال جی است. وی در توییت خود گفت : “خوشحالم که کاربران تی موبایل می توانند از ویژگی های فرکانس ۶۰۰ مگاهرتزی با گوشی های هوشمند دو شرکت سامسونگ و ال جی در همین سال بهره ببرند!”

حال وقت کمی کارآگاه بازی است، البته ما شرلوک هلمز نیستیم ولی با توجه به شواهد می توان گفت که منظور آقای ری کدام گوشی ها است، کمی پیش تر، کوالکام خبر داد که پشتیبانی از این فرکانس را در چیپ های SnapDragon 835 و SnapDragon 836 می گنجاند و انتظار می رود یکی از این دو چیپ در گلکسی نوت ۸ نیز بکار رود، ال جی نیز قرار است گوشی V30 را ماه آینده در برلین رونمایی کند که انتظار می رود این گوشی نیز با Snapdragon 835 جان بگیرد. البته چیپ ۸۳۵ در حال حاضر در گلکسی اس ۸ و وان پلاس ۵ نیز وجود دارد ولی نسخه های قدیمی آن شامل این ویژگی نمی شوند، پس با کمی نگاه ساده همه چیز جور در می آید! نوت ۸ و V30 برترین کاندیدا ها اند.

آقای ری بر روی قسمت “همین سال” تاکید کرده که همین کار او به ما چنان اعتماد به نفسی می دهد تا این دو گوشی هوشمند را به عنوان اولین هایی که از فرکانس ۶۰۰ مگاهرتزی پشتیبانی می کنند انتخاب کنیم، البته تاریخ عرضه ی نوت ۸ هنوز معلوم نشده است ولی از اینکه ال جی V30 را در ۳۱ اوت رونمایی می کند کاملا مطمئنیم، پس احتمالا نیازی نیست که بیهوده منتظر انتشار رسمی نام این گوشی ها باشیم، البته سوالی که پیش می آید این است که با این کار ال جی و سامسونگ، آیا اپل برنامه ای برای افزودن این ویژگی در ایفون آینده اش دارد یا نه!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید