کناره‌گیری جک دورسی از هیئت مدیره بلواسکای - تکفارس 
کناره‌گیری جک دورسی از هیئت مدیره بلواسکای - تکفارس 
کناره‌گیری جک دورسی از هیئت مدیره بلواسکای - تکفارس 

کناره‌گیری جک دورسی از هیئت مدیره بلواسکای

فرزاد اسرافیلی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 13:52
کناره‌گیری جک دورسی از هیئت مدیره بلواسکای

جک دورسی هم بنیان گذار توییتر از هیئت مدیره سرویس شبکه اجتماعی بلواسکای کنار کشید.

آقای جک دورسی یک سال پیش در پی پشیمانی از فروش توییتر به ایلان ماسک، به تامین مالی و تبلیغ شبکه اجتماعی بلواسکای کمک کرد.

این بنیانگذاران توییتر به پلتفرم ایکس متعلق به ماسک پیوسته است تا در آنجا به کمک‌های بشردوستانه جدید خود در رابطه با پروتکل‌های اینترنتی باز، که آن را “فناوری آزادی” توصیف کرد، بپردازد. وی همچنین ایکس را در رده شرکت‌های فناوری آزاد قرار داد. دورسی سایر شرکت‌ها را نیز به ایجاد پروتکل‌های باز دعوت کرد.

دورسی تعداد افرادی را که در ایکس دنبال می‌کند به سه نفر کاهش داد. این سه نفر عبارت‌اند از ماسک، ادوارد اسنودن و استلا آسانژ، همسر ناشر زندانی ویکی لیکس. ظاهرا پس از یک سال سردی روابط میان دوسی و ایلان ماسک پس از تصاحب توییتر و اعمال تحولات اساسی، حالا روابط این دو رو به بهبود است.

بلواسکای پروتکل و شبکه‌ای اجتماعی است که در نقش سرویس بدون کنترل مرکزی راه‌اندازی شد و در فوریه به روی همه کاربران علاقه‌مند باز شد. این سرویس اجتماعی در روزهای ابتدایی خود جایگزینی مناسبی برای توییتر محسوب می‌شد. اما از آن زمان تحت الشعاع شبکه اجتماعی تردز شرکت متا قرار گرفت. دورسی در پاسخ به سوالی در شبکه اجتماعی ایکس مبنی بر اینکه آیا هنوز در هیئت مدیره بلواسکای حضور دارد، تنها به جواب کوتاه “خیر” بسنده کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید