هوش مصنوعی مولد گوگل اکنون می‌تواند تصاویر را با یک پیام متنی تولید کند - تکفارس 
هوش مصنوعی مولد گوگل اکنون می‌تواند تصاویر را با یک پیام متنی تولید کند - تکفارس 
هوش مصنوعی مولد گوگل اکنون می‌تواند تصاویر را با یک پیام متنی تولید کند - تکفارس 

هوش مصنوعی مولد گوگل اکنون می‌تواند تصاویر را با یک پیام متنی تولید کند

افشین نوری
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - 11:49
گوگل

گوگل برای رقابت با مایکروسافت یک ابزار تولید تصویر از طریق پیام متنی ارائه کرده است. این ابزار SGE نام دارد و هم‌اکنون برای کاربران قابل دسترس است.

این قابلیت دقیقا مثل چت‌بات بینگ عمل می‌کند و شما می توانید درخواست خود را مستقیما در جستجوی گوگل وارد کرده و پس از چند ثانیه چهار تصویر برای شما تولید خواهد شد. شما می‌توانید یکی از این تصاویر را انتخاب کنید و با ویرایش توضیحات آن، جزئیات بیشتری به آن اضافه نمائید.

البته این ابزار محدودیت‌هایی نیز دارد. SGE محتواهایی را که سیایت‌های گوگل برای هوش مصنوعی مولد را نقض می‌کنند مسدود خواهد کرد. این محتواها شامل فعالیت‌های غیرقانونی، اطلاعات نادرست و کارهای غیراخلاقی می‌شوند. در ضمن، همه تصاویر تولید شده توسط آن دارای برچسب خاصی هستند که نشان می‌دهد این تصاویر توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

گوگل گفته است که این قابلیت فعلا فقط به زبان انگلیسی برای کاربران آمریکایی قابل دسترس است. کاربران همچنین برای استفاده از آن باید ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشند.

گفتنی است OpenAI نیز به دنبال ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی خود برای رفع کمبود تراشه و جلوگیری از بحران‌های آتی است.

این شرکت پس از عرضه پلتفرم هوش مصنوعی ChatGPT که با موفقیت زیادی مواجه شده قصد دارد راه های جدیدی برای تنوع بخشیدن به محصولات خود پیدا کند. طبق یک گزارش، این شرکت در حال بررسی امکان ساخت تراشه‌ هوش مصنوعی خود است و ممکن است با خرید یک شرکت تولید تراشه، همان روش آمازون را اتخاذ کند.

با توجه به افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی مولد که منجر به افزایش استفاده از پردانده‌های گرافیکی شده است، OpenAI به دنبال جلوگیری از بحران‌های آتی در بخش تراشه است. این شرکت در حال حاضر، از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا استفاده می‌کند، اما برای رفع کمبود مداوم این پردازنده، لازم است که OpenAI علاوه بر ساخت تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود، همکاری نزدیک‌تری با سایر سازندگان تراشه داشته باشد.

پردازنده‌های گرافیکی یک سخت‌افزار مهم در عملیات هوش مصنوعی هستند و می‌توانند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارند. گفتنی است اخیرا شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه مایکروسافت نیز در حال کار روی تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود برای کاهش وابستگی به انویدیا است.

OpenAI همچنین قابلیت مرور اینترنت را به این پلتفرم بازگردانده است. این شرکت در توئیتر با انتشار پستی تأیید کرده که قابلیت مرور اینترنت بار دیگر در ChatGPT قابل دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید