گلکسی A55 و A35 سامسونگ از آپدیت ۷ ساله محروم خواهند بود - تکفارس 
گلکسی A55 و A35 سامسونگ از آپدیت ۷ ساله محروم خواهند بود - تکفارس 
گلکسی A55 و A35 سامسونگ از آپدیت ۷ ساله محروم خواهند بود - تکفارس 

گلکسی A55 و A35 سامسونگ از آپدیت ۷ ساله محروم خواهند بود

یاسین میرزایی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 18:17
آپدیت 7 ساله گلکسی A55

به نظر می‌رسد آپدیت ۷ ساله برای گلکسی A55 و A35 سامسونگ عرضه نخواهد شد. این خبر می‌تواند برای خریداران بالقوه این گوشی‌ها خبر ناامیدکننده‌ای باشد.

بیانیه اخیر سامسونگ مبنی بر پشتیبانی نرم‎‌افزاری ۷ ساله از سری گلکسی S24 بسیاری را شگفت‌زده کرد. این اقدام در حیطه پشتیبانی نرم‌‌افزاری سامسونگ را هم‌رده برند پیکسل گوگل قرار می‌دهد. هرچند این سیاست بهبود یافته فقط در مورد دستگاه‌های پرچمدار این شرکت صدق می‌کند و گوشی‌های میان‌رده سامسونگ یعنی گلکسی A55 و گلکسی A35 از آپدیت ۷ ساله محروم خواهند بود. سامسونگ قصد دارد همان سیاست پیشین یعنی چهار به‌روزرسانی بزرگ اندروید و انتشار پچ‌های امنیتی به مدت پنج سال را برای این مدل‌ها اعمال کند.

با وجود اینکه که سامسونگ در زمینه پشتیبانی نرم‌افزاری از بیشتر رقبایش عملکرد بهتری دارد، تصمیم این شرکت کره‌ای در محدود کردن سیاست به‌روزرسانی‌های طولانی مدت به گوشی های سری S و Z پرسش‌های زیادی درباره آینده پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌های میان‌رده ایجاد کرده است. این تمایز ممکن است باعث دلسرد شدن خریداران بالقوه مدل‌های A55 و A35 شود. به‌ویژه اگر این را هم درنظر بگیریم که این دو مدل از ویژگی‌های هوش مصنوعی‌ای که در مدل‌های رده‌بالا یافت می‌شوند برخوردار نیستند.

درحالی که سامسونگ هنوز درباره این نابرابری اظهار نظر نکرده است، گزارشات حاکی از این است که A55 و A35 احتمالاً با رابط‌ کاربری One UI 6.1 عرضه خواهند شد. هرچند باتوجه به قدرت کمتر پردازنده‌های به ‌کار رفته در این دو مدل در مقایسه با قدرت پردازشی مدل‌های پرچمدار، شاید نتوان از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی به‌طور کامل استفاده کرد.

عرضه رسمی A55 و A35 در تاریخ ۲۱ اسفند اتفاق خواهد افتاد. اطلاعات بیشتر درباره پشتیبانی نرم‌افزاری و توانایی‌های مربوط به هوش مصنوعی احتمالاً در آن زمان آشکار خواهند شد. درهرصورت، این تمایز در سیاست نرم‌افزاری برجسته‌‌کننده یک مسیر استراتژیک بالقوه برای سامسونگ است که در آن به پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدت از گوشی‌های بالارده اولویت داده شده است و درعین حال رویکردی استاندارد درقبال گوشی‌های میان‌رده اتخاذ گردیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید